Gå til innhold

Gratis oppgradering for Ultimate-brukere?


Anbefalte innlegg

Skjønt, for microsoft er det jo kanskje viktig å få en del goodwill pga tapte markedsandeler. I og med at de har såpass grei RC lansering og utskifting av Vista til win7 i en periode, kan vel tyde på at de kanskje kan gjennomføre noe som dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mener å ha fått meg meg at MS ville tilby oppgraderinger til Win7 dersom man hadde kjøpt Vista sent (sikkert mot bet.).

Ved tidligere nylanseringer av Microsoft OS har det alltid vært slik at de som har kjøpt PC med det forrige OS'et mindre enn x måneder før lanseringsdatoen får en gratis oppgradering til det nye OS'et.

 

Men dette blir aldri offisielt annonsert før man allerede er innenfor den perioden der gratis oppgradering gjelder. (Ellers ville det påvirke salget av nye PC'er, og det er ikke produsentene interessert i.)

 

Microsoft har vel allerede antydet at det vil bli et slikt "free upgrade"-program fra Vista til 7 også, men datoene er ennå ikke kjent. (Får håpe det blir bedre orgranisert enn det var for XP->Vista, for der skar det seg visstnok skikkelig for mange.)

Lenke til kommentar
Her er vel saken mer at man har fått mindre enn lovet. At ultimate ikke har noen fordeler over home premium er jeg dog ikke enig i, men kontra business er det lite å hente.

Det "folk" har pekt på som den viktigste forskjellen på Business og Ultimate er at Business ikke har Vista Media Center. (Som Ultimate og Home Premium begge har.)

 

I Windows 7 har de (fornuftig nok) lagt Media Center inn i 7 Pro (som kommer til erstatning for Vista Business), så der er Media center med fra 7 Home Premium og oppover.

 

Jeg tror det var i tidligere tråd her jeg så noen foreslå "the ultimate Ultimate Extra":

En gratis oppgradering til Windows 7 ....

(Dream on.)

 

Nå syntes ikke jeg MediaCenter har noe som helst i en business / pro utgave å gjøre, grunnen til at jeg valgte vista business er for å slippe sånt tull..

Lenke til kommentar

Jeg er veldig skuffet over måten Microsoft har holdt ved like extras i Ultimate. Jeg kjører kun maskiner her med Ultimate og må si at jeg ville blitt veldig glad om Microsoft følger analyseselskapets anbefaling i denne sammenheng.

 

Her er vel saken mer at man har fått mindre enn lovet. At ultimate ikke har noen fordeler over home premium er jeg dog ikke enig i, men kontra business er det lite å hente.

Det "folk" har pekt på som den viktigste forskjellen på Business og Ultimate er at Business ikke har Vista Media Center. (Som Ultimate og Home Premium begge har.)

 

I Windows 7 har de (fornuftig nok) lagt Media Center inn i 7 Pro (som kommer til erstatning for Vista Business), så der er Media center med fra 7 Home Premium og oppover.

 

Jeg tror det var i tidligere tråd her jeg så noen foreslå "the ultimate Ultimate Extra":

En gratis oppgradering til Windows 7 ....

(Dream on.)

 

Nå syntes ikke jeg MediaCenter har noe som helst i en business / pro utgave å gjøre, grunnen til at jeg valgte vista business er for å slippe sånt tull..

Da Windows 7 har blitt mer modulært er jeg sikker på at uønskede funksjoner vil være lettere å fjerne enn før når Windows 7 blir lansert.

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar
Dette hadde vært supert!
Hadde passet meg godt da jeg har 4 ultimate lisenser (nonoem). Kjører win7 på alle maskiner nå :)
Win7 skulle vært gratis for alle privatpersoner!

:lol: At M$ skal gi fra seg W7 gratis til de mest betalingsvillige og trofaste kundene sine, de som kjøper et av MS sine mest kritiserte OS og atpåtil velger den dyreste utgaven, er en utopi.

 

Denne analytikeren har sikkert et ønske om å skape litt press mot MS eller negativ omtale, men aldri i verden om han får det gjennom.

 

Den mest trofaste MS-fansen som til og med kjøper Vista Ultimate lever i en drøm hvis de tror de skal få W7 gratis. Nei, dere kommer til å kjøpe W7 super ultimate for 6000 kr/lisens samme hvor lurt dere føler dere av Ultimate extras-opplegget.

Lenke til kommentar

"Det store trekkplasteret i Ultimate var jo de såkalte Extras-funksjonene."

 

VISSVASS.det er vel få andre enn slike publikasjoner som hardware.no som vil påstå at ultimate extras er grunnen til at vista ultimate er bedre enn andre versjoner.

 

dette er uvitenhet.

 

http://www.mydigitallife.info/2007/01/27/w...son-and-matrix/

 

en lang liste med forskjeller som for enkelte brukergrupper er meget viktige.

Lenke til kommentar
Ved tidligere nylanseringer av Microsoft OS har det alltid vært slik at de som har kjøpt PC med det forrige OS'et mindre enn x måneder før lanseringsdatoen får en gratis oppgradering til det nye OS'et.

 

Alltid? Har det skjedd mer enn én gang da?

(Jeg spør av nysgjerrighet, kan nemlig ikke huske dette fra tidligere)

Lenke til kommentar
2500 kr ekstra for Remote Desktop er verdt det vil jeg si!

 

Helt enig. Dessuten støtter home premium bare 16GB ram.

Men det nenves ikke om analyseselskapet mener dette bør gjelde ALLE ultimate brukere (altså både de med oem og retail) eller bare de med retail lisens. Jeg regner med det er snakk om retail-brukere her.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Hva brukes tiden mellom en Release Candidate (RC) og en Final Release til av Microsoft? Det er ganske mange måneder en snakker om. Rense ut bugs?

 

Rense ut bugs vil Microsoft likevel fortsette å gjøre etter at Final Release er solgt til massene. Jeg synes de burde optimalisert koden ytterligere på denne tiden, slik at Windows 7 står fram som ennå bedre enn "RC" gjør i dag.

Lenke til kommentar
:lol: At M$ skal gi fra seg W7 gratis til de mest betalingsvillige og trofaste kundene sine, de som kjøper et av MS sine mest kritiserte OS og atpåtil velger den dyreste utgaven, er en utopi.

 

Denne analytikeren har sikkert et ønske om å skape litt press mot MS eller negativ omtale, men aldri i verden om han får det gjennom.

 

Den mest trofaste MS-fansen som til og med kjøper Vista Ultimate lever i en drøm hvis de tror de skal få W7 gratis. Nei, dere kommer til å kjøpe W7 super ultimate for 6000 kr/lisens samme hvor lurt dere føler dere av Ultimate extras-opplegget.

 

Jeg føler meg ikke lurt, var storfornøyd jeg med ultimate64 :)

Jeg sa bare at det haddde passet meg fint å få gratis oppgradering, og om det koster penger eller ikke bryr jeg meg lite om da penger er til for å brukes :)

Lenke til kommentar
Ved tidligere nylanseringer av Microsoft OS har det alltid vært slik at de som har kjøpt PC med det forrige OS'et mindre enn x måneder før lanseringsdatoen får en gratis oppgradering til det nye OS'et.

Alltid? Har det skjedd mer enn én gang da?

(Jeg spør av nysgjerrighet, kan nemlig ikke huske dette fra tidligere)

Både XP -> Vista og 2K -> XP kan jeg huske selv, men lenger bakover rekker ikke min egen hukommelse. Jeg har forøvrig aldri benyttet meg av - eller vært i stand til å benytte meg av - noen slik free upgrade, så det er kanskje årsaken til at jeg ikke har noen sterke minner knyttet til det.

 

Men det er da ikke en uvanlig praksis, verken for (betal-)OS'er eller annen (betal-)software.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...