Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For noen dager siden så raslet og bråkte det noe fælt i gitteret. Så når jeg går bort for å se hva som skjer, så er det noen som har prøvd å komme seg under, men som akkurat har gitt opp og går i villt raseri mens de roper noe om at når det er så vanskelig å komme inn i butikken, så gidder de ikke handle noe der :!:

Hahaha :!:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var som en dame som soset rundt i butikken 10m etter stengetid, og jeg spurte om hun kunne skynte seg litt. Hun svarte frekt tilbake: Jeg kom inn før stengetid, dere kan jo ikke kaste meg da. Jeg spurte om hun virkelig ville teste tålmodigheten min, hun så surt på meg og fikk opp farten ut.

Hater sånne folk.

Lenke til kommentar

Den uskrevne regelen om at så lenge man kommer inn før stengetid, så kan man være i butikken så lenge man vil, skjønner jeg ikke helt hvor kommer fra.

 

Det burde heller være slik at man har en absolutt buffer på maks 15 minutter, for eksempel, før man kan be de kundene som tilsynelatende bare soser rundt om å gå, uten at det blir sett på som dårlig service. Reagerer ikke kundene da, kan man kontakte evt. vakter.

 

Har aldri hatt noe direkte stort problem med det, bortsett fra en gang for et års tid siden da en av mine kollegaer sto en time over stengetid med en dame som aldri klarte å bestemme seg. Min kollega var ganske ny, så jeg kunne ikke bare etterlate henne der med kunden.

 

Når kunden endelig har bestemt seg og krever at vi skal sette opp alt og lære henne alle muligheter, så slenger jeg en høflig kommentar om at ettersom vi stengte for en time siden, så kunne hun ta en titt i bruksanvisningen først, og heller komme tilbake dagen etterpå og spørre om det hun enda ikke hadde lært seg. Kunden ble pottesur og truet med å gå ut av butikken uten å kjøpe noe som helst, og nektet å høre på meg om at vi egentlig hadde strekt oss mye lenger enn det som var vanlig. Så da sto vi der i 15 minutter til og viste og (prøvde) å lære henne ting før hennes tydelig flaue ektemann fikk dratt henne ut av butikken.

 

Både hun og jeg skrev to timer overtid. Hva sjefen mistenkte at vi hadde holdt på med i to timer etter stengetid, får være hans sak ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg syns det er så pinlig med kunder som har søkt meg opp på et eller annet nettsamfunn som f.eks Facebook og sendt meg melding(er), jeg. -.-

Bare dere jenter som opplever det der, tror jeg :)

 

Jeg jobbet sammen med en av mine venninner for en stund siden, og hun følte seg nær forfulgt av en kunde en gang. Eller, han var ikke engang kunde. Han hadde sett henne når hun sto utenfor butikken for å trekke litt "frisk" luft, han pratet litt med henne og skjønte ut fra klærne at hun jobbet der. Han sto og ventet i nærheten når vi skulle gå hjem både den og dagen etter, og dagen etter klarte han på et mystisk vis å komme foran oss i "løypa" så vi "tilfeldigvis" traff på han på halvveien hjem.

 

Heldigvis bodde jeg faktisk sammen med denne venninnen min, og hvis han fulgte etter oss en eller begge gangene helt hjem, så forsto han vel det og ga opp. Verken hun eller jeg har sett han siden, men hun var nervøs hvis vi ikke sluttet på samme tidspunkt så hun måtte gå alene hjem i lang tid etterpå.

Lenke til kommentar

Lærlingen for heim medan eg rydda litt og pakka meg ut. Akkurat når eg skulle til å gå kom huseigar/min kunde:

Han: Får du gjort deg ferdig over inngangspartiet i kveld?

Meg: Nei. No har vi tatt kvelden.

Han: Får du lov av Ronny å gå heim no då? (Ronny var min "sjef")

 

Dette var klokka fem to dager før åpning. Siste månaden hadde eg ikkje hatt ein dag fri og hadde vore på jobb bortimot 450 timer.

 

Han fekk sjølvsagt grei beskjed om at Ronny hadde fint lite han skulle ha sagt. Og så gjekk eg heim.

Det overrasker meg stadig vekk at bedriftskunder (da tenker jeg på personer som sitter i stillinger som skulle tilsi at dem har det seff.) tilsynelatende ikke har peiling på reglene for overtid. Har vært borti noen kunder som forventer at du skal være villig til å gi slipp på livet ditt for å gjøre ham fornøyd. Når det er sagt, så er jeg blant de som er villig til å strekke seg ganske lagt. Men ikke så lenge kunden er en ignorant drittsekk. Har hatt noen "overtidsraid" i situasjoner hvor det ville vært urimelig ovenfor meg selv, og kunde å fulgt reglene. F.eks. er det i min bok urimelig å ta inn på et hotell for overnatte når man vet at det bare gjennstår 1-2 timer med jobb, på en installasjon i infrastrukturen (en fergekai). Jeg tipper det koster samfunnet mer om jeg hadde overnattet og fulgt hviletiden, enn om jeg bare hadde gjort meg ferdig samme kveld. Dog kan man jo alltids skrive timene etter midnatt på neste dag for å få det til å se litt penere ut ovenfor nav/skatteetaten (eller hvem det nå er som holder styr på slikt). :roll:

 

Jeg hadde en liten episode på jobben for en tid tilbake der vi installerte i en ny butikk. De som bestille jobben har selvsagt fått et anbud i henhold til spesifikasjonene. Skal dem ha noe annet må dette spesifiseres, eller så må de bestille det. Enden på visa ble en verbal overhøvling fordi det var montert hvite kontakter inni/under en disk. Den aktuelle kjeden hadde visst en policy om at minst mulig skulle være synlig, og ting (kontakter etc.) skal være i samme farger som innredningen. Da lurer jeg på hvordan i allverden de kan forvente at noen som aldri har hørt om kjeden skal vite om dette, og enda mere på hvorfor de ventet med å si i fra til etter at de var montert (de ble forøvrig montert i samråd med kommende sjef i butikken). Hadde det vært spesifisert en spesiell farge, så hadde selvfølgelig blitt bestilt.

Enkelte er tydeligvis villige til å gå meget langt for å bli misfornøyd.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

Jeg syns det er så pinlig med kunder som har søkt meg opp på et eller annet nettsamfunn som f.eks Facebook og sendt meg melding(er), jeg. -.-

Bare dere jenter som opplever det der, tror jeg :)

 

 

Ikke helt rett, jobbet på euronics og på kvitteringen står navnet mitt. Ble oppringt av ei søt jente på tlf når jeg var hjemme. hu hadde sett på kvitteringen og søkt opp nr mitt. vi gikk ut en del uker for å si det slik:D

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Den uskrevne regelen om at så lenge man kommer inn før stengetid, så kan man være i butikken så lenge man vil, skjønner jeg ikke helt hvor kommer fra.

 

Det skjønner ikke jeg heller, hvis jeg er f.eks på et kjøpesenter og jeg skal rekke en butikk før den stenger så går jeg ikke inn i butikken hvis det er mindre enn 15 min igjen til stengetid, siden jeg er ikke alltid sikker på hvor lang tid jeg bruker i den butikken uansett. Hvis en butikk stenger 21.00 så er den stengt da og ikke 21.15 f.eks.

Lenke til kommentar

På senteret hvor jeg jobber, så stenges den siste porten en halvtime etter stengetid og de tidligste ca 15 min etter. Skal love dere jeg har fått klager fordi folk har kommet til en stengt port og de må gå 100 meter i regn. Jeg er av den typen som så og si ikke klarer være frekk med kundene, så jeg sier pent at porten kan jeg ikke åpne for deg, du må nok benytte deg av hovedporten eventuelt vente på securitas. Jeg skulle egentlig bare bedt dem rykke og reise, for noen av dem er så ufordragelige.

Lenke til kommentar

WHOA. Sært.

Ja!

 

Bare dere jenter som opplever det der, tror jeg :)

Mja, har en kompis og tidligere kollega som hadde noen fans òg.

 

 

Verste er at det står kun et operatørnummer på kvitteringene på den jobben hvor det har skjedd, så jeg aaaaner ikke hvor de har funnet navnet mitt.

Endret av bazukh
Lenke til kommentar

Jeg har også hatt noen "fans" på jobb. Både gutter og jenter forøvrig. Hadde det bare vært noen jeg hadde likt og, så hadde det vel vært greit. xD

 

Det hender også at jeg blir møtt med "Å det er han som jobber på *min kjede* nede i byen!". Noen ganger er det jo trivelig. Andre ganger hadde det vært veldig godt å slippe å bli gjenkjent av små fjortiser og stalkere. :wee:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den uskrevne regelen om at så lenge man kommer inn før stengetid, så kan man være i butikken så lenge man vil, skjønner jeg ikke helt hvor kommer fra.

 

Lurer jeg også på... Hadde en kar som kom inn for noen uker siden, han skulle ha mobilt bredbånd. Dette tar jo litt tid å sette opp på nettet og slik. Klokken var akkurat over 8 og butikken var egentlig stengt men gitteret var ikke helt nede. Fyren ble småfurten og sur da jeg og kollegaen min forklarte at dette hadde vi ikke tid til. Han mumler "dårlig service" for seg selv før han går ut av butikken.. :p

Endret av LaviX
Lenke til kommentar

Jeg skjønner virkelig ikke hvordan kunder kan synes at det er dårlig service at en butikk ikke ønsker å starte på større tidkrevende salg rett før stengetid. Hvor ble det av forståelsen for at ansatte er mennesker de og, som også har ett liv å leve utenfor jobb?

 

Har en følelse av at de kundene som kommer inn 1min før stengetid gjerne er de som blir pottesure om de må jobbe en halvtime ekstra en dag selv.. :ermm:

Lenke til kommentar

Hvor tidkrevende kan et salg være, egentlig? Jeg regner med at jeg kan kjøpe en vare i en butikk frem til den stenger. "Beklager, jeg slutter om to minutter, du får prøve igjen i morgen" - hva slags holdning er det?

 

 

Lurer jeg også på... Hadde en kar som kom inn for noen uker siden, han skulle ha mobiltbrevbånd. Dette tar jo litt tid å sette opp på nettet og slik. Klokken var akkurat over 8 og butikken var egentlig stengt men gitteret var ikke helt nede. Fyren ble småfurten og sur da jeg og kollegaen min forklarte at dette hadde vi ikke tid til. Han mumler "dårlig service" for seg selv før han går ut av butikken.. :p

 

 

 

Det står jo et det tar tid

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...