Gå til innhold

Gratis oppgradering for Ultimate-brukere?


Anbefalte innlegg

Helt enig. Dessuten støtter home premium bare 16GB ram.

Hmm hvilke Win7 utgaver vil "støtte" 24GB minne? Er så lei av disse tåpelige crippleware greiene og jeg har inntrykk av at MS i noen sammenhenger gjør sitt ytterste for å presse kunder over til Linux.

 

Å kunstig begrense minnemengden i et DesktopOS må være den minst forretningsmessige kloke beslutningen et selskap noensinne har bestemt seg for, i privatmarkedet.

 

- "Nei, vil du ha muligheten til å bruke alt minnet du har kjøpt til din nye hjemmePC må du kjøpe vår dyreste utgave av OSet, eller hmm, velge en gratis konkurrent".

 

Jeg lurer på hvem som mottar bonuser for å ha tatt den beslutningen etter at vi fikk x86 64bit desktop CPUer og PAE ble historie?

 

MS skulle heller differensiert prisen på produktene sine ved å "begrense" funksjonalitet de selv har laget. Slikt som Media Center, Mediaplayer, Works, Videoredigeringsverktøyet(jeg ikke husker navnet på) osv.

 

Dette blir som om Toyota skulle solgt Avensis med mulighet for kun 1 sete med resten av kupevolumet som løs lagringsplass og skulle du hatt mulighet for flere seter måtte du kjøpt den samme bilen til en mye dyrere pris.

 

- "Ja men husk at du får Avensis opplevelsen til en billigere pris".

 

Hva blir det neste? Å begrense maks hastighet på CPU i et DesktopOS?

- "Windows7 Ultimate Cripple Edition! Only upto 2GHz CPU experiece."

 

De burde jo snart selge:

- "2GHz Edition"

- "2-Core Edition"

- "250GB HDD Edition"

- "10Mbit Ethernet Edition"

- "1 LCD edition"

- "1024x768 Edition"

- "2button mouse Edition"

 

Her har man jo et enormt forretningspotensiale for å ytterligere differensiere OSet sitt i forskjellige prisutgaver. Vel vi har jo:

- "Run 3 Applications Edition" så jeg savner egentlig "Run for 3 hours Edition".

 

Er det ikke snart på tide at Microsoft slutter å diktere hvor mye minne en forbruker trenger?

Bill Gates, 1981.

'640K of memory should be enough for anybody.'

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke liker det, velg noe annet. Faktum er at det er veldig få som støter på den kunstige minnebegrensningen i virkeligheten. Og de som gjør det burde vel kanskje ta konsekvensen av at de garantert jobber på ett nivå litt over det den jevne mannen i gata driver med.

 

Bilanalogien din blir feil. Det blir ikke som å si at Toyota selger avensis med 1 sete. Det blir som å si at de selger Avensis, Auris, Yaris,og andre modeller i forskjellige versjoner. Og gjett hva, SJOKK! De gjør det! Folk bestemmer seg for hva de trenger, kompakt bil, sedan, stasjonsvogn, minibuss eller pickup, og velger bil deretter... Intet nytt under solen der.

 

Og ikke dra frem ett mistolket sitat som er nesten like gammelt som jeg er. ALLE vet at det ikke er ordrett det han mente.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Jaha? Såvidt jeg vet så stiller den artikkelen spørsmål om hvorfor vi ikke kan få valgfritt OS ved kjøp av PC.

 

Jeg stiller spørsmål om hvorfor kun Ultimate-kjøpere, som kjøpte OSet frivillig, skal få gratis Win7-oppgradering, og ikke de som blir påtvunget Vista.

 

Spørsmålet mitt er derfor offtopic i tråden du linker til.

Lenke til kommentar
Hvis du ikke liker det, velg noe annet. Faktum er at det er veldig få som støter på den kunstige minnebegrensningen i virkeligheten. Og de som gjør det burde vel kanskje ta konsekvensen av at de garantert jobber på ett nivå litt over det den jevne mannen i gata driver med.
Så bare fordi den "jevne mann i gata" ( utslitt begrep ) kjøper Elkjøp PC med 2GB minne og ikke vet bedre, så er det greit at MS lager slike tåpelige begrensninger?

 

Bilanalogien din blir feil. Det blir ikke som å si at Toyota selger avensis med 1 sete. Det blir som å si at de selger Avensis, Auris, Yaris,og andre modeller i forskjellige versjoner. Og gjett hva, SJOKK! De gjør det! Folk bestemmer seg for hva de trenger, kompakt bil, sedan, stasjonsvogn, minibuss eller pickup, og velger bil deretter... Intet nytt under solen der.
Totalt feil, her er det ikke snakk om forskjellige modeller, men samme modell påført begrensninger! Jeg hadde da håpet du hadde sett at man så igjennom alternativene her i forkant.

 

Og ikke dra frem ett mistolket sitat som er nesten like gammelt som jeg er. ALLE vet at det ikke er ordrett det han mente.
Hva i alle dager har alderen din med dette å gjøre, skrev jeg ikke årstallet? Eller var det et annet poeng du forsøker å komme frem til her? Utdyp gjerne. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...