Gå til innhold

Breaking Bad - Alle sesonger (USA-sendetid)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

La dere merke til at Walt blir mer og mer lik Gus (eller gjør de samme handlingene som Gus)? I episoden ser vi at Walt opptrer som Gus foran disken. Han ignorer Lydige, akkurat som da Walt møtte Gus for første gang i et av hans restauranter. Han legger også håndkle under knærne når han skal spy. Akkurat det samme gjorde Gus.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Håper vi får vite mer om fortiden til Gus; spesielt den mystiske tiden i Chile, og Walter. Når serien blir kritisert for å til tider ha et rotete plot, må jeg si meg enig når det kommer til historien om Walters fortid. Spesielt dette med selskapet han forlot som senere ble verdt mye, og som tydeligvis skulle forklare noe av hans behov for å hevn og maktoppnåelse.

 

Forøvrig er det to ting til jeg kan kritisere en av tidenes beste serier for... De to tvillingbrødrene var litt vel påtatte i starten, og flykrasjet. Spesielt hvordan de brukte flykrasjet, som et totalt unødvendig virkemiddel for å skape dramatikk, og hvordan det ble brukt til å lure seerne med at Walt kom til å bli avslørt når vi fikk se frem i tid, og søke etter beviser i hagen hans. Merkelig nok har serien nærmest eksponentielt blitt bedre, hvertfall frem til sesong fire, og deretter holdt seg på nærmere 9,7/10 siden.

Lenke til kommentar

Håper vi får vite mer om fortiden til Gus; spesielt den mystiske tiden i Chile, og Walter. Når serien blir kritisert for å til tider ha et rotete plot, må jeg si meg enig når det kommer til historien om Walters fortid. Spesielt dette med selskapet han forlot som senere ble verdt mye, og som tydeligvis skulle forklare noe av hans behov for å hevn og maktoppnåelse.

 

Forøvrig er det to ting til jeg kan kritisere en av tidenes beste serier for... De to tvillingbrødrene var litt vel påtatte i starten, og flykrasjet. Spesielt hvordan de brukte flykrasjet, som et totalt unødvendig virkemiddel for å skape dramatikk, og hvordan det ble brukt til å lure seerne med at Walt kom til å bli avslørt når vi fikk se frem i tid, og søke etter beviser i hagen hans. Merkelig nok har serien nærmest eksponentielt blitt bedre, hvertfall frem til sesong fire, og deretter holdt seg på nærmere 9,7/10 siden.

Er Gus sin fortid egentlig relevant lenger? Fortiden til Walt er vel ganske avklart nå? Han, Gretchen og hennes mann startet et firma, Walt kjøpte seg ut fordi Gretchen dumbet Walt og ble sammen med andre fyren. Selskapet er nå verdt billioner, mens han jobber som kjemilærer på videregående. Det er vel ganske åpenbart at han har behov for å rette opp i det. Han har slitt med å få respekten han fortjener, og fremstår generelt som en ganske stakkarslig fyr, forståelig nok. Nå har han såklart fått den ultimate muligheten til å kompensere for alt dette.

 

Jeg er enig i at de to brødrene var skuffende. De var tydeligvis to drapsmaskiner, og skulle virkelig ikke hatt så store problemer med å kverke Hank, selv om han fikk vite at de kom. Mye oppbygning for en ganske stusslig avslutning for de to. Hadde også forventet litt mer av alle flashbackene fra flykrasjet.

Lenke til kommentar

Det er sant at fortiden til Gus ikke er spesielt relevant lengre. Men jeg håpet at historien om hvordan han gikk fra den han var når han møtte kartellet, til psykopaten før han døde. Når forretningspartneren ble drept, fikk Gus beskjed fra kartellet om at han ikke ble drept pga fortideni Chile. Skulle gjerne fått et lite flashback dit også.

 

Og det er sant at forhistorien til Walt er forklart ganske greit, men vi fikk kun noen korte flashbacks, savner et litt større fokus på forhistorien hans.

Lenke til kommentar

Den Star Trek-historien må jo bety noe mer enn bare det. Tror ikke at de hadde brukt så mye tid på ingenting, spesielt ikke i en så etterlengtet sesongstart.

 

Det trenger den da vel strengt tatt ikke å ha. Scenen var jo ikke bare en humoristisk scene, den viste jo også Jesses utilfredshet, og at hans forhold til kameratene, kanskje mennesker generelt, visner.

Endret av nybb
  • Liker 5
Lenke til kommentar

I første episode denne sesongen (altså den som kom ut for et drøyt år siden) sitter han på en restaurant og skriver "52" på frokosten med baconstrimlene, sånn som Skyler har gjort for han på de to forrige bursdagene. I tillegg er det en liten dialog med servitrisen om at det er bursdagen hans.

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar

I første episode denne sesongen (altså den som kom ut for et drøyt år siden) sitter han på en restaurant og skriver "52" på frokosten med baconstrimlene, sånn som Skyler har gjort for han på de to forrige bursdagene. I tillegg er det en liten dialog med servitrisen om at det er bursdagen hans.

Fin oppsummering her av "easter eggs"

http://www.buzzfeed.com/robinedds/breaking-bad-easter-eggs-that-will-blow-your-mind?bffb&s=mobile

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...