Jump to content

Shablagoy

Medlemmer
  • Content Count

    365
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

691 :)

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Det kan de selvsagt da, hvis det er et vilkår forsikringsselskapene stiller. Spørsmålet blir vel dermed stående.
  2. Mitt spørsmål var om forsikringsselskapet kan avkorte utbetaling basert på manglende dokumentasjon alene. Det kan godt hende jeg tar feil her, men jeg ville tro de måtte bevise gjennom undersøkelser at det er utført ulovlig arbeid på det elektriske anlegget. En samsvarserklæring gir ingen garanti for at eier ikke har tuklet med noe i ettertid, så antakelig vil de vel gjøre undersøkelser uansett. Jeg vil tro det er veldig mange boligeiere som ikke kan fremvise noen slik dokumentasjon, særlig kanskje på eldre boliger. Uten at det i seg selv er bevis for noen ting selvfølgelig.
  3. Ikke uenig med hovedpoenget ditt, men det må vel være slik at bevisbyrden ligger på forsikringsselskapet her, tross fravær av dokumentasjon?
  4. Jeg er sterkt uenig med tigerdyr. Dette hadde jeg aldri godtatt, i alle fall ikke uten en kamp. Enkelte kan gjerne mene at det er urealistisk å forvente korrekt informasjon i prospektet. Vi må for all del ikke la det bli gjengs oppfatning.
  5. Jeg hadde samme problemstilling for noen år siden. Jeg endte opp med en fossilvariant. Det var på grunn av at av de spesifikke bilene som var aktuelle for meg den gangen, hadde denne fossilbilen bedre seter og Webasto. Har inntrykk av at GTE'ene ofte har enklere seter, men det finnes såklart helt sikkert unntak. Det er jo ikke sikkert setetype er så viktig for deg heller. Poenget er at jeg ville ikke hengt meg så mye opp i fossil eller hybrid, men heller øvrig utstyrsnivå. Webasto får man vel både i fossil og hybrid. Ja, i GTE kan man forhåndsoppvarme bilen ved hjelp av batteripakka. Ikke la deg lure til å tro at dette fungerer i nærheten like bra som en Webasto. Det er rikelig med futt i en 1.4 tsi, men GTE er såklart på et annet nivå. Jeg hadde en A3 E-tron før Golf'en, disse har vel nøyaktig samme motor/hk Golf GTE. Må si det var litt befriende å slippe og drive med ladekabel hele tiden. Særlig ettersom den reelle rekkevidden i disse er ganske begrenset. Hvis videresalg er et poeng kan jeg godt tenke meg at GTE er lettere å selge.
  6. Jeg snakker om matbutikker og matsvinn, føler du drar inn ting som ikke er helt relevant. Emballasje er en annen diskusjon, selv om det i og for seg kan knyttes opp mot matsvinn det også. Jeg skal love deg at systemet jeg er en del av gjør det det kan for å begrense svinn. Ingen er tjent med det, hverken økonomisk eller miljømessig. Selvfølgelig kan butikkene også bli mye bedre, men denne diskusjonen startet med kritikk av en butikkansatt som påpekte problematikken ovenfor en kunde, og da følte jeg for å belyse den andre siden av saken. Som jeg nevnte synes jeg det er feil av en butikkansatt å si dette direkte til en kunde i butikk, vi må jobbe med utfordringen på andre måter.
  7. Hvis du sier at du aldri bevisst plukker varer med lengre holdbarhet enn du trenger, så er vi jo ganske enige om saken. Jeg har ikke sagt at forbruker må handle varer med holdbarhetsdato som er kortere enn de har behov for. Jeg forteller hva jeg observerer i butikk hver dag. Melk er faktisk den varen hvor man ser dette mest tydelig. Selv om melka som står fremst har en holdbarhet på 10 dager, så graves det bakover etter melka som er holdbar 2 dager lenger. Når man da vet at det store flertallet av kundene er innom butikken flere ganger i uken, så er det noe som skurrer. Sier ikke at alle kundene gjør dette, men det er for mange. Tenker at dette handler om et felles ansvar for å redusere matsvinn. Det er hjemme hos forbruker det kastes mest mat. Da kan det jo virke merkelig at jeg ønsker at kundene skal velge varer med "dårligere" dato, men problemet er nettopp datoangst og dårlig planlegging.
  8. Det er faktisk et problem at kunder plukker/graver etter varen med beste dato, bare fordi. Det er jo forunderlig at man absolutt må ha 12 dager holdbarhet på melka, når man antakelig har drukket den opp i løpet av 2-3 dager. Det skaper mye ekstra svinn for butikkene. Regninga lander jo på kundene igjen uansett. Ikke at jeg noensinne ville kommentert dette ovenfor en kunde, men vi jobber på en slik måte at vi i størst mulig grad gjemmer unna eller holder igjen beste holdbarhet på lageret så lenge vi kan.
  9. Det er hennes ansvar å melde ifra til bompengeselskapet at bilen er solgt. Med det sagt burde riktignok den som overtar bilen reagere på at det aldri kommer regninger for bompasseringer.
  10. Shablagoy

    Hvilken film?

    Pork Pie?
  11. Vet det finnes TV-skjermer i kjøleskap nå, men det får da være grenser.
  12. Svaret er 46 783 kr. Du kan spare en 50-lapp i India hvis du velger buss til flyplassen, men ærlig talt anbefaler jeg taxituren med Ajeet. Han har en hel haug gode røverhistorier. God tur!
  13. Ting blir litt mer komplisert når man betaler både med kort og kontant. Antakelig betalte du kontant først, da det er det absolutt enkleste for kassereren. Når du betaler kontant må den personlige strekkoden som du finner i appen på mobilen skannes av kassereren. Hadde du betalt med kort først, ville det ha blitt fanget opp som vanlig. Dette kunne selvfølgelig ikke du vite, og antakelig visste ikke kassereren det heller, da det faktisk er ganske sjelden folk betaler med både kort og kontant. Hvis du tok vare på kvittering, vil Rema garantert ordne opp i det for deg Enkelt forklart: kontant betaling (helt eller delvis) - skann strekkkode. betaling med kort - alt går automatisk
  14. Det hadde sikkert vært nyttig med en slik løsning, særlig hvis en jobber i en butikk som selger disse loddene..
×
×
  • Create New...