Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

På bensinstasjonen jeg jobber på selger vi naturligvis lyspærer. Noen lyspærer koster ekstremt mye, en liten lyspære kan koste 68 kroner. Da det kom inn en fyr som skulle ha seg en ny lyspære tok jeg opp en ny en og slo inn på kassa, 68kr takk sa jeg. Mannen ryket på nesen og lurte på om det var riktig. Jeg var imidlertid skråsikker, men jeg var enig med han om at 68kr var mye. Jeg får klare meg uten da sa kunden. Jeg la lyspæra tilbake i skuffen, og oppdager at jeg har sett på feil prislapp. Pæra kostet egentlig 12kr.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Andre som har opplevd at en kunde spør etter noe du faen ikke har peiling på hva er?

 

"Unnskyld, har dere ?????"

 

"Hm, jæh.. Et lite øyeblikk"

 

*Løpe inn på bakrommet, and google that shit"..

 

 

Husker første gangen jeg ble spurt etter korinter. Var ikke sikker på om jeg skulle quote et bibelvers, eller hva hun egentlig ba meg om.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Vært borti noe lignende som kunde.

Etter å ha vært i 3 butikker der alle viste hva s-ata kabel var uten å ha det drar jeg til en 4.

Jeg: Har du s-ata kabel?

Kundebehandler: ehhh, hmmm, nei, mens han ser lettere forvirret ut.

Jeg: Sånn harddisk-kabel?

Kundebehandler: ja, kanskje det, mens han blar febrilsk i en katalog.

Kundebehandler: Denne? sier han mens han peker på bilde.

Jeg: Jepp.

Lenke til kommentar

Et lite eksempel på at det ikke lønner seg å leke bedreviter og være frekk mot butikkansatte:

 

Kunden var åpenbart en idiot, ingen tvil.

 

Men, jeg vil gjerne legge til noe (uten sammenligning med ditt innlegg forøvrig). Iblant kan det faktisk hjelpe å heve stemmen litt, uten å være "bedreviter" eller frekk, men rett og slett for å stå på rettighetene sine.

 

For min del bringer det spesielt Elkjøp i tankene. I min lokale butikk kan det iblant virke som de leker med kundene, og yter helt håpløs service særlig med tanke på reklamasjoner. Det skal sies at jeg alltid går inn i en butikk med en ydmyk og tålmodig holdning (et resultat av å jobbe i butikk selv), men har flere ganger måtte "sette ned foten".

 

OT: De påstår de har lov til å forsøke og reparere en mobil tre ganger for samme feil, hvor hver reparasjon tar opptil 3-4 uker. Altså, hvis jeg får en feil med mobilen, må jeg regne med å leve med Nokia 1100 (faktiske telefonen jeg får låne) i 2-3 måneder. Dette har skjedd med meg to ganger de siste tre årene. Totalt uakseptabelt? Det er det iallfall for meg.

 

Hovedpoenget her var iallfall at man som kunde i visse tilfeller kan og bør sette ned foten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opplevde idag at en kunde som stod å velgte ut shampoo. Hun ser at det nærmer seg 2-3 kunder mot kassen, og løper forann de og legger shampooflasken på båndet. Uten å si noe som helst til meg, som satt i kassen, snur hun seg og trasker vekk for å finne andre varer.

 

Jeg venter 20-30 sekunder, og forventer nesten at hun bare glemte en liten ting og kommer tilbake - men nei.

 

Jeg setter shampoo'n til side og begynner å slå inn for neste kunde som har en ganske full handlevogn. Bak han står det nok en kunde med ganske stor handlevogn.

 

Da jeg er halvveis ferdig med den første av disse 2 kommer kvinnen tilbake med et lass av varer i armene, og sier: "hva driver du med? jeg var nestemann i køen?!" (Legg merke til at det sikkert har gått 4-5 minutter siden hun la Shampooen på båndet)

"Var det din shampoo-flaske?" spør jeg fint.

"JA?! DEN LÅ PÅ BÅNDET! JEG VAR FØRSTEMANN I KØEN!!"

 

Hun klikker totalt i vinkel, og krever at jeg slår henne inn med engang som mellomkunde. Jeg står på mitt, og sier at det der ikke fungerer, og at hun får stille seg bakerst i køen. Da slipper hun regelrett varene hun har i armene på gulvet og går ut menst hun roper "Jævla drittbutikk".

 

Maken til frekkhet.

 

Så du noen med filmkamera? :p

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Haha, ja, hadde vært deilig om man bare kunne reservere en plass i kassen med en shampo-flaske :)

 

Gjorde noe lignende i går, jeg hadde armene fulle av varer og la dem fra med i kassen, fant ut at jeg hadde glemt kyllingfilét, og spurte om jeg kunne gå og hente denne raskt. Dette tillot jeg meg kun fordi det ikke var noen bak meg i kassen. Hadde det vært folk bak, ville jeg bare gått og hentet kyllingfiléten i ro og mak, og gått bakerst i køen.

 

Ganske heftig å prøve å reservere køen i 5 minutter, og så bare slippe varene på gulvet og storme ut når dette ikke funker..

Lenke til kommentar

Hovedpoenget her var iallfall at man som kunde i visse tilfeller kan og bør sette ned foten.

Selvsagt. Funker ikke den normale høfligheten så må man ta andre virkemidler i bruk. Men i mitt tilfelle så var kunden frekk, sur og krevende det øyeblikket han kommer frem til disken, og da mener jeg at hans tog har gått. Han hadde jo ikke lovfestet rett til det uansett, og da gjør jeg som jeg vil :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...