Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer de 5 på skal jeg seff lage abb til de og slikt. men kommer de akkurat 8 så har jeg ikke tid. pga jeg er avhengig av bussen som går 25 min etter stengetid. mister jeg den må jeg vente enda 1 time på neste for å så gå 40 min fra bussholdeplassen og hjem. er jo ikke hjemme før 10 da pga en fyr vil ha et abb klokka 8. da får de komme tilbake neste dag. Kunder får lov å handle ferdig, men lager ikke et abb klokka 8.

 

Når klokken er 8 er vi ferdig på jobb og at noen kommer inn når gittret er halveis lukket og jeg teller kassa blir jeg litt småsur. pga jeg er menneske jeg også og vil hjem.

 

når gitteret er halveis nede er man stengt.

Endret av Cosmo Kramer
Lenke til kommentar

Det er mye som går an, som mange kunder ikke får til. :p Man kan selvfølgelig spørre hyggelig om de har mulighet for å komme innom i morgen, men utover det så synes jeg ikke det er galt at det går fem min over tiden for å selge en kunde noe.

Han skriver jo at klokken var over åtte, og at gitteret allerede var halvveis nede når kunden kommer inn i butikken. Om en kunde klager over at vi ber han komme igjen i morgen da, så er det han/hun som har et problem, og ikke butikken som yter dårlig service.

 

Og ja, å selge et mobilt bredbånd er tidkrevende. Har solgt en del slike abonnement selv.

Lenke til kommentar

når gitteret er halveis nede er man stengt.

 

 

Vanlig kutyme, for kunder, er da å spørre om det er mulig å få slik eller sånn og godta svaret en får.

 

Personlig kunne jeg spurt om et batteri eller tilsvarende, men aldri noe som krever mye papirarbeid.

(småsalg går greit å slå inn neste dag om kassen er oppgjort)

 

 

Lenke til kommentar

Vanlig kutyme, for kunder, er da å spørre om det er mulig å få slik eller sånn og godta svaret en får.

 

Personlig kunne jeg spurt om et batteri eller tilsvarende, men aldri noe som krever mye papirarbeid.

(småsalg går greit å slå inn neste dag om kassen er oppgjort)

Problem 1 er at det også tar tid å svare på alle spørsmål, når man egentlig skal telle opp kassen eller gjøre andre ting. Det bryter konsentrasjonen, og mister man tellingen pga en kunde når man nærmer seg slutten på 70 kronestykker, så er det mildt sagt irriterende.

 

Problem 2 er at overraskende mange kunder ikke godtar at man må komme tilbake i åpningstiden uten å bli sur og furten :)

 

I min jobb står jeg tidvis foran dataskjermen for å ordne ting for kunder mens de står og venter. For eksempel rare farger på bakgrunnen til passbilder, fikse opp diverse ting i bilder, spesielle formater og lignende. Av en eller annen grunn, virker det som "person bak dataskjerm" er en slags magnet på kunder, selv om det står ansatte uten noe spesielt å gjøre i nærheten. Personlig kunne jeg aldri tenkt meg å surfe på nettet eller gjøre andre private ting når det er kunder i kø i butikken, men det tror tydeligvis alle kundene i køen at jeg gjør. Greit, de gir seg stort sett når jeg sier at jeg hjelper en annen kunde med noe, men mange fortsetter også med å spørre spørsmål som om jeg ikke behøver å konsentrere meg i det hele tatt om det jeg faktisk driver med.

Lenke til kommentar

Jeg har én kunde jeg hilser på utenom jobben, og det er han døve. Han vinker jeg og smiler til, rett og slett fordi han er en av mine aller hyggeligste kunder på tross av (eller kanskje på grunn av) at vi ikke kommuniserer via de vanlige frasene. Ellers pleier jeg å se en annen vei.

Lenke til kommentar

Har en kunde som er innom hver dag, fyren jobber som psykolog og vi har en festlig dialog hver eneste dag. I det siste har han kommet med diverse skriv til meg om f.eks spiseforstyrrelser, norske kvinners sanitetsforening og skriv om jeg trenger noen å snakke med. Siden dette er en fyr vi alle vet godt hvem er, blir ting litt festlig. Sist uke kom han inn på lageret for å finne meg for å gi meg ett slik skriv. Morsomste er når jeg prøver å få han flau, klarer det nesten, da plustelig sier han at andre kunder kan høre oss :) Festlig kunde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stod på jobb i går og måtte forklare damen som hadde med seg en støvsuger tilbake fordi hun ikke likte den. Hun hadde hatt den i 3 år og noen dager, og mente på at den nå var dårlig. (dette er en av de som koster type 500 spenn, litt crappy plast og sånt) og hun snakker engelsk. Jeg er helt grei i engelsk, men det som var problemet var at hun ikke likte den, og ville bytte den, ikke få pengene tilbake. Stod i 30 minutter å sa: NEI, du kan ikke bytte støvsuger som det ikke er garanti på lenger, fordi du ikke liker den lenger. DEt er ikke mulig. Så begynte hu å skrike ut at jeg var rasist og at jeg måtte brenne evig i helvette. Hun skulle også levere en brødrister som brant brødskivene hennes, ikke så rart når hun lot de stå i brødristeren i 9 minutter om gangen.....

 

Per dags dato besøksforbud av vekter for å slå meg med en brødrister og et munnstykke til en støvsuger XD Mens hun blir dratt ut skrek hun at jeg er satans bilde og jeg aldri vil komme til jallaguden hennes. :D Made my day:D

Lenke til kommentar

Kjenner jeg begynner å bli fryktelig lite serviceinnstilt for tiden :innocent:

Vi er i prosessen å avvikle butikken, og alle er oppsagt, så vi har 50% på alt.

 

Så spør en kunde hvor mye en selvoppblåsene redningsvest koster. 940 normalt sett, men dere får den jo for 470 nå, forklarer jeg.

 

Så begynner kunden å belære meg om at slike såvisst ikke koster over 900kr, de koster 600kr i butikk X.

 

Jeg forklarer småsurt at her koster de 940, og at jeg ikke har noen interesse av å diskutere det. Om du har ett problem med det, så be it!

 

Fikk jo såklart den vanlige overhøvlingen om at "du trenger å ta ett kurs i kundebehandling!", og det var jo fortjent - men driter litt i det tatt omstendighetene i betrakting :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...