Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Åhåhåhåhå. Det er jo alltid kjempekoselig med nattshift. :love:

 

Sto alene i dag, siden det generelt sett er lite å gjøre på fredager, og det stemte egentlig bra. Hadde vel sånn 10-15 kunder innom fra 1 til 3. Men det skal nevnes at de kundene jeg faktisk hadde innom var langt fullere enn det noe utested burde ha lov å sjenke noen, så ja. Hurra for meg. :D

 

"Jeg er i dårlig humør i dag, så jeg skal ha rekesalat gratis."

- Nei, det går ikke.

"JO, DET SKAL JEG HA!!"

 

Meh.. hater sånne kunder. .____.

 

Ellers hadde jeg en eldre dame innom.

"Det er så mange innvandrere utenfor her, jeg liker de ikke jeg!"

-Ok.

 

Hva pokker skal man si?

 

Hadde også ei jente innom.

"Hvor mye tilbud får jeg om jeg blir med deg hjem etterpå da? ;)"

- Uhm, ikke noe mer enn de tilbudene vi allerede har ;)

"Åja, jeg tullet jo bare uansett da. ;)"

 

Skal nevnes at jeg ikke heeelt spiller på det laget, men hun var koselig å snakke med da. :wee:

 

Til slutt så hadde jeg ei som sto å banka på døra sånn ett kvarter etter stengetid.

"Kan jeg få kjøpe røøøøyk?"

Heldigvis for henne hadde jeg ikke telt opp kassa enda, så jeg slapp henne inn og slikt. Jeg reddet visst natten for noen. :wee:

Lenke til kommentar

Har akkurat hatt en kjiiping innom butikken.

Jobber i en sjappe som selger fliser.. ( så vet dere det)

Jeg hilser og smiler når han kommer inn, han svarer ikke å strener rett bort til verktøy hylla å plukker ut en pakke med "kryss". Så slenger han den på disken å sier at han burde få den av meg.

Jeg lurer selvfølgelig hvorfor han mener det( med ett smil, da mange mener det etter å ha handlet for x antall 10 tusner, noe de ofte får hvis jeg ser det fornuftig ihht senere kundeforhold.)

HAn skulle ha de av meg får vi var en dritt butikk som hadde solgt han råttent flislim får 5 årsiden.. Nå hadde alle flisene på terassen hans sprukket og det var min feil..

Prøver fortsatt å være hyggelig når jeg sier at hvis han vil så kan vi komme ut og se på terassen å finne ut hva som har gått galt. NEI det kunne vi bare dr¤te i.. han kom aldri til å ha noe med oss og gjøre igjen, jeg spurte hva han trudde kunne være galt.

Det måtte være limet som ikke tålte frost.. Jeg har jobbet her i 10 år og vi har aldri solgt ett flislim( annet enn pasta for de som vet hva det er) som ikke tåler å ligge ute.

Han hadde værtfall ikke gjort noe feil.

Når jeg da spurte han ut om hvordan han hadde gjort ting svarte han bare vagt om tema og rodde seg unna ordentlige svar..

Forklarer han at det er MANGE faktorer som spiller inn får å få en stor flislagt flate utendørs i norge til å holde over mange år.

Da han skulle gå var det ikke antydning til å si ha det, så jeg kunne ikke dy meg: " ha en fortsatt strålende helg, får håpe du får en bedre start på morgendagen, hvis du fortsatt skal gjøre jobben selv? kan du få en arbeidsbeskrivelse av meg så slipper kanskje den butikken du handlet i nå å få deg illsint tilbake om ett par år :)"

 

Beklager langt innlegg men blir bare oppgitt over verdensmestere som ikke vil reklamere eller finne en feil, de konstanterer en feil selv og blir bare forbannet....

 

 

Andre morsomme sitater fra daglig livet i butikken:

Sagt om en 15x60 skifer stein: kan jeg bøye denne rundt en bue? ( flisbøyer er fint verktøy)

 

Annet sitat som kanskje ikke er morsomt for de som ikke hører det ofte:

Er disse flisene frost frie? ( alle fliser er frostfrie før de blir tillsatt frost, frossikker som de mener er noe helt annet:) )

Endret av eimo99
Lenke til kommentar

Hadde også ei jente innom.

"Hvor mye tilbud får jeg om jeg blir med deg hjem etterpå da? ;)"

Skulle svart "Ingenting. Varene våre er billige i utgangspunktet, men ikke så billige som deg" ;)

 

 

Ellers kom det ei stressa dame innom jobben for to dager siden.

 

-Jeg skal ha en sånn... ting

*stillhet*

 

Da hadde jeg lyst til å bare svare "Åja, en sånn en ja. De er vi utsolgt for". For hun kom ikke med mer informasjon før jeg begynte å spørre og grave :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Skulle svart "Ingenting. Varene våre er billige i utgangspunktet, men ikke så billige som deg" ;)

Jeg kan riktignok ikke skryte på meg å jobbe i en butikk med faste lave priser. Men hvilken kiosk er det som egentlig har det?

 

Hun var fortsatt koselig å prate med da. Åååh, som jeg elsker folk som klarer å begrense drikkingen sin såppas at de faktisk er mulig å ha med å gjøre. :wee:

 

 

Jeg kom på en til btw. Ikke lenge før stengetid kom det en kar inn.

"Hei, nå skal jeg gjøre det vanskelig for deg her vettu! Jeg skal ha en pizza, MED en sånn grillpølse på!"

Jeg bare ler litt inni meg og sier. "Ja, du skal vel ikke ha to pølser på da? Dobbelt så heftig vet du! ;)"

Han ville ikke ha det da, men trodde han var kjempemorsom som bestilte noe utenom det vanlige. xD Jeg for min del var bare glad for at jeg ble kvitt den siste pizzaen og en pølse. ^^

 

 

Eimo99: Sånne kunder er utrolig kjipe. Når folk møter meg med den holdningen, setter jeg meg på bakbena og er like sta selv. Erfaring viser at de ikke blir fornøyd uansett. Om en kunde kommer inn og sier "Hei, jeg kjøpte ... av dere i sta og ..." er jeg MYE mer villig til å hjelpe kunden. :) Men ja, det er ofte jeg sier "ha en fortsatt fin dag da." til kunder som er rimelig kjipe inne i butikken. Jeg bryr meg lite om hvorfor de er sure og grinete i utgangspunktet. Men det er direkte frekt å ta det utover noen som i mange tilfeller ikke har noe med det å gjøre.

Endret av MrBjoern
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jobber på matvarebutikk:

 

Nå skal jeg ikke påstå at de er kunder hos oss, men det kan jo hende. Den siste uken har alle pet-sekkene (store plastsekker) med Plastflasker fra panteautomaten forsvunnet. Og noen har observert folk som faktsik har stjelt de på nattestid. Det viser seg at det er en organisert bande som stjeler plastflasker(de bløte som blir "kneftet" i automaten) og blåser de opp med kompressor, for så å pante de på nytt. Dete foregår vist over hele lannet og de gjør vist store penger på det. Nå må vi ha plastsekkene innendørs :p

 

Utrolig hva folk finner på for å svindle til seg penger :wee:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jobber på matvarebutikk:

 

Nå skal jeg ikke påstå at de er kunder hos oss, men det kan jo hende. Den siste uken har alle pet-sekkene (store plastsekker) med Plastflasker fra panteautomaten forsvunnet. Og noen har observert folk som faktsik har stjelt de på nattestid. Det viser seg at det er en organisert bande som stjeler plastflasker(de bløte som blir "kneftet" i automaten) og blåser de opp med kompressor, for så å pante de på nytt. Dete foregår vist over hele lannet og de gjør vist store penger på det. Nå må vi ha plastsekkene innendørs :p

 

Utrolig hva folk finner på for å svindle til seg penger :wee:

 

Genialt egentlig

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gratis luft på bensinstasjon ... :innocent:

 

Edit:

 

Klarer sikkert glatt å blåse opp 10 flasker i minuttet * 60 minutter. 600 skattefrie kroner i timen er faktisk ikke dårlig betalt.

For manuelt å blåse opp 600 flasker? Kødder du?

Legg til at det sikkert er noen utenlandske tullinger, og 600 kr tilsvarer tre månedslønner for dem.. ;)

Lenke til kommentar

To gamle damer kommer innom matbutikken jeg jobber i og spør om vi har batteri til mobiltelefonen til hu ene, så drar hu opp en eldgammel Nokia, type stor kloss. Jeg sier at vi desverre ikke har det, men de står hardnakket på at de har kjøpt det i butikken før. Jeg sier at nei, det har de nok ikke, for det har vi aldri hatt, men joda, da kommer snakket om at vi hadde det før min tid, når jeg var liten unge, og i tillegg viser de med hånda at jeg da var ca 1 meter høy på den tida. Da må jeg si jeg ble litt irritert, butikken har ikke vært åpen i mer enn 4 år elns en gang. Hater folk som er så jævlig påståelige. I tillegg spurte de kassereren på vei ut, fordi de mente jeg hadde feil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...