Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk ikke betale med hjelm

 

Dette synes jeg er helt rett. Er veldig ubehagelig når folk kommer inn i butikken uten at man kan se dem

Uansett om det er rett eller ikke å ta av hjelmen, er det ingenting å lage en avissak om. En ser vi har det utrolig godt her i landet når vi klager på såpass bagatellmessige småsaker. Er det virkelig så vanskelig å løfte hjelmen av hodet?

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Man bør som et minimum kunne kreve at bensinstasjoner som har denne policyen opplyser om det på lett synlige klistermerker. Så slipper kunden å misforstå, og den ansatte slipper å forklare.

 

En ting er at folk med hjelm kanskje ikke bør slippe inn døra.

Men om han først HAR kommet seg inn, og rekker frem pengene, er det ingen grunn til å ikke ta dem imot før han fjerner hjelmen.

Lenke til kommentar

Man bør som et minimum kunne kreve at bensinstasjoner som har denne policyen opplyser om det på lett synlige klistermerker. Så slipper kunden å misforstå, og den ansatte slipper å forklare.

 

En ting er at folk med hjelm kanskje ikke bør slippe inn døra.

Men om han først HAR kommet seg inn, og rekker frem pengene, er det ingen grunn til å ikke ta dem imot før han fjerner hjelmen.

Jo. Fordi hvis de bare lar det passere, lærer folk seg aldri å ta av hjelmen. Hvis de derimot lager en sak ut av det så tar folk etterhvert poenget. Så får man bare tåle at noen går til avisen når de blir småsnurte fordi de fikk beskjed om å ta av den tøffe MC-hjelmen sin. :)

Lenke til kommentar

Det var så gøy når han gikk frem og viste seg! Håhåhå. Vi var kanskje 8 ansatte som sto der og hørte på. BURN

Må ha vært ganske priceless. :wee:

Men det jeg ikke skjønner er at dere ikke kastet dem ut da de kastet cheeseburgeren på/etter dere. Sånt var *ikke* akseptert der jeg jobbet natt, i hvert fall..

 

Ja, men greia er jo at fornøyde kunder kommer tilbake, mens misfornøyde kunder klager til andre. Det er sjeldent folk prater om de gode opplevelsene de får på et sted, i forhold til om de var misfornøyde. Da forteller de det til mange.

Du ser forskjellen, sant?

For selv om det var helt håpløst av de, så tar folk deres side når de hører om "hår i maten og ikke fikk ny mat".

Lenke til kommentar

Skaden er jo uansett allerede oppstått når dere lar de sutre i 10 minutter og finner fram bevis på at de lyver og slikt...

 

Da hjelper det ikke å gi ut burger, da kunne dere like gjerne stått løpet ut ;)

True dat. Kommer en knarker inn med svindelforsøk så har man to valg - avvise dem kvikt og be dem gå om de ikke gir seg eller gi dem ny burger. Man gjør ikke begge, da er man like langt.

Lenke til kommentar

Det er da normal folkeskikk å ta av seg hjelmen når man går inn for å betale? Jeg har alltid gjort det ... I hvert fall ingenting å lage en avissak om, haha.

Og nå kommer jo også "solbrillesesongen" *sukk*

 

Mange "tøffe" karer som synes de ser så barske ut med de forvokste solbrillene sine at de må ha de på også innendørs i kjøpesentre og butikker. De kan til forveksling se ut som digre fluer på avstand, med de svære brillene.

 

Ikke nok med at det er ubehagelig å ikke se øynene på den du snakker med, men mange av brillene har den typen glass som fungerer som speil for deg, så du står og ser rett på deg selv når du prater med kunden. Mister man ikke konsentrasjonen av det, skal det mye til, for å si det sånn. Jeg synes ihvertfall at det er vannvittig ubehagelig.

 

Lurer på om det er "tillatt" for en kundebehandler å kreve at kunden tar av seg solbrillene før man hjelper kunden?

Lenke til kommentar

Man kan vel si: Kunne du tatt av solbrillene dine? Blir distrahert av å se meg selv hele tiden

 

Man bør som et minimum kunne kreve at bensinstasjoner som har denne policyen opplyser om det på lett synlige klistermerker. Så slipper kunden å misforstå, og den ansatte slipper å forklare.

 

En ting er at folk med hjelm kanskje ikke bør slippe inn døra.

Men om han først HAR kommet seg inn, og rekker frem pengene, er det ingen grunn til å ikke ta dem imot før han fjerner hjelmen.

 

jeg har en god grund. når kasseren åpner kassa kan han rane bensinstasjonen. og personen kommer IKKE på tape da han er skjult.

 

men hva med burka og slikt? man ser jo ikke de heller og de blir vurdert som en risiko feks om det er ranere forkledd med burka

Lenke til kommentar

En ting som generelt irriterer meg er kunder som snakker lavt. Det er litt støy inne på stasjonen av alle tingene vi har der, og det er i tillegg litt avstand mellom oss og kunden. Når jeg så spør om de kan si ordren opp igjen eller, måtte gud forby, gi dem feil type røyk får jeg kjeft om at jeg ikke hører etter.

 

Ahhh, det er så irriterende. Opplever det ofte der jeg jobber. Mye støy fra vifter og ovner og alarmer og alt mulig.

 

Hadde en slik forleden med en godt voksen mann:

 

kunden: "mumlemumlemumlemumle"

jeg: "unnskyld?"

kunden:"muuumlemuuumlemelmeuelme"

jeg: "hæ? marlboro?"

kunden nærmest skriker: "MELK!! har dere ikke mer melk?! se å få vaska ørene dine gutt!"

jeg: "tomt"

Lenke til kommentar

På pizzasjappa jeg jobber på, ligger på et senter, derfor kan vi ikke bare løse ei dør å lukke kundene ute når vi stenger salget en halvtime før selve senteret. Så det overrasker meg hver gang en kunde spør om vi har åpent, selv om alle lysene våre er skrudd av, alle stolene er plassert på bordene og i tillegg at det står et skilt ved kasse "Vi har nå stengt alt pizzasalg".

Lenke til kommentar

Minner meg litt om en gang jeg var kunde selv, i en bowlinghall der en kompis jobbet. Han var ikke på jobb den dagen, og er usikker på om han som var det visste hvem jeg var..

 

Uansett, jeg og broren min kommer inn og spør om de har ledig bane. Spørsmålet var litt dumt, ettersom de aller fleste åpenbart var tomme...

 

Han bak disken reiser seg opp, ser over hele området akkurat som om han teller, setter seg ned igjen, og sier "ja". :!:

Lenke til kommentar

En ting som generelt irriterer meg er kunder som snakker lavt. Det er litt støy inne på stasjonen av alle tingene vi har der, og det er i tillegg litt avstand mellom oss og kunden. Når jeg så spør om de kan si ordren opp igjen eller, måtte gud forby, gi dem feil type røyk får jeg kjeft om at jeg ikke hører etter.

 

Ahhh, det er så irriterende. Opplever det ofte der jeg jobber. Mye støy fra vifter og ovner og alarmer og alt mulig.

 

Hadde en slik forleden med en godt voksen mann:

 

kunden: "mumlemumlemumlemumle"

jeg: "unnskyld?"

kunden:"muuumlemuuumlemelmeuelme"

jeg: "hæ? marlboro?"

kunden nærmest skriker: "MELK!! har dere ikke mer melk?! se å få vaska ørene dine gutt!"

jeg: "tomt"

 

Haha, akkurat det samme skjedde med meg! :!:

 

Kunde: mumlemumle

Meg: Hæ?

Kunde:mumlemumle

Meg: Unnskyld, jeg hørte ikke?

Kunde BAACON!!!!

 

Det viste seg at han ville ha snadderloff med bacon.

Lenke til kommentar

Ikke en kunde, men en artig sak som skjedde på arbeidsplassen min for ganske mange år siden.

 

Jobba en tid som kunstgresslegger ved Aspmyra Stadion i Bodø. Det gresset vi haded tatt av banen i forkant, ble liggende på en parkeringsplass en stund - før det skulle kastes. Dette så folk nytte i (til å ha på verandaer osv), og spurte titt og ofte om de kunne få skjære seg en bit. Det var selvfølgelig helt greit.

 

En kar kommer å spør om han kan få 15 kvadrat, og jeg svarer at han kan ta hele rullen om han vil. Senere på dagen kommer han med en halvflaske XO til meg, som takk.

 

Hyggelig det - om jeg hadde vært eldre enn 14 år :p

Endret av Wikipedersen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjedde istad når jeg skulle handle - mannen forran meg er treg. VELDIG treg. Han skal til å betale, finner fram nok penger, og vel så fort. Når han får vekslepengene, og har fått kvitering er det min tur til å betale. Han står foran kortterminalen, og dekker den, og store områder rundt, og jeg får ikke betalt før han flytter seg, og han bruker gooood tid på å skjekke kvitteringen, og få igjen pengene. FFFFFFUUUUUUUUUUUUUUU

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...