Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

En gjenganger som jeg savner her inne er kunden som ikke forstår att de færreste bedrifter tjener penger på alle varene de selger. (ser ze5400 nevner det men)

 

De fleste vil jo gjerne prute, mer eller mindre (alt fra de som sier det rett ut, til de som nevner det er billigere borte i gata og spør om de må gå "helt" dit.) Når jeg forklarer dem pent og litt med teskje slik som dette:

 

Meg: Vel la meg ta ett eksempel, la oss si att du stjeler den varen der.

Kunden: huh? Hva mener du?

Meg: Jeg må selge minst 10 av den varen der for og dekke tapet av den ENE du stjal. Da skjønner du att jeg ikke kan gi deg 20% rabatt vel?

Kunden: Næ, tjener dere så lite? Stakkars mennesker...

 

Jeg lurer på hva folk tenker med noen ganger. Husker jeg var innom butikken når den nye grandisen kom uten paprika. En kunde spør hvorfor den koster HELE 38 kroner, når den vanlig BARE koster 32 kroner. Det var tilfeldigvis butikksjefen som prøvde og forklare dette med att noen varer selger man med tap pga presset marked og att man prøver å vinne kunder slik. Kunden var totalt sjokkert og viste ikke helt hva han skulle mene :hm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
(...)

Jeg lurer på hva folk tenker med noen ganger. Husker jeg var innom butikken når den nye grandisen kom uten paprika. En kunde spør hvorfor den koster HELE 38 kroner, når den vanlig BARE koster 32 kroner. Det var tilfeldigvis butikksjefen som prøvde og forklare dette med att noen varer selger man med tap pga presset marked og att man prøver å vinne kunder slik. Kunden var totalt sjokkert og viste ikke helt hva han skulle mene :hm:

 

Koster den uten paprika MER enn den med? Du skal betale for at de IKKE putter paprika på pizzaen? Dette er bakvendtlogikk.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Kom til å tenke på en kunde som var innom butikken når vi hadde salg på en rekke varer. Var en hel varegruppe som ble annonsert.

Kunden kommer inn, huker tak i en ansatt, viser en katalog, peker på et produkt(innenfor varegruppen) som vi ikke har inne og begynner å kjefte på den ansatte fordi han ikke ville bestille det produkt som ble solgt ut tidlig i salgsperioden. Når han begynte å gå tom for krutt dro han fram markedsføringsloven(!) til tross for at alt var gjort "etter boka". Dette er jo et prakteksemplar av den klassikse "Jeg har rett uansett hva som egentlig er rett, selv når jeg drar frem lover jeg ikke kan noe som helst om"-kunden

 

En ting som man hører veldig ofte innen detaljhandel:

- "Jeg har da angrerett på denne i 14 dager etter loven!"

- "Jeg har full returrett på denne i 30 dager!"

 

Hva er tingen med at alle skal kunne lover angående kjøp/salg når de selv ikke har lest de?

 

Og til slutt...

F*** ta Elkjøp som har gått ut og annonsert med 30 dagers full returrett! De sauene av folk tror at man kan ta Elkjøp sine "retningslinjer" og magisk overføre dem til en hvilken som helst detaljhandel og vise til angrefristloven!

 

 

Edit: Bærre lit sån småskjit.

Endret av da90el
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mye morsomt her ;D

Den med pølsene har jeg hørt før, "Jeg skal ha en vanlig pølse"

 

 

Opplevde at en av "de nye gitarkameratene" kom og stilte fremst i køen og ble selvfølgelig fortalt at han måtte gå bakerst å stille seg, da kom den gode gamle "Vet du ikke hvem jeg er?!" Trist med folk som ikke tåler kjendislivet :p

 

Har også opplevd en av de store finansguttene i Norge komme med samme holdning. Det morsomme er hvor lang tid det tar før de skjønner at det ikke nytter å være tøff og forvente snarveier bare fordi man er på tv en gang i uka.

 

Ble også arrestert i å stirre litt på en av de akk så pene værdamene i tv2, når jeg sa sorry, lo hun litt å sa at jeg ikke skulle være flau, det var ikke første gang.

Den lever jeg på enda :D

Lenke til kommentar
Var ikke det jeg spurte om, men takk for informasjonen.

 

Det logiske er jo at man slipper å betale for de grammene med paprika det er på en vanlig Grandiosa. Problemet ligger i at Stabburet har ansatt folk til å fjerne paprikaen på de vanlige Grandiosaene, slik at de blir "uten paprika".

 

Derfor er det høyere produksjonskostnader, og dermed høyere pris.

Lenke til kommentar
En ting som man hører veldig ofte innen detaljhandel:

- "Jeg har da angrerett på denne i 14 dager etter loven!"

- "Jeg har full returrett på denne i 30 dager!"

 

Velkjent den der. Men man går derfra med et smil allikevel, når man kan besvare "La meg få snakke med sjefen din" med "Jeg er så langt opp i systemet du kommer hvis du ikke vil snakke med driftssjefen i morgen tidlig". :)

 

Hva er tingen med at alle skal kunne lover angående kjøp/salg når de selv ikke har lest de?

 

Den eneste grunnen til å lese loven virker som om det er at man håper at ingen andre har gjort det...

Lenke til kommentar
Er det ikke mer ost på den uten paprika, og dermed ble det dyrere?

 

Er ikke derfor den er dyrere. Det er rett og slett fordi Grandiosa er en vare som folk kjøper mye av, og det er en priskrig på den, for å lokke til seg kunder. Prisene er maksimalt presset av butikker og Stabburet. Store innkjøp kvalifiserer også til lavere pris, etc.

Lenke til kommentar

Jeg blir småirritert når folk kommer helt på starten av dagen og skal kjøpe en pakke tyggis for en tusenlapp helt i starten av dagen.

 

Også de som maser hele tiden og skal spørre om pris på alle varene, serlig de det ikke er label til.

 

Og når de pakistankjærringene kommer og skal handle for cirka 100-200 kroner og handler med enere og femti-øringer :hrm: Dette hender ofte når det er veldig lang kø, ofte har de ikke nok småpenger, så må de ta vekk varer...

 

Og når folk sier at jeg har feil, blir jeg rimelig irritert(som regel vet jeg at jeg har rett)

 

Dette var bare en liten andel av kundene som jeg kunne vært foruten... Heldigvis blir det mindre jobbing til høsten :w00t:

Lenke til kommentar
Nesten halve ruta mi fikk ikke Aftenposten i dag fordi jeg hadde for lite.

Shitstorm incoming >.<

 

Da skal du ringe kontaktpersonen din og få mer :) ; Eller få masse klager :) ,

Personelig taklet jeg klager , da jeg sluttet etter 2 mnd... Drittjobb du skal lete lenge etter syns jeg.

 

Min egen;

 

En dame som hentet avisen så jeg slapp og legge i postkassen hennes, dagen etter fikk jeg klage fordi avisen ble aldri lagt i postkassen. dagen etter kom hun også for å klage til meg.

 

En annen dame, som skrek, hadde abonert på aftenposten i 20 år, og fått den i postkassen vær dag. Fikk ikke avisen èn dag, fordi jeg fant hun ikke i budboken. ( Min første uke ). Hun krevde også å få reklame, og at fra nå av , skulle jeg legge den I avisen, fordi det var et bilag til aftenposten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...