Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Også hadde vi en sliten stakkars narkis innom med et 3 år gammelt kamera som han påsto han hadde kjøpt hos oss "for et par dager siden" som han ville ha igjen pengene for. Kun kamera, ikke noen eske eller tilbehør. Da vi spurte han om kvittering, så hadde han jo selvsagt ikke det. Vi sa da at vi ikke kunne ta tilbake et flere år gammelt kamera og da ble han egentlig litt truende i fremferden og skulle "anmelde" oss til VG og Dagbladet, og forsiden skulle fylles med at vi ga så dårlig service.

 

Kameraet var garantert stjålet eller funnet i søpla eller noe uansett. Jaja, de er litt ufrivillig morsomme noen ganger, selv om skjebnen deres er trist.

 

 

Jobber rett ved et rusmottak, et AA senter og Stavangersykehusets psykoavdeling... Har ofte folk som kommer halvskeive, legger brukte/stjålne telefoner, badevekter o.l. på benken og skal ha pengene tilbake.

Det beste er når de legger for eks. en telefon vi ikke selger og har en kvittering på en badevekt fra 2006 og skal ha pengene tilbake...

En annen person brukte tre forsøk på å sette visakortet i kortleseren fordi han var så rusa... For så å si "damn, eg blir flinkare kver gang" og smiler med pupillene i hver sin retning....

 

Utrolig morro, samtidig som det er utrolig tragisk...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ååh, i dag er en finfin dag å jobbe på postkontor! Det er så varmt at jeg har byttet ut uniformsbuksa med uniformsskjørt, og har fått masse komplimenter på at jeg har så fin uniform - og én som takka meg ærbødigst for at jeg var "100 % serviceminded". Den siste varmet såklart mest. :love:

Jeg skulle ønske du var min postdame! PiB-en vi må hente posten på, er ubrukelig. Man føler seg så teit når de bak disken bruker et kvarter-tjue minutter på å finne ei pakke, mens køen bak meg bare ble lenger og lenger. De hadde ikke engang så mange pakker. Bare et elendig system. Sukk.

Lenke til kommentar

Jeg er heldigvis velsignet med kvikke, oppegående mennesker på de to PiB'ene jeg frekventerer, en pga jobb og en privat. De på den som mottar pakker for jobben min er alltid koselige og effektive, selv når jeg kommer med fire hentelapper av gangen (eller siden jeg nå bruker Postens Sporingsapp for Android, 4 strekkoder som de kan bippe rett av telefonen min. Jeg scanner bare hentelappene når vi får dem. Genialt, Posten!).

 

Kudos til Posten for den app'en, altså!

Lenke til kommentar

Jeg skulle ønske du var min postdame! PiB-en vi må hente posten på, er ubrukelig. Man føler seg så teit når de bak disken bruker et kvarter-tjue minutter på å finne ei pakke, mens køen bak meg bare ble lenger og lenger. De hadde ikke engang så mange pakker. Bare et elendig system. Sukk.

Ååh, du daaa. :love:

 

App-en er sabla grei, ja. Synd at scannerne på de kontorene jeg jobber på ikke tar dem så vi uansett må taste inn hele kollinummeret, men da slipper kundene ihvertfall å leite seg ihjel etter hentelappen.

Endret av Lemon
Lenke til kommentar

Hvordan er det med dere som jobber steder hvor dere får sendt inn varer (altså som f.eks et kundesenter hvor varer returneres). Har dere fått mye rart?

 

Grunnen til at jeg spør, er at i dag måtte jeg sende inn noe, og for å få pakket det riktig, og til å sitte fast, så måtte jeg putte inn litt papp, så ting satt skikkelig fast. Men jeg lurer på hva personen som mottar det tenker om meg, når man pakker opp, og det første man finner er noen melkekartonger, litt pizza-papp og pappmasje for egg...

 

menmen, er så vidt jeg vet fortsatt "forsvarlig pakket" så, det er jo poenget :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jobber på telefonsupport og hadde en litt rar samtale for en stund siden.

 

Det er en kunde som ringer og har noe problem med å logge inn på maskinen sin, en liten stund ut i samtalen sier han "Vet du hva? Du har så god og myk stemme. Du har sånn, deilig pilotstemme"

Det var artig tenker jeg og takket for kommentaren, så jeg tenkte jeg skulle spøke litt og sa "Dette er kapteinen som snakker, neste stopp er Gran canaria"

Da fikk jeg svar tilbake med dyp og rolig stemme "Ja, dit må vi to dra sammen."

(Må nevnes at jeg også er mann)

Endret av Cromsen
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Cant blame him, pilotstemme har faktisk noe ved seg når du nevner det! Mmm.

 

Litt flau kundeopplevelse for meg denne uken.... går på frisørskole, og nå tar vi imot kunder i salongen. Vi skal da analysere hår og hodebunn før vi gjør noe som helst, og jeg løfter opp litt hår og sier blidt "ja, du har visst ikke noen problemer med hodebunnen nei :)"

"Tja, jeg har psoriasis da..."

 

Hehe... Var riktignok ikke noe utslett akkurat der jeg kikket, men overall var det ganske tydelig egentlig... upsi.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Deilig å drite på jobb ass! Sitte og nyte de to deiligste følelsene i verden; følelsen av å rygge en snickers og følelsen av penger som triller inn på konto.

 

edit: forbeholdt at dassen er nogenlunde innbydende selvsagt. Noe den heldigvis er der jeg jobber.

Endret av Sir-Andy
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Urk, det minner meg på noe som skjer en og annen gang, vi har et kundetoalett rett ved utleveringsdisken, og når kunder får varen sin må de signere på at de har mottatt den etc. Det er ikke særlig gøy å måtte høre at folk har vært på do uten å vaske hendene, og du har bare den ene pennen i umiddelbar nærhet... For vi skal også signere på det nevnte papiret, for å kunne identifisere eventuelle feilutleveringer.

Lenke til kommentar

Urk, det minner meg på noe som skjer en og annen gang, vi har et kundetoalett rett ved utleveringsdisken, og når kunder får varen sin må de signere på at de har mottatt den etc. Det er ikke særlig gøy å måtte høre at folk har vært på do uten å vaske hendene, og du har bare den ene pennen i umiddelbar nærhet... For vi skal også signere på det nevnte papiret, for å kunne identifisere eventuelle feilutleveringer.

 

Her om dagen var jeg på bensinstasjonen rett ved jobben under en liten pause. Her står det ofte en del busser, da den ligger rett ved et sted der en del busser "snur", og sjåførene tar seg da en pause på denne bensinstasjonen.

 

På veg ut og tilbake til jobben, går jeg forbi en buss, der jeg ser sjåføren går vekk fra bussen og bak noen trær, der han åpner smekken, og tisser.

 

Siden han ikke gadd å gå inn på bensinstasjonen for å tisse, antar jeg at han heller ikke gadd å gå inn for å vaske hendene sine. Etter en stund kjørte han avgårde for å bl.a. gi vekslepenger til passasjerene sine...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...