Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

opplevd det samme selv flere ganger, spesielt da jeg jobbet på en kjøpesenter. de verste er de som blir grinete når du sier du ikek jobber i den butikken.

 

ja hva skjer med det????

greit nok at de kan bli litt skuffa fordi du ikke jobber der, og de må derfor gå for å finne en annen person, MEN å bli grinete eller rett og slett sur fordi du IKKE jobber der er helt på tryne.

hadde det vært en person som gikk i samme arbeidstøy (f.eks. en person fra en elkjøp butikk er inne på en annen elkjøp) så hadde jeg kansje forstått det, men det får da være grenser

Lenke til kommentar

Har samme greia sjøl med å bli spurt om jeg jobber steder jeg er... enten på elektro, klesbutikker, mat, pub... You name it så har jeg blitt spurt...

 

Enten har uniformene blitt for like hverdagsklærne til folk eller så er det pga mange butikker som ansatte ikke har noen tegn til at de er ansatte (som på de fleste klesbutikker)

 

Jeg mistenker at det er fordi man enkelte steder har ledere som går i sivil - og det er lederne som gjerne har best fagkunnskap...

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å sittere ei venninne av meg som jobber på Kiwi. "Hurra. Uniformene våre har nettop blitt ENDA grønnere, jeg trodde ikke det var mulig!"

 

Men for all del. Grønt er kult. :)

Men de skal ha cred for grønne sko! :D

 

Og for all del, uniformen funker jo den. Det er jo ingen som er sprø nok til å ha på seg sånne klær til vanlig, så da er det jo veldig lett å se hvem som jobber der! :)

 

I motsetning til mange klesbutikker. De har ikke navnskilt en gang, helt umulig å vite hvem som jobber der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å sittere ei venninne av meg som jobber på Kiwi. "Hurra. Uniformene våre har nettop blitt ENDA grønnere, jeg trodde ikke det var mulig!"

 

Men for all del. Grønt er kult. :)

Men de skal ha cred for grønne sko! :D

 

Og for all del, uniformen funker jo den. Det er jo ingen som er sprø nok til å ha på seg sånne klær til vanlig, så da er det jo veldig lett å se hvem som jobber der! :)

 

I motsetning til mange klesbutikker. De har ikke navnskilt en gang, helt umulig å vite hvem som jobber der.

 

Jeg har plukket opp damer på utesteder i min jobbuniformsbukse etter jobb på fredager og lørdag :)

Den tid jeg jobbet på Kiwi. Var rimelig festlig å danse med grønn kiwibukse. Peacock anyone?

Lenke til kommentar

Pleier å stikke innom butikken jeg jobba i før på vei hjem fra der jeg jobber nå(begge er prixbutikker) og ofte kommer det kunder og spør meg om ting. Svarer enkelt og greit da at jeg ikke jobber i den butikken lenger. Er 2 år siden jeg slutta der. Dessuten hender det jeg kommer inn der og slår av en prat med noen av de som jobber der, likevel klarer kundene å henvende seg til meg for å få hjelp.

Lenke til kommentar

"Jeg skal ikke betale pant jeg, for jeg kaster bare boksene uansett!"

 

:D

 

Skjer med at asylsøkerne ikke skjønner køsystemet vårt forresten?? De kommer inn døra, overser "inngangen" til butikken og går rett til kassen fra feil vei. Det kan de forsåvidt finne på å gjøre selv om de har vært inne i butikken og hentet varer også. Og de skal ALLTID ha banan, tunfisk og sukker. ...???!!!

 

 

 

edit:

Angående uniform, jeg må si at jeg synd på de som jobber på Kiwi.. :(

 

Angående uniform, jeg jobber på ICA, og vi har tydeligvis samme leverandør av uniform som en av byggevarekjedene i byen. Like deler gøy og småkleint å ekspedere noen i samme t-skjorte. ICA-klærne er forøvrig ikke av de verste, men Coop har pene skjorter, synes jeg. Kiwi... Kiwi er VERST.

Endret av Charlotte Q
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apropos asylsøkere. Kommer det noen utlendinger som sier noe totalt uforståelig trykker jeg bare på "Lebara". Det er som regel det de skal ha uansett.

 

"Ar do amborger? Oten bacon!"

Kjenner til den der...

 

Er så gøy når man spør om de skal ha ost på. "Ja". Og så kommer det store spørsmålet: "Skal du ha bacon?". Det utrykket de får da, er ubeskrivelig... :p

 

Men man må jo nesten spørre, alle kunder skal behandles likt, og det er ikke lett for meg å vite om de er "ikke-grise-spisende" eller ikke?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke for å være rasistisk men når jeg kjøpte frukt i butikken i stad trodde jeg at jeg skulle knekke sammen av latter, en utlending som snakker med betjeningen: Kunde: va dene koste? Betjening: Ha? Kunde: 18,9,- det va billig Betjening: Neinei, jeg skjønte ikke hva du sa Kunde: Va denne koste (riste på 5 kilos sekk med poteter) Betjeningen: Er det ikke en prislapp der da? Kunde: Den borte Betjening: Vent litt, da skal jeg gå inn å se *går ca 1 min før damen er tilbake fra å sjekke prisen* Betjening: Den koster 54,90,- Kunde: Du lure meg, den kostet 24,90,- på lørdag Betjening: Jaha, vel nå koster den 54,90,- Kunde: Dette jeg ikke finne meg i, dere lure meg for penger Betjening: Jammen... den var på tilbud forrige uke Kunde: Lureri, rasist! Kunden tar da med seg de 8 ungene å går ut av butikken. Hvordan, eh.. syntes synd på ho dama i butikken jeg, ho så litt fortapt ut der hun stod.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har samme greia sjøl med å bli spurt om jeg jobber steder jeg er... enten på elektro, klesbutikker, mat, pub... You name it så har jeg blitt spurt...

 

Enten har uniformene blitt for like hverdagsklærne til folk eller så er det pga mange butikker som ansatte ikke har noen tegn til at de er ansatte (som på de fleste klesbutikker)

 

Jeg mistenker at det er fordi man enkelte steder har ledere som går i sivil - og det er lederne som gjerne har best fagkunnskap...

 

Prhæhæhæhæhæhæhæhæhæhæhæhæ. *gispe etter pusten*

 

Uniform er forferdelig! :(

Lenke til kommentar

Men man må jo nesten spørre, alle kunder skal behandles likt, og det er ikke lett for meg å vite om de er "ikke-grise-spisende" eller ikke?

 

Haha! Ha! Haha. Kom på at en gang i vinter hadde vi megatilbud på kjøttdeig av svin. Asylsøkerne er helt hypre på tilbud, men skjønner ikke norsk og heller ikke engelsk. Så JEG kunne jo ikke advare dem, der de kjøpte meter på meter med svinekjøtt. :p

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Men man må jo nesten spørre, alle kunder skal behandles likt, og det er ikke lett for meg å vite om de er "ikke-grise-spisende" eller ikke?

 

Haha! Ha! Haha. Kom på at en gang i vinter hadde vi megatilbud på kjøttdeig av svin. Asylsøkerne er helt hypre på tilbud, men skjønner ikke norsk og heller ikke engelsk. Så JEG kunne jo ikke advare dem, der de kjøpte meter på meter med svinekjøtt. :p

 

 

Haha! ha ! haha indeed :D

Lenke til kommentar

ICA-klærne er forøvrig ikke av de verste, men Coop har pene skjorter, synes jeg. Kiwi... Kiwi er VERST.

 

Enig i at Coop har fine skjorter. De er jo lett gjenkjennelige uten å være glorete, og dessuten er kvinneskjortene fasongsydd (i motsetning til feks Kiwi sine)slik at det ser mye mindre slaskete ut på jentene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...