Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, er det mulig?

Jepp. Noen av arbeidsoppgavene mine er noe liknende som yvonne2 og har hatt et par sånne. Eller når det er ungeskrik som skjærer i øra i bakgrunnen og det er stort sett det du hører. Er ikke alle som tenker på det....

 

Husker for noen år siden, i en brukersupport-stilling, var jeg ute og bar på en skjerm. Ikke av de lette LCD'ene vi har nå, men en god gammaldags røver av en CRT. Og mens jeg bærer på denne blir jeg stoppa av folk som skal spørre og grave om alt mulig rart. Hadde det vært nå som jeg har blitt tøffere, hadde jeg bare sagt til brukeren "ja, hold denne litt så skal jeg høre på deg".

 

FORSLAG: Ingen innlegg uten eksempel på kundesituasjon. Det har vært altfor mange diskusjoner om priser, åpningstider og annet som ikke er morsomt (noen av diskusjonene blir tåpelig morsomme da men :p )

Endret av Mad Wolf Magnux
  • Liker 2
Lenke til kommentar

AAAAAAAH det skulle vært obligatorisk å ha lappen akkurat som på bil når det gjelder pc. jeg tok inn en pc på service for en kunde fordi mus padden ikke virket, jeg resetter BIOS systemet og maskinen funker. sender sms til kunden alt ok regner jeg med.

 

så kommer han inn i dag, å begynner å gaule om at vi er dritt og lort og udugelige som ikke tester maskinen hans og han måtte bruke tid på og kjøre fram og tilbake.

 

enden på visa var at jeg viste han at om du trykker på den knappen som er rett ved mus padden så skrur du av den.

 

kunden sitt tryne var ca slikt en blandig av dette :blush::realmad:

 

mens han tar maskinen og ungen ut av butikken og sier:

Sorry og den jævla dritt ungen.

 

 

made my day?

 

vist faen, ingenting som og sette en kunde på plass fordi han har teknisk IQ like stor som sko nr mitt :mrgreen:

og det beste er at om han hadde ringt oss eller supporten til datamskin produsenten hadde han spart seg en 30 min kjøre tur og ikke sett ut som en idiot. både framfor meg og de kundene som stod bak og holdt på og le seg ihjel.

Endret av stc887
Lenke til kommentar

FORSLAG: Ingen innlegg uten eksempel på kundesituasjon. Det har vært altfor mange diskusjoner om priser, åpningstider og annet som ikke er morsomt (noen av diskusjonene blir tåpelig morsomme da men :p )

Man må ta en avgjørelse om man synes tråden skal finnes for å snakke om kunder på jobben eller om det kun skal være morsomme tilfeller. Personlig setter jeg pris på at tråden er som den er, med diskusjoner. Kanskje problemet er at den er i Humor-kategorien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

FORSLAG: Ingen innlegg uten eksempel på kundesituasjon. Det har vært altfor mange diskusjoner om priser, åpningstider og annet som ikke er morsomt (noen av diskusjonene blir tåpelig morsomme da men :p )

Man må ta en avgjørelse om man synes tråden skal finnes for å snakke om kunder på jobben eller om det kun skal være morsomme tilfeller. Personlig setter jeg pris på at tråden er som den er, med diskusjoner. Kanskje problemet er at den er i Humor-kategorien.

Synes det bare har sklidd litt vel ut i en del tilfeller hvor man leser igjennom to sider med diskusjon om et lite tilfelle

Lenke til kommentar

Og der ble et forslag om on-topic til en off-topic diskusjon :)

 

Mitt forslag er at det er lov å komme med kommentarer, men at off-topic diskusjoner unngås.

____________________

 

En kunde glemte i dag månedskortet (buss) i butikken. Ettersom det var et personlig månedskort, så sto navnet til kunden der, og vi fant telefonnummeret ved hjelp av telefonkatalogen.no

 

En av mine kollegaer ringte kunden, og samtalen forløp akkurat slik:

 

-Ja, hei, jeg ringer fra <firmanavn>

-Nei takk *klikk*

 

Jaja, den kunden får bare lure på hvor det ble av månedskortet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha, det har skjedd meg før flere ganger, når jeg har ringt for å gi kunde en tilbakemelding på noe. Da ringte jeg gjerne opp igjen ög så noe som "Ja hei, det er MOBILOPERATØREN din, *navn*, som ringer, jeg skulle gjerne gi deg en oppdatering på statusen din, hvis jeg får lov?" Om kunden var et godt rævhol, kunne jeg gjerne si "om du kan la være å legge på denne gangen?" i stedet. Ikke helt bra, men det er det ikke alle som fortjener alltid. :p

Lenke til kommentar

NgZ: Jeg kan jo forstå at enkelte blir så lei av telefonsalg at de bare legger på når de hører at det er et firma som ringer, men når de har en sak gående med et firma, så skjønner jeg ikke at de ikke tenker to sekunder før de konkluderer med at det er telefonsalg og legger på :)

 

Alastor: Skal sjekke det opp i morgen, og forsøke å ringe igjen om ingenting er gjort. Hvis jeg også får et "klikk" i røret, så sender jeg en tekstmelding.

 

"Hei. Du glemte igjen ditt månedskort i vår butikk. Ettersom du bare legger på når vi ringer for å informere deg om dette, sender jeg deg denne SMS'en. Mvh <navn>, <firma>.

___________

 

Ser for meg mange sure kunder første halvdel av neste uke. På grunn av ombygging til 400kvm fotobutikk, må vi stenge av størsteparten av lokalet mens siste fase av ombyggingen pågår. Det betyr at vi kun kan levere ut og ta i mot film til fremkalling. Alle som vil kjøpe kamera eller annet utstyr må henvises til senere i uken. Kan tenke meg noen blir litt "edgy" da.

Lenke til kommentar

Ekspederte en middelaldrende dame ved kassa i dag, og plutselig peker en liten gutt bort på henne mens han ser opp på pappa'en sin og skriker "Wow! Sjekk hun rare dama der a!"

 

Var virkelig helt forferdelig å prøve å holde maska gjennom den mildt sagt merkelige stemningen som fulgte i sekundene etter.

 

EDIT;

 

Man må ta en avgjørelse om man synes tråden skal finnes for å snakke om kunder på jobben eller om det kun skal være morsomme tilfeller. Personlig setter jeg pris på at tråden er som den er, med diskusjoner. Kanskje problemet er at den er i Humor-kategorien.

 

Jeg er forøvrig enig med deg, Dorian Gray. Kanskje man burde hatt en tråd åpen for diskusjon, og en tråd som fungerer som en "best of", hvor alle de gode historiene får stå i fred helt uten kommentarer eller diskusjon. Men det skaper vel en del ekstraarbeid som ingen sikkert er veldig interessert i å gjøre osv.

Endret av Husam
Lenke til kommentar

NgZ: Jeg kan jo forstå at enkelte blir så lei av telefonsalg at de bare legger på når de hører at det er et firma som ringer, men når de har en sak gående med et firma, så skjønner jeg ikke at de ikke tenker to sekunder før de konkluderer med at det er telefonsalg og legger på :)

Nei, det er ganske merkelig, men det skjer innimellom nå også. Lurer på hva de tenker på. Eller kanskje heller med.
Lenke til kommentar

Det er fra barnemunn man skal ha det. :p

 

Med fare for å gå off-topic: Jeg synes denne tråden fungerer helt greitt som den er nå. Litt kommentarer tåler man, det er i forumets natur. Og går det for langt utover tema griper de dyktige moderatorene inn og rydder opp. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En jeg kjenner fortalte om en kollega på Obs som skulle la en kunde ta ut penger i kassen hennes. Vedkommende skulle ha 1000 kr. Så klarte da denne kassedamen å få med en ekstra null slik at beløpet ble 10 000. Verste var at kunden hadde dette beløpet på kortet, og ble ikke spesielt sur heller :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...