Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det virker rart at en 16-åring må jobbe til 2300. Jeg trodde man måtte være 18 år gammel for å jobbe etter 2100.

En gang da jeg var 15 jobbet jeg til 0:00, og den eneste andre som var på jobb var en 17 år gammel jente. Jeg har også solgt røyk siden jeg var 15 år gammel, selv om det ikke var noen myndige til stede på jobb.

 

Jeg er egentlig bare glad for å ha en jobb. Det er svært sjelden at jeg jobber lenger enn 23:30, så jeg gidder ikke å klage.

 

Edit: Tror faktisk vi jobbet til 0:30. Det var et rånetreff i byden denne dagen, så sjappa var stappfull av fulle folk hele dagen. Vi måtte bruke en halvtime ekstra på å jage dem ut etter stengetid, og når de først var ute så sjappa helt bomba ut.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Jobbet på support for en del år siden, og der fikk vi mange artige henvendelser. Dette var support for TV-tunere vel og merke. En kar ringer inn, snakket veldig dårlig norsk, men nok til å gjøre seg forstått. Problemet var at han ikke forstod, men er det ikke ofte slik med kunder? :p Uansett! TV-tuneren han hadde var gåen, da jeg ber han få denne reparert eller at jeg kunne ordne en for han nevner han at han har en liggende på loftet. Jeg spør da om han har prøvd å koble den til, men han sier at den ligger på loftet. Jada greit den ligger på loftet, men du må koble den til tv'en for at du skal få inn kanalene.

 

15 minutter senere med, "tv-tuneren er på loftet" og "ja men så koble den i da mann" sier jeg til fyren, "åja, jeg tror jeg vet hva som er galt, jeg setter deg over til en som kan hjelpe deg(kollegaen min to seter unna)".

 

Etter 30 minutter sånn ca hører jeg min kollega nærmest roper ut: "du må koble tv tunereren til tv'en din forbanna idiot", og avslutter samtalen etterfulgt av diverse gloser om hvor tjukk i hue det går an å bli.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mindreårige som er under 15 år eller går på VGS kan ikke jobbe etter kl. 20:00, og ikke mer enn 2 timer dagen / 12 timer i uka hvis det er undervisningsdag/-uke. Undervisningsfrie dager kan man jobbe inntil 7 timer på.

Jøss... Da er jeg glad for at sjefen min "jukser" litt. Ellers hadde det jo nesten ikke blitt noe jobbing på meg.

Lenke til kommentar

Du er glad for at han utsetter seg selv for straffansvar for å la deg jobbe? Jaja...

Det er vel ikke rart? Overtidsregler er veldig ålreite, helt til man plutselig har to uker fri rett før en svært dyr tur og gjerne skulle jobbet 60-70 timer begge ukene for å ha litt lommepenger. Da er det greit med en sjef som utsetter seg selv for straffansvar for å la en jobbe.

Lenke til kommentar

Det hender jeg kommer på jobb en halvtime-time eller noe før vi åpner. Det er behagelig å kunne svare på e-post og rydde og vaske og ordne før kundene slipper inn.

 

Butikken ligger på et kjøpesenter, med et gitter foran inngangen. Dette åpner jeg akkurat nok til at jeg kommer under, men får ikke lukket det helt når jeg først er inne (er kun på utsiden det er mulig, sikkert på grunn av noen brannforskrifter eller noe).

 

Allikevel er det overraskende mange folk som er for tjukke i hodet til å skjønne at vi faktisk ikke har åpnet enda. En del folk presser seg under gitteret og går rett bort til disken, som om det var helt normalt at man må krype langs gulvet for å komme seg inn. Også blir de sure og irriterte når jeg forklarer at vi ikke åpner før om en halvtime. De tror vel at jeg kommer på jobb en halvtime før for morro skyld, og ikke har noe annet å gjøre før åpningstid.

 

Andre må på død og liv stå på utsiden og spørre og grave like herlig som om de var inne i butikken i åpningstiden. De til og med roper på meg, og vinker meg bort til gitteret, og forklaringen til at de ikke kan vente er at de skal rekke en buss eller noe :roll:

 

For noen dager siden så raslet og bråkte det noe fælt i gitteret. Så når jeg går bort for å se hva som skjer, så er det noen som har prøvd å komme seg under, men som akkurat har gitt opp og går i villt raseri mens de roper noe om at når det er så vanskelig å komme inn i butikken, så gidder de ikke handle noe der :!:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva, og belønne skippertaksmentalitet?

Det er ikke snakk om å belønne skippertaksmentalitet, men å la folk velge selv hva de vil gjøre. Har jeg en deltidsjobb så burde jeg selv kunne velge om jeg vil jobbe to tunge uker etterfulgt av to lette uker eller om jeg vil jobbe 8-4 som alle andre. Frihet til å velge, vettu.

Lenke til kommentar

Jeg var innom en kles-butikk i dag, hilste på en ansatt der, han spurte om jeg trengte hjelp og jeg sa jeg bare tittet.

Får jeg hjelp ender det bare med at jeg går ut igjen med 10x det jeg skulle :p

Stort sett lar de meg titte i fred uten å plage meg mer, men neida, her skulle man ikke få gå i fred.

Den ansatte fulgte nærmest etter meg og sa at de hadde fått inn mye kult av ditt og datt, spurte hva jeg så etter(selv om jeg sa jeg bare tittet), osv :nei:

Jeg hater det når jeg ikke får lov til å gå å titte i fred, endte med at jeg dro ut av butikken uten noen ting ganske kjapt.

Lenke til kommentar

Hva, og belønne skippertaksmentalitet?

Det er ikke snakk om å belønne skippertaksmentalitet, men å la folk velge selv hva de vil gjøre. Har jeg en deltidsjobb så burde jeg selv kunne velge om jeg vil jobbe to tunge uker etterfulgt av to lette uker eller om jeg vil jobbe 8-4 som alle andre. Frihet til å velge, vettu.

 

Den friheten skal du få når loven blir endret, men akkurat nå så har du den ikke. Partiet mitt må bare vinne valget først.

Lenke til kommentar

Jeg var innom en kles-butikk i dag, hilste på en ansatt der, han spurte om jeg trengte hjelp og jeg sa jeg bare tittet.

Får jeg hjelp ender det bare med at jeg går ut igjen med 10x det jeg skulle :p

Stort sett lar de meg titte i fred uten å plage meg mer, men neida, her skulle man ikke få gå i fred.

Den ansatte fulgte nærmest etter meg og sa at de hadde fått inn mye kult av ditt og datt, spurte hva jeg så etter(selv om jeg sa jeg bare tittet), osv :nei:

Jeg hater det når jeg ikke får lov til å gå å titte i fred, endte med at jeg dro ut av butikken uten noen ting ganske kjapt.

 

Jeg fikser ikke ansatte som måå pushe på deg ting. Derfor sliter jeg med salg i jobben min, for jeg veit hvor ubehagelig jeg synes det er selv.

Endret av Lemon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...