Gå til innhold

Breaking Bad - Alle sesonger (USA-sendetid)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott episode det her.

 

Jeg var litt redd for at Walt kom til å fortelle junior om virksomheten hans, men det hadde vært dumt. Det var en flott scene som virkelig får frem det faktum av at Walter Jr. ikke bør vite den hele sannheten. Jeg liker svært godt forholdet de har mellom hverandre.

 

Elsket scenen på det mexikanske spisestedet. Den rare Oktoberfestmusikken i bakgrunnen, spenningen mellom karakterene og den veldig utadvendte bartenderen gjorde det hele pinlig på en humoristisk måte.

Jeg likte noen av referansene tilbake. Slik som vi ser edderkoppen krype langs sanden mot Jesse og minner han på hendelsen ved togheistet (som også ble nevnt på begynnelsen av episoden).

Og du har videotapen. En fin referanse til teaseren i Piloten. Men denne gangen var det ikke en helt vanlig "confession". Å nei du, her spiller Walt ballen tilbake til hans side, slik som han er kjent med å gjøre, og utfører en kjempeflott scene. Han bruker sine tidligere opplevelser med Hank, spesielt kostnadene for ulykken til Hank, for å sette søkelyset på han igjen. Hvordan han forklarte det, kunne virkelig selges til the DEA også. De vet jo allerede om Gus Fring, at Hank og Walt dro ut sammen på noen oppdrag, at tvillingene prøvde å drepe Hank. Det passer alt sammen. Men Walt gir ikke videoen til noen andre enn Hank. Veldig flott gjennomført.

 

Moro at Jesse fikk den Hello Kitty-telefonen.

 

Og jo, for en oppbygging når det gjelder Ricin-sigaretten. Selv om jeg synes det er litt rart. For til å begynne med så holdte han jo på å drepe Walt og mistenkte han for å ha gjort Brock syk. Men så viste det seg at Ricin ikke hadde noe med det å gjøre. Det var Lily of the Valley, så Jesse tilgir Walt. Og ikke nok med det, så planter Walt Ricinen hjemme hos Jesse. Så det burde vel ha gjort saken død. Jeg synes det bare var bemerkelsesverdig at Jesse fant ut av dette nå, selv om vi hadde denne situasjonen med at de "fant" Ricinen. Men det var jo Huell som avslørte det.
Uansett, så er det bra at den dukker nok en gang her. Vi fikk jo et frampek på det i 5x09, under Walts flashforward, men nå er det derimot Jesse sin utvikling vi ser. I begynnelsen av episoden er han en stille person. (Jeg likte forøvrig det blikket han gav Hank etter å ha blitt fortalt av Hank om Heisenberg). Og på slutten av episoden er han fullstendig rasende. Et flott spennvidde vises av Aaron Paul.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fantastisk episode. Synes så utrolig synd på Jesse, det virker som han hadde helt gitt opp livet frem til han koblet den manglende sigaretten. Ser ikke bra ut for Jesse.

 

Når episoden slutter får jeg alltid en liten livskrise og bekymrer meg over hva jeg skal gjøre med livet mitt når denne serien er ferdig. :p

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...