Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

Noe som irriterte meg når jeg jobbet på butikk, var de der late kundene som bare satte handlekurven på båndet og ikke gadd og plukke ut varene sine selv. Drittfolk!

Lenke til kommentar

Da er det bare å sitte der og vente på kunden sier noe og svare at kunden må legge varene på båndet

Støttes. Dette går på HMS. Det er ikke bra for rygg/skuldre for deg som sitte bak kassen å skulle lempe varer hele dagen, og det er noe kunden kunne gjort enkelt.

Lenke til kommentar

Jeg merker at hver gang jeg irriterer meg over at det går tregt i butikken så er det fordi jeg har dårlig tid. Og jeg har alltid dårlig tid fordi jeg selv ikke klarte å planlegge noe skikkelig. Evt så er jeg bare utålmodig, en kvalitet jeg misliker svært i andre mennesker. Jeg må bli flinkere der.

Lenke til kommentar

En ting som alltid overrasker (og irriterer...) er dem som ikke har pengene/kortet klare når det er deres tur til å betale.

 

I 9 av 10 tilfeller er dette kvinner, og det foregår omtrent sånn:

 

Lang kø og masse folk. Den aktuelle personen har stått i kø et minutt eller to, og har lagt varene sine på båndet. Og så går det plutselig i stå inne i hodet hennes.

 

Det faller henne ikke inn at hun skal begynne å rote etter lommeboka si nede i veska før absolutt alle varene er registrert og totalsummen kommer opp på displayet, og hun bruker dermed glatt 15-20 sekunder mer på å gjøre opp enn om hun hadde tenkt bittelitt og hatt lommeboka klar.

 

Utrolig irriterede - både for ansatte og ikke minst for kunder bak henne i køen. Kjenner det koker under topplokket når jeg har sånne folk som ikke klarer å tenke ti sekunder frem i tid foran meg i en lang kø.

Endret av Transponder79
Lenke til kommentar

Det faller henne ikke inn at hun skal begynne å rote etter lommeboka si nede i veska før absolutt alle varene er registrert og totalsummen kommer opp på displayet, og hun bruker dermed glatt 15-20 sekunder mer på å gjøre opp enn om hun hadde tenkt bittelitt og hatt lommeboka klar.

Hehe, og det er ikke småtterier disse damene må gjennom i vesken sin før de finner lommeboka heller.

 

Jeg er av hannkjønn selv, men har faktisk falt litt ut som kunde en eller to ganger, så jeg kommer på "åja, betale" i det jeg ser totalsummen på displayet. Men jeg har pengene/kortet lett tilgjengelig da.

 

En annen ting som jeg synes er unødvendig, er de som på død og liv må slenge penger eller henteseddel på disken. De kan ikke legge det på disken, eller gi det til meg... neida. Det slenges.

Lenke til kommentar

En ting som alltid overrasker (og irriterer...) er dem som ikke har pengene/kortet klare når det er deres tur til å betale.

 

I 9 av 10 tilfeller er dette kvinner, og det foregår omtrent sånn:

 

Lang kø og masse folk. Den aktuelle personen har stått i kø et minutt eller to, og har lagt varene sine på båndet. Og så går det plutselig i stå inne i hodet hennes.

 

Det faller henne ikke inn at hun skal begynne å rote etter lommeboka si nede i veska før absolutt alle varene er registrert og totalsummen kommer opp på displayet, og hun bruker dermed glatt 15-20 sekunder mer på å gjøre opp enn om hun hadde tenkt bittelitt og hatt lommeboka klar.

 

Utrolig irriterede - både for ansatte og ikke minst for kunder bak henne i køen. Kjenner det koker under topplokket når jeg har sånne folk som ikke klarer å tenke ti sekunder frem i tid foran meg i en lang kø.

 

Dette skjer gang på gang i bussene -_-

Lenke til kommentar

Tror nok jeg er blitt en relativt irriterende kunde. Har spilt inn masse repetisjonsforelesninger på iPod, så jeg hører ikke på hva ekspeditøren sier - leser bare leppene og gjør håndsignaler (thumb-up = ja, vertikal håndflate fra venstre mot høyre = nei) litt avhengig av hva som skal til...

 

Hvorfor søren skal jeg snakke med ekspeditører? Dere er vitterlig ikke så sjarmerende. ;)

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde for en tid siden en kunde på jobben som klarte å gå INN på selve lageret, selv om det står et STORT skilt med "adgang forbudt, kun for ansatte!" med ganske stor skrift omringet av rød farge. Greit nok, døren til lageret er rett ved siden av døren til kundemottaket, men det går an å tenke litt, eventuelt lese litt.

 

Edit: det skal også sies at denne døren er stengt 90% av tiden, bortsett fra når vi utleverer store varer.

Endret av Demonican
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Haha.. I løpet av de årene jeg jobbet på coop, var det et par som kom inn på lageret. Litt eldre, småforvirret folk, som oftest lurte på noe.

 

Så var det en narkoman som bodde rett borti høgget. Han kom ruset inn på lageret flere gang. Satte seg i heisen, og trodde han var hjemme. En gang kom han vist vandrende naken i butikken, akkurat det fikk jeg ikke med meg.

 

Jeg kan inrømme jeg fikk litt vondt for han, så det var 1 eller 2 gang at han manglet noen kroner når han handlet mat, og jeg lot det bare passere da.

Lenke til kommentar

Haha.. I løpet av de årene jeg jobbet på coop, var det et par som kom inn på lageret. Litt eldre, småforvirret folk, som oftest lurte på noe.

 

Så var det en narkoman som bodde rett borti høgget. Han kom ruset inn på lageret flere gang. Satte seg i heisen, og trodde han var hjemme. En gang kom han vist vandrende naken i butikken, akkurat det fikk jeg ikke med meg.

 

Jeg kan inrømme jeg fikk litt vondt for han, så det var 1 eller 2 gang at han manglet noen kroner når han handlet mat, og jeg lot det bare passere da.

 

Aldri gi noe til en narkis

Lenke til kommentar

Jeg ringer opp igjen en kunde angående en ordre. For å kunne legge inn ordre må jeg ha noen opplysninger, noe h*n ikke hadde for hånden da h*n ringte til oss. Derfor avtalte vi at h*n skulle finne disse opplysningene og jeg skulle ringe da én time senere.

 

Uansett, jeg ringer opp igjen timen etter, spør om h*n har fått tak i opplysningene jeg trenger for legge inn bestillingen, og h*n sier "nei". Neihei? Jeg sier: "men da får jeg ikke lagt inn ordren, da må du gå til en forhandler, eller gjøre det på nett selv". Da skriker h*n plutselig til meg: "DU SA DU HADDE LAGT INN BESTILLINGEN DU! JÆVLA RÆVHØL", og før jeg får sagt noe som helst legger h*n på.

 

Øh. Jaha?

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

En ting som alltid overrasker (og irriterer...) er dem som ikke har pengene/kortet klare når det er deres tur til å betale.

 

I 9 av 10 tilfeller er dette kvinner, og det foregår omtrent sånn:

 

Lang kø og masse folk. Den aktuelle personen har stått i kø et minutt eller to, og har lagt varene sine på båndet. Og så går det plutselig i stå inne i hodet hennes.

 

Det faller henne ikke inn at hun skal begynne å rote etter lommeboka si nede i veska før absolutt alle varene er registrert og totalsummen kommer opp på displayet, og hun bruker dermed glatt 15-20 sekunder mer på å gjøre opp enn om hun hadde tenkt bittelitt og hatt lommeboka klar.

 

Utrolig irriterede - både for ansatte og ikke minst for kunder bak henne i køen. Kjenner det koker under topplokket når jeg har sånne folk som ikke klarer å tenke ti sekunder frem i tid foran meg i en lang kø.

 

Hender jeg er litt guilty der :p

 

Om jeg ikke har spist på lenge og går på butikken for å skaffe noe fôr, har jeg en tendens til å trekke meg tilbake til min egen verden hvor jeg ikke oppfatter noe av det som skjer rundt meg.

 

 

Som regel snapper jeg ut av det før det blir veldig pinlig, men en gang kom jeg ikke tilbake til virkeligheten før damen i kassen ropte BETALE!.

 

Lite flaut nei :blush:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde ei eldre dame innom på kvelden i dag (var vel rundt 7-8 tiden) som spurte om det var mulig å sette seg ned om hun kjøpte noe mat. Jeg sa at hun måtte gjerne bli i butikken, men noen stoler å sette seg på hadde vi desverre ikke. Hun ble smålig sur og sa at det var dårlig av oss og ikke tilrettelegge for eldre som var dårlige både i rygg og ben. Jeg beklaget meg bare igjen, mens jeg tenkte i mitt stille sinn. "Kiosk, ikke café. Kiosk. Nærmeste café, rett på andre siden av torget." :dontgetit:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...