Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

 

 

Noen som har hørt noe mer om LG G5? Kommer som en modulmobil der man lett kan bytte batteri eller ekstrafunksjoner som dedikert lyd del B&O eller dedikert Camera og diverse gadgets som robotball etc..

Hva konkret tenkte du på? For den har jo allerede kommet og mener at den gikk i salg den 15.april her i Norge

 

Edit: Er kanskje bare forhåndsbestilling som kom

Saken er at jeg ikke finner den noe sted annet enn bestilling, og at jeg bare har hørt om den i Lydogbilde min hifi etc, men om den er kommet ut i salg så vil jeg gjerne få noen inntrykk før jeg eventuelt kjøper.

 

Av og til er noe for godt til å være sant.

 

 

Faktisk så var jeg ikke klar over at LG solgte mobiltelefoner en gang før jeg hørte om dette...

 

Da kan jeg vel samtidig spørre om inntrykk folk har av LGs mobiler.

Det er en egen LG G5 tråd, du kan ta deg turen inn der for å høre fra folk som har telefonen :) var innom og virker da som det er folk som allerede har den og har dannet seg meninger om den, selv har jeg G4 og er fornøyd

https://m.prisjakt.no/product/3550466

 

siba virker til å ha den inne, kan kanskje høre med de om du har en i nærheten om de har en til utstilling så du får trykket litt på den, eventuelt så er det godt mulig at de andre har den på utstilling men at du må vente på å få et eksemplar med deg hjem

Endret av technicality
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Galaxy S5 modell G900F er det allerede begynt å distrubuere til i Europa denne uka.

http://www.sammobile.com/2016/04/25/samsung-now-pushing-out-marshmallow-update-for-the-galaxy-s5-in-Italy/

S5 Neo derimot vites ikke.

 

 

 

Virker jo litt merkelig om S5 neo ikke er med på den samme ‹‹utrullingen›› av Marshmallow som S5, når S5 neo faktisk er en mobil som fremdeles er på markedet, men det hjelper vel svært lite hva en mener om det vil jeg tro.........

Lenke til kommentar

Har et spørsmål om VR briller som ikke er Gear VR

 

Har sett litt på disse, har bare lyst å ha noe til telefonen. Har fra før HTC Vive. Var veldig billig på clas ohlson og tenkte den er jo bedre enn cardboard men sikkert litt værre enn gear VR

 

http://www.clasohlson.com/no/Homido-VR-brille-for-smartphone-/38-7364?utm_source=Prisjakt&utm_medium=referral&utm_campaign=profilering

Ser ut som den har gjort det ganske bra i reviews også

 

edit; nvm. jeg har nexus 6p, så den vil ikke passe

 

tror det blir denne isteden da:

http://www.clasohlson.com/no/Freefly-VR-brille-for-smartphone-/38-7255

Jeg kjøpte disse, og er veldig fornøyd: http://www.gearbest.com/virtual-reality/pp_275155.html

Bare litt lang leveringstid. Tok vel 2-3 uker.

Lenke til kommentar

@fotonisse

Den Neo må ha en "egen" firmware ikke bare i navnet , mest grunnet at drivere for ting som brikkesett , radio til display ikke er lik.

Majoriteten av solgte enheter er S5 og at den kommer føre er ikke så rart.

Og noe av forklaringen kan være at Neo har samsungs Exonys etter hva jeg ser til motsetning til qualcomm på Europeisk S5(hvor drivere og base rom allerede er klar fra qualcomm).

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

@fotonisse

Den Neo må ha en "egen" firmware ikke bare i navnet , mest grunnet at drivere for ting som brikkesett , radio til display ikke er lik.

Majoriteten av solgte enheter er S5 og at den kommer føre er ikke så rart.

Og noe av forklaringen kan være at Neo har samsungs Exonys etter hva jeg ser til motsetning til qualcomm på Europeisk S5(hvor drivere og base rom allerede er klar fra qualcomm).

 

 

Jeg er klar over at S5 har solgt langt flere eksemplarer enn hva S5 neo har gjort, men jeg var ikke klar over resten du skrev her, så takk for info :)

Lenke til kommentar

 

@fotonisse

Den Neo må ha en "egen" firmware ikke bare i navnet , mest grunnet at drivere for ting som brikkesett , radio til display ikke er lik.

Majoriteten av solgte enheter er S5 og at den kommer føre er ikke så rart.

Og noe av forklaringen kan være at Neo har samsungs Exonys etter hva jeg ser til motsetning til qualcomm på Europeisk S5(hvor drivere og base rom allerede er klar fra qualcomm).

 

 

 

Jeg er klar over at S5 har solgt langt flere eksemplarer enn hva S5 neo har gjort, men jeg var ikke klar over resten du skrev her, så takk for info :)

Jepp .

Er nok relatert til at Samsung ikke er helt klare med rom for eget soc enda til S5 Neo til motsetning fra S5.

 

Merk at de som S5 som får Marshmallow nå er snapdragon G900F (soc fra qualcomm) så de slipper en gode del arbeid for å implementere denne kontra de som kjører Samsungs egetutviklede Exonys system on a chip.

For S5 er det modell G900H og det ingen signal om når den får Marshmallow heller.

 

Fra phonearena http://www.phonearena.com/phones/Samsung-Galaxy-S5-Neo_id9526

 

The Samsung Galaxy S5 Neo is a mid-ranger powered by Sammy's new Exynos 7580 SoC.

The chipset comes with an octa-core CPU featuring eight Cortex A-53 cores and a maximum clock speed of 1.6GHz.

The Mali-T720 GPU crunches the graphics.

Despite the higher model number, this is not quite as powerful as the octa-core Exynos 5422 SoC or the quad-core Snapdragon 801 SoC that poweres the Samsung Galaxy S5.

The Galaxy S5 Neo comes with a 5.1-inch Super AMOLED screen with a 1080 x 1920 resolution. 2GB of RAM is inside with 16GB of expandable memory. A 16MP camera adorns the back of the handset, and a 2800mAh battery keeps the lights on. Android 5.1 is pre-installed.

Lenke til kommentar

 

 

Noen som vet om Huawei mobiler støtter apt x?

 

I såfall skal modellen være opplistet herhttp://www.aptx.com/category/phones

Men jeg ser at det er mange android mobiler som har det men som ikke står der. Den er ikke en liste som er oppdatert.
Javel. Lite vi kan gjøre med det..

Du får istedet henvende deg til huawei support via e-post for avklaring/svar da.

F.eks her

http://m.huawei.com/enmobile/consumer/support/email-support/index.htm
 
Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Jeg la inn alle bildene mine i google foto, så restartet jeg telefonen og nå finner jeg ikke bildene. Er det noe jeg har gjort feil før restart eller er det noe jeg må gjøre nå?

Hva mener du med at du " la inn alle bildene i google foto", via telefon eller pc, sjekket du at alle ble lastet opp, er de tilgjengelig på https://photos.google.com/collections når du logger deg inn med googlekontoen din? Hvis ja, sjekk at du har sync slått på for kontoen din.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Jeg la inn alle bildene mine i google foto, så restartet jeg telefonen og nå finner jeg ikke bildene. Er det noe jeg har gjort feil før restart eller er det noe jeg må gjøre nå?

 

Er det google drive du brukte? Da må du vente til at det er lastet opp, ser disk symbolet som flimrer ved opplasting her i statusfeltet til høyre på windows 7 iallefall.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Jeg lastet opp på samsung galaxy s6. Når jeg gikk inn på google foto (før restart), lå bildene der. Må jeg trykke på last opp til sky eller noe?

er ikke google drive en sky da? Se under favorittstjerna på filfolderen, jeg vet ikke hvordan windows 10 ser ut men på 7 s¨ligger det en snarvei til filmappene til venstre ved siden av startknappen.

 

Så klikker du på favoritter og da skulle google filene ligge der, iallefall på min.

 

De skal da isåfall ligge både på data og på nettsky.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Hvordan frigjøre plass på en snart 4år gammel  mobil? Noen som har tips?

 

På min gode gamle Note 2 med Android versjon 4.4 får jeg ofte varsel om at det er lite plass tilgjengelig. Har slettet Facebook-filer og reinstallert den, og slettet det meste av musikk, bilder og ubrukte apper uten at det har hjupet så mye.

 

Lenke til kommentar

Hvordan frigjøre plass på en snart 4år gammel mobil? Noen som har tips?

 

På min gode gamle Note 2 med Android versjon 4.4 får jeg ofte varsel om at det er lite plass tilgjengelig. Har slettet Facebook-filer og reinstallert den, og slettet det meste av musikk, bilder og ubrukte apper uten at det har hjupet så mye.

Prøv avast cleanup frigjorde GB til meg men bare MB til en annen.
Lenke til kommentar

Hvordan frigjøre plass på en snart 4år gammel  mobil? Noen som har tips?

 

På min gode gamle Note 2 med Android versjon 4.4 får jeg ofte varsel om at det er lite plass tilgjengelig. Har slettet Facebook-filer og reinstallert den, og slettet det meste av musikk, bilder og ubrukte apper uten at det har hjupet så mye.

Hvis du ikke har tatt en fabrikkgjenoppretting etter OS oppdateringene, så hadde jeg startet med det. Vet at det er litt radikalt, men man får en "fersk" start.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

 

Hvordan frigjøre plass på en snart 4år gammel mobil? Noen som har tips?

 

På min gode gamle Note 2 med Android versjon 4.4 får jeg ofte varsel om at det er lite plass tilgjengelig. Har slettet Facebook-filer og reinstallert den, og slettet det meste av musikk, bilder og ubrukte apper uten at det har hjupet så mye.

Prøv avast cleanup frigjorde GB til meg men bare MB til en annen.

 

Takkfor tips! Har brukt CCleaner regelmessig siste året, og det har vært nyttig, men  det virker som om de obligatoriske appene fra Google og Samsung blir større og større ettersom de oppdateres, og nå er det nesten ikke plass til annet. Skulle ønske meg en app som analyserer mobilen og sier: "Trenger du virkelig disse filene? (mobilen trenger dem ikke) - så det er bare å trykke OK for å slette!"

Skal forsøke med avast cleanup om jeg får plass til den....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...