Gå til innhold

Windows 7 RC kan brukes i over ett år


Anbefalte innlegg

Er det noen mulighet for å 'konvertere' RC til en fullversjon ved kjøp av nøkkel i ettertid eller er det da kun reinstallasjon som gjelder?

Oppgradering fra RC versjon til fullversjon vil ikke være mulig.

 

oppgradering fra Beta til RC skulle heller ikke være mulig. Men med enkel redigering av en fil fungerte det utmerket.

 

Det er vel ikke umulig at noe lignende lar seg gjøre fra RC til Final, selv om microsoft sier det ikke går.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare av ren nysgjerrighet:

- Kan den tildelte lisensnøkkelen brukes på kun én PC?

- Vil man få mye mas om kjøp før lisensen utgår i juni 2010?

 

Vel det er såvidt jeg vet 10 tilgjengelige nøkler som virker til alle betaer og rc'er,

som vel er fritt frem å bruke til betatestingen er over.

 

 

 

7XRCQ-RPY28-YY9P8-R6HD8-84GH3

 

GG4MQ-MGK72-HVXFW-KHCRF-KW6KY

 

TQ32R-WFBDM-GFHD2-QGVMH-3P9GC

 

QXV7B-K78W2-QGPR6-9FWH9-KGMM7

 

482XP-6J9WR-4JXT3-VBPP6-FQF4M

 

4HJRK-X6Q28-HWRFY-WDYHJ-K8HDH

 

D9RHV-JG8XC-C77H2-3YF6D-RYRJ9

 

6JKV2-QPB8H-RQ893-FW7TM-PBJ73

 

JYDV8-H8VXG-74RPT-6BJPB-X42V4

 

RFFTV-J6K7W-MHBQJ-XYMMJ-Q8DCH

 

 

Lenke til kommentar
Er det noen mulighet for å 'konvertere' RC til en fullversjon ved kjøp av nøkkel i ettertid eller er det da kun reinstallasjon som gjelder?

Oppgradering fra RC versjon til fullversjon vil ikke være mulig.

 

oppgradering fra Beta til RC skulle heller ikke være mulig. Men med enkel redigering av en fil fungerte det utmerket.

 

Det er vel ikke umulig at noe lignende lar seg gjøre fra RC til Final, selv om microsoft sier det ikke går.

Du har helt rett :)

Lenke til kommentar
Har i alle fall ingen planer om Windows de neste årene når linux har alt jeg trenger. Funker fint på 256 MB og langt mindre enn det
Sist jeg sjekket har vi kommet til år 2009 nå. Du og andre som sitter med steinalder PC'er kan ikke forvente at Microsoft sitt nyeste OS skal kjøres smooth på slike maskiner!!! Greit at Linux funker, men Windows er et helt annet OS. Begge har sine sterke og svake sider.

Vill ikke starte noen linux vs Windows diskusjon, men maskinen min har 1 GB som ifølge Ms er på grensen for å kjøre win7. Da kjøper jeg ikke win7 når linux har det jeg trenger og krever langt mindre. Hadde ikke forventa at win7 skulle kjøre på halvparten av Vista sitt minimumskrav, men noe mindre hadde jeg ventet da win7 skulle kjøre så mye bedre på minibærbare. Men som Simen så har man nok en mye mer brukbar pc med minimumskravet for Win7, enn en pc med minimumskravet for Vista.

 

Får se hvilken skole-pc jeg får til høsten, glemte helt den i mitt forrige innlegg. Vill tro den klarer Win7 bra.

Lenke til kommentar
Har i alle fall ingen planer om Windows de neste årene når linux har alt jeg trenger. Funker fint på 256 MB og langt mindre enn det
Sist jeg sjekket har vi kommet til år 2009 nå. Du og andre som sitter med steinalder PC'er kan ikke forvente at Microsoft sitt nyeste OS skal kjøres smooth på slike maskiner!!! Greit at Linux funker, men Windows er et helt annet OS. Begge har sine sterke og svake sider.

Vill ikke starte noen linux vs Windows diskusjon, men maskinen min har 1 GB som ifølge Ms er på grensen for å kjøre win7. Da kjøper jeg ikke win7 når linux har det jeg trenger og krever langt mindre. Hadde ikke forventa at win7 skulle kjøre på halvparten av Vista sitt minimumskrav, men noe mindre hadde jeg ventet da win7 skulle kjøre så mye bedre på minibærbare. Men som Simen så har man nok en mye mer brukbar pc med minimumskravet for Win7, enn en pc med minimumskravet for Vista.

 

Får se hvilken skole-pc jeg får til høsten, glemte helt den i mitt forrige innlegg. Vill tro den klarer Win7 bra.

MS kunne vel ha gjort en bedre jobb når man klarer å lage et OS som er minst like bra. Til og med mer eye-candy effekter om man vil. Eneste minuset er at det er en del kommeriselle programmer som ikke kjører på Linux.

 

Når Linux kjører på 256mb, kan man på en måte forvente at Win7 kjører på det, i allefall holde de der de var. På en annen side går jo tiden fremover og, så.

Lenke til kommentar
Har i alle fall ingen planer om Windows de neste årene når linux har alt jeg trenger. Funker fint på 256 MB og langt mindre enn det
Sist jeg sjekket har vi kommet til år 2009 nå. Du og andre som sitter med steinalder PC'er kan ikke forvente at Microsoft sitt nyeste OS skal kjøres smooth på slike maskiner!!! Greit at Linux funker, men Windows er et helt annet OS. Begge har sine sterke og svake sider.

Vill ikke starte noen linux vs Windows diskusjon, men maskinen min har 1 GB som ifølge Ms er på grensen for å kjøre win7. Da kjøper jeg ikke win7 når linux har det jeg trenger og krever langt mindre. Hadde ikke forventa at win7 skulle kjøre på halvparten av Vista sitt minimumskrav, men noe mindre hadde jeg ventet da win7 skulle kjøre så mye bedre på minibærbare. Men som Simen så har man nok en mye mer brukbar pc med minimumskravet for Win7, enn en pc med minimumskravet for Vista.

 

Får se hvilken skole-pc jeg får til høsten, glemte helt den i mitt forrige innlegg. Vill tro den klarer Win7 bra.

MS kunne vel ha gjort en bedre jobb når man klarer å lage et OS som er minst like bra. Til og med mer eye-candy effekter om man vil. Eneste minuset er at det er en del kommeriselle programmer som ikke kjører på Linux.

 

Når Linux kjører på 256mb, kan man på en måte forvente at Win7 kjører på det, i allefall holde de der de var. På en annen side går jo tiden fremover og, så.

 

 

Og hvor mange er det som sitter på 256mb minne i dag da?

Lenke til kommentar
Har i alle fall ingen planer om Windows de neste årene når linux har alt jeg trenger. Funker fint på 256 MB og langt mindre enn det
Sist jeg sjekket har vi kommet til år 2009 nå. Du og andre som sitter med steinalder PC'er kan ikke forvente at Microsoft sitt nyeste OS skal kjøres smooth på slike maskiner!!! Greit at Linux funker, men Windows er et helt annet OS. Begge har sine sterke og svake sider.

Vill ikke starte noen linux vs Windows diskusjon, men maskinen min har 1 GB som ifølge Ms er på grensen for å kjøre win7. Da kjøper jeg ikke win7 når linux har det jeg trenger og krever langt mindre. Hadde ikke forventa at win7 skulle kjøre på halvparten av Vista sitt minimumskrav, men noe mindre hadde jeg ventet da win7 skulle kjøre så mye bedre på minibærbare. Men som Simen så har man nok en mye mer brukbar pc med minimumskravet for Win7, enn en pc med minimumskravet for Vista.

 

Får se hvilken skole-pc jeg får til høsten, glemte helt den i mitt forrige innlegg. Vill tro den klarer Win7 bra.

MS kunne vel ha gjort en bedre jobb når man klarer å lage et OS som er minst like bra. Til og med mer eye-candy effekter om man vil. Eneste minuset er at det er en del kommeriselle programmer som ikke kjører på Linux.

 

Når Linux kjører på 256mb, kan man på en måte forvente at Win7 kjører på det, i allefall holde de der de var. På en annen side går jo tiden fremover og, så.

 

 

Og hvor mange er det som sitter på 256mb minne i dag da?

Ikke mange, men er fortsatt greit og kunne bruke eldre maskiner. De fungerer forsatt helt fint, bortsett fra at hvis du skal kjøre Windows så må du bruke et eldre/utdatert OS, kansje XP går, evuentuelt Linux.

Lenke til kommentar

I dette tilfellet har PCer med Windows en maksimal praktisk levetid på ~5 år hvis man vil ha siste OS-versjon hele tiden. Tilsvarende for PCer med Linux er ~10 år. Hva er da naturlig å gjøre med en PC som har Windows etter ~5 år?

 

A. Oppgradere til en nyere Windows

B. Kaste den

C. Gi den nye 5 år levetid ved å bytte til Linux

D. Gi den bort

Lenke til kommentar

C: "Gi den nye 5 år levetid ved å bytte til Linux", simen1 tror tydeligvis det er digg å kjøre Lada så lenge man gir den en ny raskere og kortere motorvei å kjøre på.. Slik jeg ser det å sitte med linux på gammel HW. Personlig syns jeg en shwææær SUV på ny motorvei gjør meg til konge (iC7 + W7) :!:

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Jeg synes nesten det er flaut at dere klager over HW-krav til Windows 7. Selv om det er anbefalt(?) med 1gb minne, så kjører jo systemet flott på 512mb minne. Sitter du på en svakere PC enn dette, begynner den å falle innenfor kategorien antikvitet.

 

Selvfølgelig er det et ankepunkt hvis OS'et krever at man oppgraderer PC-en, men det finnes grenser. For fem år siden handla jeg min første pc, da med budsjettet til en 13-åring. Jeg ga snaue 3000kr for en komplett kasse, og selv den hadde 512mb ram. Man må se ting i perspektiv. Hvis 200kr for minne til PC-en er for mye, da gjør du ikke stort annet enn tekstredigering på maskinen din.

Lenke til kommentar

Elendig sammenligning Betroz. Linux er som å kjøre en fet Mercedes på grusvei uten at det blir ubehagelig. Kjører man den på motorvei går det selvsagt ennå bedre. Windows er som å kjøre en punktert tråsykkel på grusvei. Ikke særlig behagelig. Man må ha de peneste og sletteste veiene for at det skal gå høvelig behagelig for seg.

 

Snikende-Sofa: Se ting i perspektiv. Du har en stykk PC og muligheten til å velge to ulike moderne OS. Det ene setter ~90% av maskinressursene til rådighet for programmene. Det andre setter bare ~50% av maskinressursene til rådighet for programmene. Enkelt valg så lenge vi kaller OSene for A og B, men folk blir forutinntatt med en gang vi kaller de Windows og Linux.

Lenke til kommentar
Elendig sammenligning Betroz. Linux er som å kjøre en fet Mercedes på grusvei uten at det blir ubehagelig. Kjører man den på motorvei går det selvsagt ennå bedre. Windows er som å kjøre en punktert tråsykkel på grusvei. Ikke særlig behagelig. Man må ha de peneste og sletteste veiene for at det skal gå høvelig behagelig for seg.

 

Snikende-Sofa: Se ting i perspektiv. Du har en stykk PC og muligheten til å velge to ulike moderne OS. Det ene setter ~90% av maskinressursene til rådighet for programmene. Det andre setter bare ~50% av maskinressursene til rådighet for programmene. Enkelt valg så lenge vi kaller OSene for A og B, men folk blir forutinntatt med en gang vi kaller de Windows og Linux.

 

Bare at mercedesen må du bygge selv, og instruksjonene er på tysk..

Lenke til kommentar
Elendig sammenligning Betroz. Linux er som å kjøre en fet Mercedes på grusvei uten at det blir ubehagelig. Kjører man den på motorvei går det selvsagt ennå bedre. Windows er som å kjøre en punktert tråsykkel på grusvei. Ikke særlig behagelig. Man må ha de peneste og sletteste veiene for at det skal gå høvelig behagelig for seg.

En linux distro som kjører glatt(ere enn XP) på 5 år gammel hardware er ikke noe gøy å kjøre. Da må man i hvertfall si farvell til både gnome og kde, noe som gjør opplevelsen noe begrenset (xfce er for all del greit, men det kan i mine øyne ikke måle seg med et skikkelig DE).

 

Windows gir for min del ikke noe særlig dårligere brukeropplevelse enn dagens ubuntu. Problemet med linux generelt er at man må tilpasse seg et OS uten markedsstøtte. Dette går forsåvidt bra til et gitt punkt, siden Ubuntu har mye bra software innebygget, men utover det som er inkludert faller kvaliteten ganske drastisk desverre. Poengent mitt er at det å sammenligne windows med en punktert tråsykkel på grusvei blir usaklig.

Lenke til kommentar

Min tur med den Mercedesen i fjor (Ubuntu 8.04) gikk bra til jeg punkterte det ene dekket (X-Fi lydkortet funka ikke) punkterte. Eller det punkterte faktisk ikke, jeg måtte kjøre Mercedesen med bare 3 hjul fra starten. Fikk satt på ett reservehjul (gammel Audigy2 kort) og da gikk turen videre uten de store problemene. Men da små problemene kom, måtte jeg kontakte (Google) Falcken for å redde bilen min. Denne bilturen ble da egentlig litt for ubehagelig for min smak, så jeg byttet da til en bil jeg kjenner (Windows). Turen videre med den har gått stort sett bra, men de gangene bilen fusker, så bare go'snakker jeg litt til den :p

 

Simen 1: Liker ikke SUV jeg heller... :D

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Litt mer seriøst igjen. Bra at Microsoft lar folk teste Win7 RC så lenge. Da får vi tid med OS'et før vi velger om å kjøpe det eller ikke. Blir Win7 salget mislykket for dem, så vil nok Linux bli enda mer populært enn det allerede er. Jeg er spent på hvordan Ubuntu 10.04 blir til neste år. Kanskje jeg skal vurdere å teste Linux igjen da. (kanskje 9.10 også til høsten)

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Jeg synes nesten det er flaut at dere klager over HW-krav til Windows 7. Selv om det er anbefalt(?) med 1gb minne, så kjører jo systemet flott på 512mb minne. Sitter du på en svakere PC enn dette, begynner den å falle innenfor kategorien antikvitet.

 

Selvfølgelig er det et ankepunkt hvis OS'et krever at man oppgraderer PC-en, men det finnes grenser. For fem år siden handla jeg min første pc, da med budsjettet til en 13-åring. Jeg ga snaue 3000kr for en komplett kasse, og selv den hadde 512mb ram. Man må se ting i perspektiv. Hvis 200kr for minne til PC-en er for mye, da gjør du ikke stort annet enn tekstredigering på maskinen din.

 

Kjører på litt under 800mb RAM, 1.6ghz Pentium 4, og det er ikke noe og foretrekke men det gåt

Lenke til kommentar

Fælt som dere skulle mase om RAM da, 640k burde vell være nokk for alle? :ph34r:

 

Men helt seriøst, de som ikke har det, og fortsatt nekter å oppgradere eller kjøpe seg et system med minimum 1-2GB RAM i dag kan for alt jeg bryr meg kose seg med linux eller 10 år gamle windowsutgaver. DDR2 koster ca 100kr pr GB nå, så lommeboka kan man ikke skylde på.

Lenke til kommentar

Argh, den obligatoriske sutringa fra Linuxfolket måtte seffis komme her og. Har dog sett den værre, så det er vel liten grunn til å klage..

 

Noen som har en link til nedlastingen? Finner den ikke på download.microsoft.com. Kun BETA-sidene med teksten "Sorry, Windows 7 Beta downloads are no longer available. "

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...