Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en fin historie. Kunne ikke annet enn å le etterpå. Jobber på Biltema, og en dag kom det en dame inn. Hun var kanskje litt over tredve og var en slik en sladrekjerring type som alltid tror de har rett.

 

Hun skulle ha en umbraconøkkel i en spessifikk størrelse, husker ikke hvilken det var, men mener det var 14mm. Hun hadde også med seg en av den typen hun skulle ha. Jeg sa at vi desverre ikke hadde det i sortimentet. Hun ble selvsagt sur, og ba meg om å måle den hun hadde med seg. Jeg tok fram et skyvelær og målte. "Denne her er jo 12mm" sa jeg.

 

Hun ble mer sur og sa at jeg ikke kunne noen ting, og så sa hun at det beste var at hun målte selv. Jeg gav hun skyvelæret og hun målte. Etterhvert fikk hun et ganske rart utrykk i ansiktet. "Ja det stemmer, den er 12mm"

 

Fint tenkte jeg, og fant fram en 12mm umbraconøkkel. Hun såg rart på meg og sa "Hva er det du gjør, jeg skjønner ikke noen ting". "Jeg finner den nøkkelen du trenger" svarte jeg. Hun ble enda mer forvjamset. "Dette var jo helt merkelig, da jeg målte den hjemme var den 14mm, så jeg skal ikke ha de du fant frem" Deretter gikk hun :!:

 

 

 

En annen historie:

Vi har en slik maskin i butikken der folk kan søke opp varer og se hvor i butikken de ligger samt hvor mange vi har i saldo.

Så er det enkelte kunder som spør: "Viss det står null i saldo, betyr det at det er tom da" :roll:

Lenke til kommentar

Ahh, morsomt detta her.

 

Jobbet med annonsesalg, og ringte opp en potensiell kunde.

Meg: "Hei du, det er *** fra **** som ringer, jeg ser du selger en ***, og jeg lurer bare på om du har fått solgt den enda?

Kunde (gretten tone): Er du interessert i'n?

Meg: Jo, du kan på en måte si det. For jeg kan nemlig...

Kunde avbryter: For hvis du er telefonsælger kan du bare ta å pell deg te hælvete.

Meg (hyggelig tone): Jo, vet du hva, det skal jeg sannlig gjøre. Jeg må bare beklage at jeg forstyrret, så får du ha en fin dag videre!

Jeg vil ikke legge på, for han mumler litt, og svarer etter noen sekunder, nå så det høres ut som om han er på gråten.

Kunde: Joa, hadet bra...

 

Hadde mange morsomme samtaler som annonseselger, men ble litt sliten etterhvert. Gretne folk, folk som skal vri og vende, og kanske til og med ta en liten prat utenom, og tidligere kunder som er misfornøyde var samtaler jeg stortsett var overfor. 3 salg klarte jeg iløpet av de to månedene jeg jobbet der. Og så var det provisjonslønnet etter den første måneden, så særlig rik ble jeg akkurat ikke.

Endret av nirvana1
Lenke til kommentar

Har ikke hatt noen spesielle ting på min jobb som avisbud ennå, men jeg har en morsom historie fra en Statoil.

Har blitt fortalt den, så ikke selvopplevd.

Det var to par med noen unger som skulle på ferie som stoppet på Statoil. Hun ene dama går bort til disken og spør gutten i kassa om han kunne lage 2 porsjoner med pølsebiter og pomfri. Han ser på henne i 5 sekunder og sier "Æ orke ikke".

 

Har vært på den samme Statoilen mange ganger, og det er de minst sosiale jeg har møtt i mitt liv. De sier aldri "hei" og "hadet". De mumler noen gang noe som kan likne på hva det koster, men ikke noe mer enn det. De snakker ikke om de absolutt må. Blir så irritert hver gang jeg er der.

Lenke til kommentar

Har jobbet ca ett år på Ica. Mine kunder?

 

De som blir sint over at hvitløken koster 11 kr i steden for 9 kr

Haaaaaaaaaaaat. Direkte hat. Må jo stresse med å finne frem kvitteringer og drit.

 

De som kommer og banker på døren kl 20.55

Det er fredag kveld. Har akkurat talt opp kassen. Yepp, ikke lenge igjen nå. Må bare telle opp litt brød, hive svarte plastposer over frukten og stemple ut. Helg! Men nei. 'Jeg skal bare ha en liten ting!' Jeg sier 'ok da. Men vær kjapp.' Og jævelen handler i 15 minutter.

 

Unger

Hvor mye koster den? '4 kr' sier jeg. 'ok.' Og den lille driten lemper 30 enkroninger opp på disken. 'Her.'

 

Gamle damer

Kjennetegn: Går rundt med skistaver eller en sånn liten vogn. Husker aldri koden til kredittkortet. Har ikke nok kontanter. Kjøper alltid en haug med varer og lager kø i kassen.

 

Folk jeg såvidt kjenner

Han gikk vel gjerne i paralellklassen til en kompis, og er ett år yngre enn meg. Han er ikke gammel nok til å kjøpe snus enda. 'Kom igjen da.'. 'Nei.' 'Pleeeeeasee?' 'Nei.' 'Hvorfor!?' 'Jeg har blitt tatt i å selge røyk til en 16 åring som så ut som om hun var 20, og som flørtet vilt med meg for å få det som hun vil. En gang til, og jeg får fyken. Nekt.'

 

The local drunk

Trivelig kar. Snakker alltid om det samme, kjøper alltid øl. Men med tanke på at han gjerne står i kassen i 10 minutter og småprater hver eneste dag, burde han huske navnet mitt etter 1 år.

 

Liker meg best på Ica når det IKKE er kunder. :p

Lenke til kommentar

Merksnodig nok er det kundene som betaler lønna vår :)

 

Nå merker jeg at jeg er møkka lei av tursiter og tror jeg spyr av dem snart. Bare noen få dager igjen til ferie da heldigvis. Men turister, spesielt tursiter i grupper (buss turister), går meg på innerste nerverot. De klager på alt, og da mener jeg alt, samt at de er så arrogant at jeg blir kvalm. At de plasserer rompa på en buss og betaler i dyre dommer for å dette er ikke mitt problem, at standarden på hotellet her ikke er Grand i Oslo er ikke mitt problem. I just work here, don't kill me.

Lenke til kommentar

Jeg satt og hadde spise-pause når vår lokale fyllikk kom innom og sa det at jeg måtte åpne en kasse til (hu som satt i kassa da var rimlig ny, og hadde tydeligvis ikke lært å plinge på folk). Så jada, jeg satt meg ned i en åpen kasse og tok imot kunder. Når fyllikken kommer for å betale ser han at det fortsatt er en del kø (kun to på jobb) også sier han til meg, du burde snakke med han på bakrommet, jeg var der for femten minutter siden og sa han skulle komme og åpne en kasse men han har ikke vist seg enda!

 

Måtte bare humre og si at jeg skulle gi den fyren en lekse han sent skulle glemme :p

Lenke til kommentar

Tja de jeg kommer på i farten som elektriker:

 

Gamle folk: LIV REDD for trekk: Jobbet på en passe varm dag på et eldrehjem med å montere opp noen flere ovner i hallen siden de gamle ikke holdt ut lenger. Dumme meg åpnet et vindu siden det var varmt og de røykte ute i gangen. Så når hun siste røykeren stakk og jeg ønsket frisk luft. Vel skal si det ble futt i gamlingene. Snakk om å 3 verdenskrig skulle komme da. Dat var minst 4-5 gamlinger som kom susende ut i gangen og skrek ut at det "trekker" og at vi måtte lukke vinduet. Men ut på sin daglige tur etter røyk fra butikken gikk de like godt kledd ute som inne. Vel jeg koke utvendig og innvendig. Hater gamle folk som maser om middagen rett etter du har spist frokosten og blåser røyk rett mot der jeg jobber.

 

Hjemme hos eldre folk er det også glo vamt for det de nekter å åpne vinduene.

 

Så har jeg han som kom etter meg over alt jeg gikk i huset mens jeg letet etter feilen på strøm anlegget. 2 håndholdte støvsugere i hver sin hylser. (tuller ikke, rene cowboyen) Og en støvsuger i hver etasje (3et) som han har kjøpt av den koselige selger som kom på døren. Til sikkert 15000 pr stk. Konen bare ristet på hodet og strikket videre. Jeg trodde han skulle daue der han pustet tungt etter meg. Etter 3 timer var han helt utslitt stakkar.

 

 

 

En gang ringte sjefen min og spurte om jeg kunne se på litt reklamasjon på en enebolig jeg nettopp var ferdig meg. Jaja greit det tenkte jeg. Fikk beskjed om å ta med meg 8 brytere. Jeg ble litt paff. ÅTTE BRYTERE?? Alle sammen var defekt? Hva var oddsen?? Sjefen min kunne ikke svare for meg.

Vel det viste seg at hun hadde kjøpt de dyreste sparepærene hun fant fordi hun ville ha kvalitet. Eneste problemet var at dette var pærer som skal være ute pg av fotocellen på pæren. skal slå seg av når det blir lyst.

Så pæren lyste i ca 2-3 min så for å slå seg av og på med hjevne mellom rom. Dermed måtte det være jeg som hadde koblet feil da. sukk.

 

 

Og folk som ønsker seg nytt kjøkken. Jeg får av og til noe lunde okay tegninger og av og til litt tegning på veggen. Og ofte er det vill gjetting siden de ikke har bestemt seg ennå.

OG SÅ har vi de som ombestemmer seg underveis og flytter på skap og vasker ol. Og tror at jeg skal komme på dagen og fikse opp og flytte på utstyr. Eller de sier ingen ting og håper på jeg kan trylle.

Dere kan SPARE masse penger og tid med litt planlegging. Og ikke planlegge mens jeg står der som en idiot. Hva f... vet jeg om hva som er lurt på et kjøkken. Ser jeg ut som en arkitekt!!

Demed må jeg ligge krypende under og fiske etter ledninger. Eller jukse meg rundt inni skal pga f.eks ET ekstra lys som kjøkken montøren greide å pakke på de. Og de kommer med noen små dritt spotter som var max 1000timer og med kjempe korte ledninger osv. SÅÅÅÅÅ kommer de og klager på meg pga de må bytte pærer hele tiden.

Ikke minst når vi kan levere noe som varer lengre og er kjappere å bytte pærer på og tar 1\5 del av tiden å skru opp og mye mindre ledning og styr. Eller bare kjøp et jæv... lys rør som varer 2 år til 1000kr som gir mer lys enn 3 små krøkete kjøkken spotter.

Pluss jeg slipper å bruke varm lim som jeg alltid brenner meg på, får å feste de små 1 leder ledningene som følger med spottene.

 

 

 

Så har vi folk som bestiller 140 spotter i huset sitt til ca 1000kr stk som i etter tid syns han fikk litt lite lys og betaler alt for mye strøm for et såkalt nytt hus. Vel med 35 til 50 watt pr stk så blir en del. Hjelper ikke med varmepumpe lenger da.

 

Gamle folk som glemmer avtalen når jeg står der kl 0700 og banker på og de møter meg i trusen og det som værre er. Gamle damer i undertøy og mindre. Og med bremsespor!!!

 

Eller folk som går inn på rommet og har sex mens jeg jobber!!!!!! uhhhh. :no:

 

Eller datteren i huset som holdt på med seg selv og dildoen mens moren gikk på jobb. Vel hun var ikke stille. Men hun trodde vel hun var alene når mams sa hade til henne. Skal si jeg og lærling slet med å holde oss alvorlig når hun kom ut og oppdaget at det var noen elektrikere i huset. Ikke minst ble hun flau og forbanna på mams'en sin på mobilen 2 min etterpå.

 

Ellers har jeg har homofile som legger ann på meg og spør masse rare spørsmål for å trekke ut tiden. blabla.

Som har eks et KJEMPE STORT BILDE AV EN NAKEN MANN OVER SENGEN SIN!!!! Med full flaggstang til topps!!!!!

urrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrg!!!!! Gikk rett hjem og pugget bilder av nakne damer.

 

Eller komme hjem til folk som det lukter kloak hos mens de som bor der er blitt vant til lukten. Men jeg holder på å brekke meg med engang jeg kommer inn!!!

 

Folk som ringer meg på privaten og krangler med meg om prisen. Jeg vet knapt hva jeg er koster i timen selv jo. Hvordan kan jeg endre prisen på regningen. Det er de på kontoret som tar seg av det. Og blir sur på meg når jeg sier at jeg ikke kan gjøre noe. Blabla. Om de sliter med øknomien så be om fast pris. Jeg gjør det selv!!! PÅ ALT.

 

Og de klassiske et det noe STØTT i deg da. Er det noe SPENNING i hverdagen. Følger du også STRØMMEN i dagen politikk.

 

Det var dagen dose. Kommer mer når jeg føler for det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Endte opp med å lese hele tråden istedet for å legge meg. Blir MYE kaffe på jobb i morgen ;)

 

Hadde en support-telefonen fra en kunde vi driftet. Dama var helt hysterisk i telefonen: KATTA MI ER BORTE! Jeg ble litt paff og sa bare eeh okay. Jeg vet ikke helt hvordan jeg kan hjelpe deg med det? Etter litt prat viste det seg at bakrunnsbildet hennes var endret. Har masse eksempler med snåle kunder som formulerer seg på en måte som om at jeg skulle vite hva de ser, hører og tenker på der og da. Det går mye i de som ikke introduserer seg og sier "det funker ikke". Hva funker ikke? "Maskina". Og etter flere spørsmål slik som dette så finner man ut at de skriver inn feil passord.

 

Nei GOD NATT. Helvettes kjip dag på jobb i morgen. Trådstarter, I blame you!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...