Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kunne fortalt han hvordan man fikser innstillingene på PCen.

 

Tingen er at du ikke trenger stille inn noe, med mindre selve pc-en er innstilt på svensk språk.

Problemet var kunden, ikke tastaturet. Tullingen hadde jo ikke prøvd tastaturet, bare sett at det hadde svensk æøå. Han trodde altså at svenske tegn på tastaturet ville gi svenske bokstaver på pc-en. Da jeg prøvde å fortelle ham dette, ville han verken ikke forstå eller høre på. Nei, han skulle ha: NORSK. TASTATUR...

 

Noen er bare helt inkompetente, hehe :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

En kollega snakket med en kar i dag, som skulle ha nytt kamera. Kunden spurte om det fulgte med minnekort, men min kollega sier at nei, det må kjøpes i tillegg. Kunden fyrer opp på et øyeblikk og stormer mot utgangen mens han skriker "FAEN! ALT ER SÅ JÆVLA DYRT I HELVETES OSLO" :!:

 

Tror han må ha hatt et eller annet problem.

 

For de som ikke vet det, så finnes det så vidt jeg vet ingen kompaktkamera der det følger med minnekort, uansett om du kjøper det i Oslo eller langt ute i "gokk". Og prisene på elektronikk er stort sett rimeligere i Oslo enn "gokk" på grunn av den store konkurransen mellom butikkene.

 

Også hadde vi en sliten stakkars narkis innom med et 3 år gammelt kamera som han påsto han hadde kjøpt hos oss "for et par dager siden" som han ville ha igjen pengene for. Kun kamera, ikke noen eske eller tilbehør. Da vi spurte han om kvittering, så hadde han jo selvsagt ikke det. Vi sa da at vi ikke kunne ta tilbake et flere år gammelt kamera og da ble han egentlig litt truende i fremferden og skulle "anmelde" oss til VG og Dagbladet, og forsiden skulle fylles med at vi ga så dårlig service.

 

Kameraet var garantert stjålet eller funnet i søpla eller noe uansett. Jaja, de er litt ufrivillig morsomme noen ganger, selv om skjebnen deres er trist.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

enkel løsning på det da. du sku sakt du skal gå bak på lagret og se om det er en norsk versjon der og tar med deg tastaturet og tastene. på bakrommet skifter du tastene og kommer ut og sier du fant en

 

 

Goddammit! Next time, next time.... Men må innrømme at det var vanskelig å tenke sånne gode ideer når han ropte og skrek + Jeg holdt på å dø av latter på innsiden.

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt kamera der det fulgte med minnekort.

Men de kunne like gjerne spart seg den utgiften... Kortet var på hele 8 MEGAbytes.

 

Hvorfor gidder de å produsere slike?

Og det var ikke så lenge siden heller.

 

Ja, dette er helt på trynet. Ideen er at mange i dag har som regel minnekort fra før. (Men jeg tror det egentlig er for å tjene penger) Men det blir motproduktivt. Hater når jeg må fortelle til kunden om at det ikke følger med minnekort og spørre om de har, og så lalalalalalala....

 

Hadde spart så ekstremt mye tid og dill med kunder om det fulgte med et kort på 2GB, og at dette stod stod på framsiden på pakken. Eventuelt at det fantes pakketilbud hvor minnekort kunne kjøpes billigere når en kjøpte kamera. Er veldig stress å måtte følge med på at alle kunder blir informert at det ikke finnes funksjonelt minnekort...

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt kamera der det fulgte med minnekort.

Men de kunne like gjerne spart seg den utgiften... Kortet var på hele 8 MEGAbytes.

 

Hvorfor gidder de å produsere slike?

Og det var ikke så lenge siden heller.

 

Ja, dette er helt på trynet. Ideen er at mange i dag har som regel minnekort fra før. (Men jeg tror det egentlig er for å tjene penger) Men det blir motproduktivt. Hater når jeg må fortelle til kunden om at det ikke følger med minnekort og spørre om de har, og så lalalalalalala....

 

Hadde spart så ekstremt mye tid og dill med kunder om det fulgte med et kort på 2GB, og at dette stod stod på framsiden på pakken. Eventuelt at det fantes pakketilbud hvor minnekort kunne kjøpes billigere når en kjøpte kamera. Er veldig stress å måtte følge med på at alle kunder blir informert at det ikke finnes funksjonelt minnekort...

Kan jo forklare det med at folk har forskjellig behov. Noen trenger bare 4GB, andre trenger 32GB, derfor er det lagt opp til at kunden kjøper minnekort separat.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, dette er helt på trynet. Ideen er at mange i dag har som regel minnekort fra før. (Men jeg tror det egentlig er for å tjene penger) Men det blir motproduktivt. Hater når jeg må fortelle til kunden om at det ikke følger med minnekort og spørre om de har, og så lalalalalalala....

De fleste har jo faktisk et minnekort fra før i dag - det er mindretallet som skal ha seg et digitalkamera for første gang, vil jeg tro, og man får minnekort med mange nadre enhter.

 

Selv har jeg overhpdet ikke noe bruk for ENDA et 2GB-kort. Jeg har allerede et 8GB reservekort liggende som jeg byttet ut med et 16GB. I tillegg har jeg 4GB-kortet som fulgte med telefonen, og flere 2GB-kort jeg har kjøpt til noe n eller annen gang.

 

Jeg skulle også gjere sett at kameraer ladet via micro-usb, og at det var valgfritt om man ville ha med lader også. Ingen grunn til å lage mer el-avfall enn nødvendig.

 

Men ser for meg at er enklere for selgerne om alt følger med. :p

Endret av NgZ
  • Liker 1
Lenke til kommentar

enkel løsning på det da. du sku sakt du skal gå bak på lagret og se om det er en norsk versjon der og tar med deg tastaturet og tastene. på bakrommet skifter du tastene og kommer ut og sier du fant en

 

 

Goddammit! Next time, next time.... Men må innrømme at det var vanskelig å tenke sånne gode ideer når han ropte og skrek + Jeg holdt på å dø av latter på innsiden.

Værste er at han sikkert hadde trodd på det også:p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...