Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

 

 

Hvordan frigjøre plass på en snart 4år gammel mobil? Noen som har tips?

 

På min gode gamle Note 2 med Android versjon 4.4 får jeg ofte varsel om at det er lite plass tilgjengelig. Har slettet Facebook-filer og reinstallert den, og slettet det meste av musikk, bilder og ubrukte apper uten at det har hjupet så mye.

Prøv avast cleanup frigjorde GB til meg men bare MB til en annen.

Takkfor tips! Har brukt CCleaner regelmessig siste året, og det har vært nyttig, men det virker som om de obligatoriske appene fra Google og Samsung blir større og større ettersom de oppdateres, og nå er det nesten ikke plass til annet. Skulle ønske meg en app som analyserer mobilen og sier: "Trenger du virkelig disse filene? (mobilen trenger dem ikke) - så det er bare å trykke OK for å slette!"

Skal forsøke med avast cleanup om jeg får plass til den....

På Huawei er det en egen filopprydderprogram, og man kan velge om man vil legge apper over på minnekort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en Samsung Note 4. Android 6.0.1 har akkurat begynt å rulle ut i Europa, men det tar nok litt tid før den er tilgjengelig her. Er det slik at jeg eksempelvis kan laste ned en tysk offisiell ROM fra Sammobile og endre språk til norsk?

Lenke til kommentar

Har en Samsung Note 4. Android 6.0.1 har akkurat begynt å rulle ut i Europa, men det tar nok litt tid før den er tilgjengelig her. Er det slik at jeg eksempelvis kan laste ned en tysk offisiell ROM fra Sammobile og endre språk til norsk?

 

Gjorde dette i dag og kan bekrefte at det fungerer utmerket. Den eneste forskjellen fra den versionen vi får i norge er at det følger med 2 tyske apps, som man bare kan avinstallere.

 

Noen som har fått en annen ladeskjerm i det siste? Kollega fikk dette i dag, og fruen fikk det på sin tlf fikk og dette i dag.

Kommer opp ett batterisymbol og noe tekst om Fast Charging - Samt reklame nede på skjermen.

 

Dette er adaware som følger med siste version av ES File Explorer. Dette bryter med retningslinjene til google og ES får nok refs for dette - og de mister en del trofaste brukere inkludert meg.

 

Tenkte bare å si ifra.

Lenke til kommentar

Gjorde dette i dag og kan bekrefte at det fungerer utmerket. Den eneste forskjellen fra den versionen vi får i norge er at det følger med 2 tyske apps, som man bare kan avinstallere.

Hovedforskjellen er tilpassede innstillinger til de nordiske operatørene og deres nett.

http://www.samsung.com/no/article/approved-for-nordic-operators. Flasher du med tysk programvare får du latente innstillinger for de tyske operatørene i stedet.

Lenke til kommentar

 

Gjorde dette i dag og kan bekrefte at det fungerer utmerket. Den eneste forskjellen fra den versionen vi får i norge er at det følger med 2 tyske apps, som man bare kan avinstallere.

Hovedforskjellen er tilpassede innstillinger til de nordiske operatørene og deres nett.

http://www.samsung.com/no/article/approved-for-nordic-operators. Flasher du med tysk programvare får du latente innstillinger for de tyske operatørene i stedet.

 

Fungerer utmerket med sms og ringing, og full 4G dekning så ikke noe å klage på :)

Brukte nederlansk 5.1 når det kom, og det fungerte og utmerket. Tok maaange måneder før NEE varianten av 5.1 kom så orker ikke vente på det nå heller.

 

Forøvrig har ingen Custom ROM jeg har brukt på mine tidligere telefoner vært norsk (men sikkert de fleste andre språk) uten at det gav meg noen som helst problemer.

 

Ønsker ikke å bytte recovery på denne riktig da den har vært inne 2 ganger på garanti hittil.. :

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Fungerer utmerket med sms og ringing, og full 4G dekning så ikke noe å klage på :)

Gjør du det samme med en S6 eller S7 vil du gå glipp av 4G tale fra Telenor, trolig også HD voice i 2G og diverse andre småting. Det er ikke nødvendigheter, men fin funksjonalitet å ha med når man befinner seg i nordiske nett. Vet ikke hva som er planlagt for den nordiske versjonen av Note 4 Android 6 oppgraderingen, men jeg hadde i alle fall flashet tilbake til nordisk når oppgraderingen endelig kommer.

Lenke til kommentar

Noen flere som har problemer med "ikke forstyrr" funksjonen og "automatiske regler" i Marshmallows? Jeg har satt mobilen til å være stille fra 22:00 til 06:30 på hverdager, men plutselig slår lyden seg på igjen. Det samme gjelder når jeg får mobilen til å være lydløs når jeg har avtaler i kalenderen: mobilen slår seg på lydløs og så slår den på lyden igjen før den skal. Slår jeg av og på funksjonen fungerer den- i en liten periode.

Lenke til kommentar

Etter den siste oppdateringen så mistet jeg muligheten for å sette lydløs på tidsinstilt(kunne sette lydløs på for.eks 2 timer så gikk den automatisk tilbake til vanlig modus).

 

Noen som vet om det er mulig å gjøre dette nå etter siste oppdateringen?

 

Jeg har 6.01 og har fortsatt den funksjonen på min mobil. Har du 6.01?

Lenke til kommentar

Har 6.0.1 og ikke noe slikt, kan hende din er noe produsenten har lagt inn?

 

Edit: Fant den igjen. Bruker jeg volumknappene har jeg ikke tidsvalg, kun slipper gjennom alarm, men går jeg i quick-settings menyen og trykker på do not disturb gir den meg flere valg, blant annet angi hvor lenge

Endret av koots
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Etter den siste oppdateringen så mistet jeg muligheten for å sette lydløs på tidsinstilt(kunne sette lydløs på for.eks 2 timer så gikk den automatisk tilbake til vanlig modus).

 

Noen som vet om det er mulig å gjøre dette nå etter siste oppdateringen?

Hvilken telefon har du? I likhet med en del over meg har jeg og alternativet i menyen om å sette do not disturb til å vare X før den går tilbake til forrige modus. (LG)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...