Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Jeg skulle ønske til tider at jeg kunne ha sluppet unna med en del som jeg stort sett ender opp med å lange ut av meg så snart kunden har lagt på røret.

Å være i en 5-minutters lang dialog/monolog med kunder som hevder at når de bestiller taxi så skal den komme på minuttet tærer på tålmodigheten. Samtidig som at kunden forlanger å få et svar de ikke aksepterer. Det hjelper ikke at det er Lørdags natt klokka 02.15 og det er 20 stykker til som skal ha bil samtidig i et taxilag med bare 3 biler ute som skal kjøre milevis ut på bygda med folk. Neida. For når h*n ringer og bestiller så skal vi yte den servicen og trylle fram en bil på flekken. At de samtidig velger å trekke fram dialekten min som en årsak til at bilen ikke kommer innenfor ønsket tidsrom finner de heller ikke ulogisk.

 

En jeg jobbet sammen med tidligere laget faktisk en patent på taxigeneratoren. Bare synd delene til oppfinnelsen ikke er funnet opp enda. :hmm:

 

 

Mennesker er rare dyr,

... og enkelte av de burde det ha vært fri jakt på.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

hvordan reagerte de andre kundene?

 

Sjokkert er vell forbokstaven. Tror de delte mitt misslik mot den personen der og da ;-)

 

Hørtes mer gal og/eller ruset ut enn frekk, spør du meg.

 

Hadde ikke forundret meg i det hele tatt.

 

Så du noen med filmkamera? :p

 

Haha, hadde den hendelsen havnet på youtube hadde jeg digga det, men nei desverre var det eldre damer rundt ;-) Tviler på de er så kjappe oppp med videokamera! :D

Lenke til kommentar

Hadde en kveld for noen uker siden da det var ganske stille på jobb. Sitter og surfer vg og laxer da jeg hører *piip* Mobil CC *piip*

 

Jeg retter meg opp i ryggen og begynner å snakke; Velkommen til <firma> mobil. Du snakker med XXX YYY, hvordan kan jeg hjelpe deg?

Slår opp kunden fra nummeret han ringer fra, og ser han har abonnementet kun gjerrigknarkene har (lønner seg ikke for andre enn de som kun ringer når de skal klage på et firma ...). Vel vel, tenker jeg - better get this over with. Bryter inn i kundens klagetale og sier; ja, det er jo kjedelig, men for at jeg skal hjelpe deg må jeg nesten få navnet ditt.

 

- "Nei - Det har du på skjermen din!", sier kunden.

Noe nølende svarer jeg "Øøøhm, ja, men nå må jeg sjekke at jeg snakker med juridisk eier."

- "Nei! Jeg vet hva jeg heter! Du si navnet mitt, så ser vi om du har funnet rett kunde."

 

Derfra gikk samtalen i nedoverbakke.

Måtte gå over fakturaen samtale for samtale for å få vist at fakturaen er riktig ><

 

Nei vet du hva; slike kunder vil jeg ikke ha selv om jeg får dem med bruksanvisning og bæresele.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Idag var det en eldre kunde som ga meg skrøyt for fantastisk kundeservice! :new_woot: Alt jeg gjorde var å forklare hvilke potettyper vi hadde... :)

 

Alltid hyggelige med slike folk. :)

 

Selv har jeg inntrykk av at enkelte som spør om noe, bare er ute etter å krangle eller kjefte fra første stund, uansett om du finner en løsning eller gir dem god hjelp. Andre derimot, spør gjerne om noe så enkelt som om vi har en vare som vi er tom for i hyllen. Har nesten ikke tall på hvor mange ganger jeg har svart at det ser ut som vi er tom, men løper ut på lageret for å sjekke sånn i tilfelle. Det er sjelden jeg faktisk finner det de vil ha, men mange blir veldig fornøyd og takknemlig bare fordi man yter den lille ekstra innsatsen, og er glade selv om de ikke fikk varen de ville ha.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde en tragisk episode på jobben for ikke altfor mange ukene siden. Vi har handicapparkering rett ved inngangen som flittig blir brukt av de eldre (Som selvfølgelig har tillatelse). En positiv ting hos oss er at det sjelden er noen som misbruker handicapparkeringen, det vil si folk som parkerer selv om de ikke har tillatelse.

 

Men back to story... Det var en eldre kar som var veldig dårlig til beins som hadde levert inn det blå skiltet som gir parkeringstillatelse. I påvente av å få et nytt oppdatert skilt parkerte han på den blåoppmerkede parkeringsplassen... Merk, han hadde ikke skilt i bilen på dette tidspunktet, men siden han som sagt var dårlig til beins, så burde vel dette gå greit.

 

Da han kom ut igjen etter handlerunden, så ser han at noen har vært og revet av alle vindussviskerne på bilen hans, både foran og bak... Nå snakker vi ikke bøyde sviskere, her hadde de revet ut alt av fester og drivverk... Og dette var en bil som ikke var gammel.

 

Det kjedelige her er at når han fortvilet gikk til butikksjefen og høflig spurte om dette var en erstatningssak, så fikk han tvert avslag...

 

På en måte så forstår jeg at andre mennesker blir sinte på unnasluntrere, men å gå så langt som å utføre direkte hærverk er å trå over streken...

 

Det er rimelig sykt. Var vel noen som må ha sett opptrinnet? Er jo ikke lett å rive av vindusviskere sånn uten videre?

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Idag var det en eldre kunde som ga meg skrøyt for fantastisk kundeservice! :new_woot: Alt jeg gjorde var å forklare hvilke potettyper vi hadde... :)

 

Og jeg fikk det andre veien, nettopp fordi vi ikke hadde den typen poteter inne som hun ville ha. Vi er kiwi og har jo ikke all verden av typer...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Etter 3 drapstrusler, utallige utkjeftinger på grunnlag av dialekta mi, minst like mange utkjeftinger på grunnlag av at det er umulig for oss å si hvor lang tid det tar før taxien kommer og enda en drapstrussel fordi jeg ikke vil oppgi mitt fulle navn så har jeg konkludert med én ting; Det å være hyggelig lønner seg ikke.

 

Jeg har nå jobbet mange helger før (2år) uten å noen gang motta så jævlig mye personlig drittslenging som denne kvelden.. Oh joy at jeg skal jobbe over 10 timer i morgen også.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Hadde en tragisk episode på jobben for ikke altfor mange ukene siden. Vi har handicapparkering rett ved inngangen som flittig blir brukt av de eldre (Som selvfølgelig har tillatelse). En positiv ting hos oss er at det sjelden er noen som misbruker handicapparkeringen, det vil si folk som parkerer selv om de ikke har tillatelse.

 

Men back to story... Det var en eldre kar som var veldig dårlig til beins som hadde levert inn det blå skiltet som gir parkeringstillatelse. I påvente av å få et nytt oppdatert skilt parkerte han på den blåoppmerkede parkeringsplassen... Merk, han hadde ikke skilt i bilen på dette tidspunktet, men siden han som sagt var dårlig til beins, så burde vel dette gå greit.

 

Da han kom ut igjen etter handlerunden, så ser han at noen har vært og revet av alle vindussviskerne på bilen hans, både foran og bak... Nå snakker vi ikke bøyde sviskere, her hadde de revet ut alt av fester og drivverk... Og dette var en bil som ikke var gammel.

 

Det kjedelige her er at når han fortvilet gikk til butikksjefen og høflig spurte om dette var en erstatningssak, så fikk han tvert avslag...

 

På en måte så forstår jeg at andre mennesker blir sinte på unnasluntrere, men å gå så langt som å utføre direkte hærverk er å trå over streken...

 

En venn av meg som er avhengig av rullestol og har spesialbygd bil for dette fikk

for en tid tilbake en lapp på frontruta fra handicapforbundet om at han var en egoist som okkuperte handicap parkeringsplass, den lappen var festa rett over parkeringsbeviset hans på innsiden av frontruta :)

Ble litt fliring av den :)

Lenke til kommentar

 

Hadde en tragisk episode på jobben for ikke altfor mange ukene siden. Vi har handicapparkering rett ved inngangen som flittig blir brukt av de eldre (Som selvfølgelig har tillatelse). En positiv ting hos oss er at det sjelden er noen som misbruker handicapparkeringen, det vil si folk som parkerer selv om de ikke har tillatelse.

 

Men back to story... Det var en eldre kar som var veldig dårlig til beins som hadde levert inn det blå skiltet som gir parkeringstillatelse. I påvente av å få et nytt oppdatert skilt parkerte han på den blåoppmerkede parkeringsplassen... Merk, han hadde ikke skilt i bilen på dette tidspunktet, men siden han som sagt var dårlig til beins, så burde vel dette gå greit.

 

Da han kom ut igjen etter handlerunden, så ser han at noen har vært og revet av alle vindussviskerne på bilen hans, både foran og bak... Nå snakker vi ikke bøyde sviskere, her hadde de revet ut alt av fester og drivverk... Og dette var en bil som ikke var gammel.

 

Det kjedelige her er at når han fortvilet gikk til butikksjefen og høflig spurte om dette var en erstatningssak, så fikk han tvert avslag...

 

På en måte så forstår jeg at andre mennesker blir sinte på unnasluntrere, men å gå så langt som å utføre direkte hærverk er å trå over streken...

 

 

 

Jeg får helt vondt inni meg, er det ikke noen overvåking der?

Endret av Jason Something
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det er utrolig hva enkelte tror de kan kreve.

 

 

Det værste er jo gjenngangerene som ALLTID sverger på liv og død at dem aldri skal handle her igjen, men som 1 uke senere kommer tilbake og tar samme regla igjen.

 

Værste tilfelle jeg har hatt er når jeg i en salgssamtale snakker med en annen kunde hvor denne herlige gjenngangeren bevist snakker høylytt forran min kunde om hvor dårlig service vi har og hvor elendige priser etc vi har. Holder på slik i flere minutter uten stopp. Ender opp med at jeg snur meg til gjengangeren og spør hvorfor han i det hele tatt handler her når han er så missførnøyd med servicen, og hvis han ikke slutter denne høylytte "sytingen" så får han forlate butikken. Får bare noe surmumling tilbake før han fortsetter å se på noe annet elektronikk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

1: "Jeg skal aldri handle her mer"

2: "Jeg får heller begynne å handle hos <konkurrent>"

3: "Da tar jeg kontakt med forbrukerrådet"

 

Er bare tre av mange trusler som kravstore kunder kommer med... og de tror det funker :!:

 

For her er det vi faktisk tenker når vi hører truslene:

 

1: "Takk og pris, så slipper vi klagingen og sytingen fra deg... men jeg er redd vi ser deg igjen om vi ikke gir deg enda mindre ekstraservice så vi får være enda litt mer vriene mot deg i dag".

 

2. "Stakkars de ansatte hos <konkurrent>. Men men... da innser du kanskje at vi ikke hadde så rævva service allikevel da.

 

3: "Fint... kanskje de får deg til å innse at det du krever er helt på jordet"

 

Jeg har for øvrig aldri opplevd at kunder med en berettiget klage har kommet med de truslene. Men så pleier vi å ordne opp ganske kjapt om en kunde er misfornøyd med noe som reelt er dårlig service fra oss.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Er bare tre av mange trusler som kravstore kunder kommer med... og de tror det funker :!:

 

Det er morsomt når de også bare sier i en oppgitt tone, "Jaja, da får jeg prøve i en annen butikk da.."

 

Hvorpå de ser på deg, og øyensynlig halvt forventer en liten tåre, eller et eller annet desperat forsøk på å snu situasjonen.

 

Da er det faktisk gøy å kunne si, "Okey, hadea!", like blid og fornøyd :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...