Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Veldig flau hending seist veke:

 

Det var ein kunde (gutt/mann) innom her seist helg. Eg stod bak pylsedisken, og han spurte meg om profil (kondom). Det var fleir i køen, men eg reiste bort å henta ei pakke til han, og peip den inn. Så står han bare der med eit jævli merkeleg blikk i trynet.

- Då blir det 80kr då seier eg.

Fortsatt bare står han der mållaus, og knallraud i trynet, og eg skjønnar ingenting. Dei andre i køen begynnar å glo på han også.

- Jeg spurte om du har POMFRI!

- Å faen, beklager, trodde du spurte om profil...Eg blir knallraud i trynet og nokon i køen begynnar å le.

 

Faen, det var flaut det...

 

Sånn går det når man ikke vet at det uttales "påmm fritt".

 

Pssssh, sier "Påmm Frææ" jeg. Er det ikke sånn de snakker i Frankrike?

 

 

 

Aaaanyways, synes det er morsomt med kundene som kommer og spør om passfoto av småbarn, hvorpå jeg opplyser om at det koster 199,-. De får hakeslepp og forteller at automaten borti her koster 30,-.

 

Desto morsommere er det når samme kunden kommer tilbake etter å ha brukt 200,- kroner i automaten uten å få tatt bilder som er bra nok. Hvis bildene vi tar av en eller annen grunn ikke blir godkjent så sier jeg bare at de kan komme tilbake så prøver vi igjen, gratis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig flau hending seist veke:

 

Det var ein kunde (gutt/mann) innom her seist helg. Eg stod bak pylsedisken, og han spurte meg om profil (kondom). Det var fleir i køen, men eg reiste bort å henta ei pakke til han, og peip den inn. Så står han bare der med eit jævli merkeleg blikk i trynet.

- Då blir det 80kr då seier eg.

Fortsatt bare står han der mållaus, og knallraud i trynet, og eg skjønnar ingenting. Dei andre i køen begynnar å glo på han også.

- Jeg spurte om du har POMFRI!

- Å faen, beklager, trodde du spurte om profil...Eg blir knallraud i trynet og nokon i køen begynnar å le.

 

Faen, det var flaut det...

 

Sånn går det når man ikke vet at det uttales "påmm fritt".

 

Pssssh, sier "Påmm Frææ" jeg. Er det ikke sånn de snakker i Frankrike?

 

Er du blant de som sier "antrekå" og "bærne"? :p

Lenke til kommentar

Ofte når jeg skal ha kunder til å signere papirer, så sier jeg "bare tegn noen rundinger her" *pekepå plasser hvor han skal signere*.

 

Så da en dag skal en sjef for en stor bedrift være småmorsom og tegner et stort kryss, sier "er dette bra? :D" og ler seg halvt ihjel.

 

Dette var i slutten av ei 90 timers uke for meg, så jeg stod der helt slått ut usikker på om jeg skulle le eller grine....... Endte med at alle i rommet lo godt.

Morsomt der og da? Ja, veldig! Har du hatt ei lang, tung uke, er trøtt som faen og du får noe sånt, så hjelper det så ufattelig mye på, uansett hvor dumt det er!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Noen dager er det alltid artig å jobbe på bensinstasjon, merker jeg. I dag var det eksempelvis en businessmann fra Sveits som kjøpte poleringsvask og med stor takk tok med i hånda og var kjempefornøyd når han fikk med VG og wipes, som er standard. (:

Lenke til kommentar

Noen dager er det alltid artig å jobbe på bensinstasjon, merker jeg. I dag var det eksempelvis en businessmann fra Sveits som kjøpte poleringsvask og med stor takk tok med i hånda og var kjempefornøyd når han fikk med VG og wipes, som er standard. (:

 

Det er faktisk ikke så vanlig med slike lokketilbud i mange land.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Du sier noe. Tenker også på hvor mange som faktisk stikker innom en lørdags ettermiddag for å handle smågodt, chips, pizza og brus etc. til kvelden, selv om dagligvarebutikkene er åpne og både Kiwi, Rimi og Meny ligger i maks 5 minutters gangavstand fra stasjonen. Ikke vet jeg, men alt vi selger er jo typ. 3-4 ganger dyrere, og allikevel velger folk å velge det som er nærmest.

Lenke til kommentar

Du sier noe. Tenker også på hvor mange som faktisk stikker innom en lørdags ettermiddag for å handle smågodt, chips, pizza og brus etc. til kvelden, selv om dagligvarebutikkene er åpne og både Kiwi, Rimi og Meny ligger i maks 5 minutters gangavstand fra stasjonen. Ikke vet jeg, men alt vi selger er jo typ. 3-4 ganger dyrere, og allikevel velger folk å velge det som er nærmest.

Nå veit eg ikkje kvaslags stasjon du jobbar på, men her eg jobbar er det rett i underkant av 30% dyrare. Ganske langt frå 3-400%

Men ser poenget ditt. Her eg jobbar stenger butikken klokka 1500 på laurdagar, men er ufatteleg mange som kjem hit for å hamstre godis for kvelden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Nå veit eg ikkje kvaslags stasjon du jobbar på, men her eg jobbar er det rett i underkant av 30% dyrare. Ganske langt frå 3-400%

Men ser poenget ditt. Her eg jobbar stenger butikken klokka 1500 på laurdagar, men er ufatteleg mange som kjem hit for å hamstre godis for kvelden.

Ser at det kanskje var litt mye, men poenget er vel at det er i overkant dyrt uansett. For min lommebok, vel og merke.

Lenke til kommentar

En tenkt situasjon jeg mange ganger har hatt lyst til å prøve ut:

 

Kunde: Ja, jeg skal ha det kameraet der til 999 kroner. Men du kan vel gi rabatt? 750 kroner? For dere tjener jo masse penger på meg når jeg kjøper et kamera til 999 kroner.

Meg: Nei, da sier vi 1300 kroner da. For vi tjener faktisk latterlig lite på den prisen.

Kunde: Nei, nei. Det står 999 kroner. Du kan ikke ta 1300 kroner for kameraet da.

Meg: Nettopp... det står 999 kroner. Du kan ikke få det for 750 kroner da.

 

Jeg ber om at jeg en gang blir tøff nok til å prøve den på en av den typen kunder jeg beskriver over her :!:

 

Jeg har gjort noe lignende, og det funket. De fleste finner smiler og ler. :-)

 

--

Jeg hadde en gang en merkelig opplevelse, av ei tyelig redd og paranoid dame. Hun mente at både elektriker og GET lurte henne til å komme til meg - og at jeg prøvde å lure henne til å kjøpe flere tjenester fra GET... at vi hadde et slags "samarbeid" med å ta henne.

 

Nå er det verdt å nevne at vi ikke selger GET sine tjenester - og vi selger heller ikke strøm.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Irriterer meg med folk som bestandig skal tro at de kan slippe unnå med å betale 50-øre for lite, står bare og ser dumt på meg når jeg sier det mangler 50-øre.

 

 

Men får ta noen historier heller:

Husker for noen år siden, jeg satt i kassa og hadde liten hanekam til hårfrisyre. En liten unge er og handler med mora, plutselig utbryter ungen: "Se mamma, han ser ut som ei HØNE på håret". Stakkars mora ble flau, mens jeg holdt på å le meg ihjel.

 

En annen gang, også en unge som handlet med mora. De kommer til kassa og plutselig spør ungen om navnet mitt. Jeg sier hva jeg heter, ungen snur seg til mora og sier: "Var ikke det ett fint navn mamma". Herregud så flau jeg ble, var jo ganske så søt og hun mora.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Hadde en ganske irriterende kunde i dag, dame (50-60 år) som handler sammen med dattera og barnebarnet så det ut som. Alt ser ut til å gå bra helt til hun skal betale, og ungen skriker ut at karbonadekjøttdeigen er grønn (den hadde noen små brune prikker som, så vidt jeg vet karbonadekjøttdeig har til vanlig), også sjekker de datoen på den, og finner ut at den hadde visst gått ut 11/04, og det hadde også kjøttdeigen de kjøpte. Så da begynner selvfølgelig ho å kjefte på meg som om det er min skyld...også spør jeg om hun skal hente ny eller bare la være å kjøpe, og det er nå det begynner å bli surr, først så vil hun betale for alt, inkl. kjøttet som hun ikke skulle ha, da sier jeg at hun må hente nytt kjøtt siden det er kg pris og det blir jo ikke samme prisen. Så da bestemmer de seg for å bare betale det andre, også betale kjøttet igjen etterpå. Så kommer hun tilbake et par min etterpå, og går først mot utgangen, også sier jeg at hun må betale for kjøttet... etter å ha vist henne kvitteringen (som de sa nei til å ta imot når de betalte, så jeg måtte lete den fram) og at jeg faktisk korrigerte vekk kjøttet istad, så bestemmer hun seg for å betale da.

 

Det beste er jo selvfølgelig at kjøttet ble PAKKET 11/04, og går ut 20/04, men det så ikke jeg på før etter de stakk :/

 

Har også hatt ett par episoder med ei anna gammel dame som noen ganger kommer til meg å spør om jeg kan sjekke datoen på det ho skal kjøpe (som da har gått ut på dato i går eller går ut idag, og klager), om ho bare hadde sagt ifra om at den hadde gått ut, så holder det..skjønner meg ikke helt på noen folk

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Er det ikke bare et Kiwi-fenomen med slike datobander?

 

Blir snart med i frukt og grønt-bande selv i hvert fall, jeg begynner å bli jævlig lei av at tomatene nær-Kiwien selger er så gammel at du rynker skinnet på den ved å se stygt på den. Melne gamle drittomater.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Snakker som kunde i bensinstasjon. Min erfaring med min lokale bensinstasjon er bare positivt. En gang skiftet jeg lyspære på bilen og spurte om hjelp og så gjorde han det. I ettertid hadde han glemt å feste en del som til og med jeg kunne gjøre, men han ringte meg opp og insisterte på at jeg skulle komme tilbake så han kunne gjøre det =). Det kaller jeg service selv om det va han som glemte det.

Endret av Samegerilja
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

...

 

Det beste er jo selvfølgelig at kjøttet ble PAKKET 11/04, og går ut 20/04, men det så ikke jeg på før etter de stakk :/

 

...

 

 

Opplevde det samme her om dagen jeg også. Ble skjelt ut i kassen av ei godt voksen hurpe. Ble såpass irritert at jeg spurte om hun ikke kunne lese. Da klikket hun ivertfall, hehe, før det gikk opp for henne at det var pakkedato hun så.

 

Hun var dog voksen nok til å beklage etterpå :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...