Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fullt klar over det ja. Men det blir litt spesielt innen det jeg driver med. Vi selger RC utstyr, for det meste radiostyrte biler. Bilene vi selger blir noe helt annet en disse man får kjøpt i leketøysforetninger... Alle delene på hele bilen er laget for å kunne skiftes ut, og det BLIR ødelagt en gang (langt fortere enn 2/5 år). Når da kunden kommer innom et år etterpå å skal reklamere på et produkt når det eneste som trengs er å kjøpe deler til 50 kroner, blir det feil. Det er rett og slett slitedeler, som må skiftes ut etter en tid.

Det kjøres faktisk NM runder med RC biler. De som deltar på det har gjerne med seg flere sett deler til hele bilen, for de VET at ting kan gå i stykker.

 

Enkelte produkter vi selger er igjen meningen at skal holde i mange år. Dette blir naturligvis reparert eller erstattet på våres regning, så lenge det er brukt med måte.

 

Nå skal det jo nevnes at på BÅDE Garanti og Reklamasjon er det at varen er i den stand som skal kunne forventes ved kjøp og med riktig informasjon lagt til rette. Reklamasjonsrett har du i utgangspunktet på alt, men at stearinslyset brenner ned fortere enn kunden trodde, eller at det ikke var godt nok bilde på tv'n man hadde kjøpt.

 

Det er faktisk lov å tenke FØR man kjøper et produkt, istedenfor å basere seg på en garanti som ikke er ment for din inkompetans!

Endret av cyclo
Fjernet unødvendig quote
Lenke til kommentar

Kunde kjem inn i banken:

 

Kunde: "Hei, eg skal ta ut 10.000 kr"

Meg: "Hei! Vi har desverre ikkje kontantar i banken vår"

Kunde: "Kva er det du seier?! Er det ikkje pengar i banken!?"

Meg: "Nei, banken har inngått avtale med matbutikkane i nærleiken, så no er det "bank i butikk". Der kan du ta ut opptil 5000 kr pr. butikk"

Kunde: "Kva er det du seier?! Er det ikkje pengar i banken!?"

Meg: "Som eg allereie har sagt, nei, vi har ikkje kontantbehaldning lenger". *gir kunde brosjyre med info om bank i butikk*

 

Kunde: "Kva er det du seier?! Er det ikkje pengar i banken!?"

Meg: *oppgitt*

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jobber med bredbåndspatruljen, feilretting av ADSL og tlf linjer og diverse.

 

Får stadig vekk spørsmål om det er nødvendig med alle ledningene til modem, routere osv. Og om jeg kan fjerne dem.

Jeg sier bare at alt er nødvendig for at alt skal fungere. Men noen står fast på sitt:

"Nei, der vi bodde før hadde vi ikke ledninger til modemet osv".

Meg: :roll:

 

Selv om jeg jobber i et firma som er innleid for Telenor, så tror folk at jeg kommer fra deres aktører når det feks er en feilmelding på ADSL linja og jeg er ute hos kunden.

Kunde: "Prisene deres på den Telenor/Ventelolinja er jo så forbanna høy! Du må jo kunne gi oss litt lavere pris"

Meg: "Jeg jobber ikke i Telenor, og jeg har desverre ikke noe med prisene å gjøre. Du må nesten ringe de og snakke med de selv"

Mange vil at jeg skal ringe inn og ordne opp.

 

Det er også en del eldre som har bestilt internett, uten å vite så altfor mye om det.

Meg: "Nå er nettet koplet opp. Nå er det bare å surfe i vei"

Kunde: "Vent! Jeg må teste og se om det fungerer på en annen side"

Meg: *Viser at det fungerer på både finn.no og dnb.no*

Kunde: "Jeg må sjekke at det går an å sende mail til barnebarnet mitt å"

Meg: :dontgetit:

 

Hvis det er meldt feil på en tlf linje, og jeg er ute hos kunden er det mange som ikke skjønner at det er en kabel som går til huset.

Kunde: "Jeg har jo plugget telefonen i kontakta men det er jo helt dødt"

Meg: "Feilen ligger nok ute et sted, jeg skal ut og feilsøke på linja di nå."

Kunde: "Jamen, når jeg har telefonen koplet til i kontakta burde det vel virke? Det kan ikke bare slutte å virke sånn helt uten videre"

Meg: "Jo, det kan det. Kan være uværsskade på kabelen, en dårlig skjøt eller lignende"

Kunde: " Nææh! Sier du det?" *Mens han sperrer øynene opp i ren forundring*

 

Det som er vanligst, er når jeg nettop har fikset en telefon/internett linje, byttet modem eller lignende, spør de om jeg bare kan ta en titt på pc'en til sønnen som er så treg (pga full nedlasting av porr fra limewire). Eller om jeg kan sjekke om pc'en de har på loftet fra 1995 fungerer på nett.

Har blitt spurt om jeg kunne se på vaskemaskinen til ei gammel dame engang også.

 

-------------------------

 

For det meste er det blide og hyggelige kunder, men det finnes alltid en håndfull som er negative til alt, maser, kjefter og tror de vet best fordi de har hørt at kunden alltid har rett. Folk som lukker ørene og bare tror det de selv ser og hører.

 

Det gjelder å ikke ta kjeft personlig. Når folk kjefter er det stort sett sinne som har bygget seg opp over noe de tror de kan lesse over på "den skyldige/nærmeste". Selv om de er idioter som ikke har rett til å kjefte, blir de lei når du viser at du ikke bryr deg.

Hvis man klarer å holde seg nøytral hele tiden, blir de fort glade igjen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jobber på McDonalds. Har særdeles lite kasseerfaring enda, men det er én type også vi på kjøkkenet irriterer oss grønne over.

 

Grillapp-kunden

En grillapp er altså en spesialbestilling. Hamburger uten sylteagurk, Big Mac uten saus, McFeast med ekstra av alt, men ikke noe kjøtt (!). Den eneste grillappen jeg tåler er de som skal ha glutenfritt brød (selv om det er det som er mest stress å lage), siden det handler om behov og ikke en kresen drittunge. Eller til og med voksne som ikke forstår at det er stress å gi dem spesialbehandling når det er mer kunder bak dem i køen enn de har i IQ.

 

No offense til grillappkunder her på forumet... eller jo, egentlig. Offense. :)

Lenke til kommentar
Ikke det grann gøy, men dette er noe som irriterer meg som selger:

 

Jeg. "Hei på deg! :)"

Kunde: "Nei, jeg ser bare."

 

Faen menneske, jeg sa bare hei...

Den kan jeg skrive under på.

 

Sant!

 

er litt slitsomt å skulle oppføre seg hyggelig når alle sier "nei" med en gang..

 

Til Baffage:

 

Man betaler litt for service, og jobben deres er vel strengt tatt å lage mat som folk liker?

Endret av madeo
Lenke til kommentar
Jobber på McDonalds. Har særdeles lite kasseerfaring enda, men det er én type også vi på kjøkkenet irriterer oss grønne over.

 

Grillapp-kunden

En grillapp er altså en spesialbestilling. Hamburger uten sylteagurk, Big Mac uten saus, McFeast med ekstra av alt, men ikke noe kjøtt (!). Den eneste grillappen jeg tåler er de som skal ha glutenfritt brød (selv om det er det som er mest stress å lage), siden det handler om behov og ikke en kresen drittunge. Eller til og med voksne som ikke forstår at det er stress å gi dem spesialbehandling når det er mer kunder bak dem i køen enn de har i IQ.

 

No offense til grillappkunder her på forumet... eller jo, egentlig. Offense. :)

Nå spiser jeg ikke ofte på McDonalds i utgangspunktet, men vær du sikker på at jeg skal ha en slik burger du beskriver hver eneste gang jeg er innom. Latterlig holdning du utviser.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Er det ikke penger i banken?:O

Ikkje i den banken eg jobbar i, og dette blir meir og meir normalt i dei andre bankane framover. Det er allereie stor kontantflyt i butikkar, og difor er det lettare for dei å handtere kontantane. Eg kan forstå at dette blir rart for eldre folk som er vane med å setje inn/ta ut pengar over skranke, times they are a-changin. Kontantar er eit forelda betalingsmiddel uansett.

Endret av aspic
Lenke til kommentar

Kva er det du sier?? Er det ikkje penger i banken?! :p

Btw, "times they are a-changin" (med "a") ;)

 

Er en kar hos oss som er helt "ekspert" med Excel-makroer. Helt utrolig, han hadde bygd seg en windows explorer i Excel-makro med forms og greier og ringte inn til oss fordi "det ikke går an å opprette mapper". Fjernstyrer og kikker inn og ser at han begynner å åpne Excel.. Ok, tenker jeg, får se videre da. Så drar han frem et excel-ark og viser frem noe ekstermt til rot av en kode og kjører så denne. Så viser han at "opprett mappe-funksjonen" han selv har lagd ikke fungerer.. Og forventer at vi skal kunne feilsøke..

Denne karen har også et eget excel-ark hvor han noterer ned alle feilmeldinger og bugd han kommer over, spesielt i egne makroer og forventer at noe er feil i Excel osv.

"Hvis jeg trykker 30 ganger på denne fanen, så krasjer Excel" - "Så ikke trykk der da!" :)

Lenke til kommentar
Og så var det med prising av varer...

I vår butikk har vi prislapp på etiketten til produktet og på hylle/pigg så godt det lar seg gjøre.

Fortsatt får vi spørsmålet "Hva koster denne?" samtidig som kunden står og SER PÅ prislappen.........

 

Nå ble det jo vist irritasjon over kunder som spør om prisen på varer som ikke er merket. Regner med at butikker med en ryddig frossendisk har mindre spørsmål ;) Selv fra blinde kunder

Lenke til kommentar
Kunde: "Kva er det du seier?! Er det ikkje pengar i banken!?"

Meg: *oppgitt*

Ikke penger i banken? Eg må se eg blir litt overrasket over å høre dette selv, og eg er ingen pensjonist :p

 

Men, det betyr jo at banken sin rolle så og si nesten er ubrukelig, og kan dermed legge ned en del arbeidsplasser = billigere drift = mindre avgifter.

 

No offense til grillappkunder her på forumet... eller jo, egentlig. Offense. :)

En ting eg ikke forstår. Etter hva eg har fått med meg(som kunde) er at mange bestiller osteburger med kun ost(eg er blandt disse). Hvorfor blir det ikke bare laget et eget produkt som er kun med ost?

 

Det hender ofte at eg får feil, selv om eg sier det to-tre ganger i løpet av bestillingen. Som kunde er dette veldig irriterende.

 

## dobbelpost slått sammen av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Grillapp-kunden

En grillapp er altså en spesialbestilling. Hamburger uten sylteagurk, Big Mac uten saus, McFeast med ekstra av alt, men ikke noe kjøtt (!).

 

Så lenge dere ikke tilbyr de respektive burgerene uten sylteagurk er det noe dere må finne dere i.

 

Er ikke mange jeg kjenner som faktisk beholder sylteagurken på burgeren - for de fleste ryker den rett i søpla.

 

Det sagt, du skal slippe å ha meg som kunde. Statoil lager mye bedre burgere uansett ;)

Dessuten spør de (som oftest) om man vil ha på sylteagurk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jobber på McDonalds. Har særdeles lite kasseerfaring enda, men det er én type også vi på kjøkkenet irriterer oss grønne over.

 

Grillapp-kunden

En grillapp er altså en spesialbestilling. Hamburger uten sylteagurk, Big Mac uten saus, McFeast med ekstra av alt, men ikke noe kjøtt (!). Den eneste grillappen jeg tåler er de som skal ha glutenfritt brød (selv om det er det som er mest stress å lage), siden det handler om behov og ikke en kresen drittunge. Eller til og med voksne som ikke forstår at det er stress å gi dem spesialbehandling når det er mer kunder bak dem i køen enn de har i IQ.

 

No offense til grillappkunder her på forumet... eller jo, egentlig. Offense. :)

Hadde jeg vært ansvarlig for den McDonalds restauranten du jobber i, hadde du hyggelig fått beskjed om at du var inne i oppsigelsestiden din, at du ville få betalt ut denne og at du ikke trengte å vise deg på plassen igjen.

 

Ansatte med den holdningen du har gjør ikke annet enn å ødelegge for en bedrift.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kan vi ikke holde oss til temaet? Poenget er å skrive om kunder på jobben din, ikke belære oss andre om at vi gjør en dårlig jobb.... :roll:

 

- En fast innvandrerdame

 

Det er ei som kommer nesten hver gang jeg er på jobb (2-3 dager i uka) og kjøper alltid noe. Overbevist om at hun må ha et helt lager der hun oppbevarer ting, eller kaster det når det blir gammelt.

 

(Jeg jobber ikke i en matbutikk, og vi har heller ikke noe forbruksmatriell annet enn servietter og lys egentlig. Dermed er det meget skjeldent at vi ser samme personene mer enn en gang i uka på det meste.)

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...