Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bak kameraet mitt har plutselig sluttet og virke, det står kamera feilet, i kamera appen.

Det fungeter ikke i andre apps heller. Får bare opp svart skjerm.

Noen som har vært borti det? (Note 3)

Iphonen til kona har også ødelagt front/selfie camera, er bare et grått blurret bilde som vises. Lurer på om Service kan fikse dette..

Lenke til kommentar

Bak kameraet mitt har plutselig sluttet og virke, det står kamera feilet, i kamera appen.

Det fungeter ikke i andre apps heller. Får bare opp svart skjerm.

Noen som har vært borti det? (Note 3)

Mistet den i bakken eller noe slikt i det siste? Er ingen ekspert, men kan være at bildebrikken er skadet siden du får beskjed om at kameraet feilet.

Installert noe ROM? Skal ikke se bort ifra at det er en bug da.

Lenke til kommentar

Har mistet den i bakken flere ganger, men ikke på en god stund nå. Kjører siste versjon av original software fra Samsung, er lenge siden det har kommet updates.

Usikker på om jeg skal prøve og sende den inn, siden den ikke ser så pen ut, men har ikke sprekk i  skjerm, eller store skader.

Noen som har erfaring av reklamasjon, for lignende saker?

Har prøvd alt jeg kan komme på, inkl reset, uten og få det til og fungere.

Lenke til kommentar

Ladeporten min er blitt ødelagt. Ingen ladekontakter som fungerer på telefonen. Jeg har en trådløs lader som fungerer som et alternativt, men ladekabel er bedre.

Dessverre har jeg klart å knuse skjermen min nederst som følger av et dumt øyeblikk med nøkler og telefon i samme lomme...

Men jeg har bortsett fra det lille uhellet ikke vært røff med telefonen (støt, vannskader, mistet i bakken osv.)

 

Hvis jeg bytter skjermen, kan jeg sende inn telefonen på garanti angående ladeporten (hatt telefonen i en måned bare)? Eller klarer de å se at skjermen er byttet? Knust skjerm er sure penger uansett så vet jeg må ta støyten for det, men sier ikke nei takk til å spare litt penger på skader.

 

Edit: Har Samsung Galaxy S6

Endret av Nettels
Lenke til kommentar

Branding og å skille seg ut i mengden er nok en stor del av saken, mulig de også får betalt av 3 parter for inkludering av deres "bloatware".

 

Hadde alle kjørt "stock" android, hadde det jo stort sett bare vært hardware og design på mobilen som var forskjellen.

 

Også helt stock/ren android er nok på vei ut.

 

http://www.androidpolice.com/2016/06/02/its-time-to-let-the-phrase-stock-android-die-opinion/

 

Edit:

Har også vært rykter om at Samsung vil droppe mobiler med android, for heller å satse på sitt eget OS "Tizen".

 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tizen

Endret av K_7
Lenke til kommentar

Har også vært rykter om at Samsung vil droppe mobiler med android, for heller å satse på sitt eget OS "Tizen".

 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tizen

 

Det er i så fall et fryktelig dårlig rykte som ingen kan tro noe på. At de ønsker å satse på "tizen" kan jo hende, men ikke som erstatning for Android. De risikerer aldri i verden å miste så mange kunder som de garantert vil gjøre da.

 

De har tidligere satset på sitt eget operativsystem "Bada" på sine Wave-telefoner for noen år siden. "Bada" betyr hav, og skulle symbolisere at de hadde et hav av muligheter. Virkeligheten var at det var heller en liten bekk av muligheter de kunne tilby. "Tizen" kommer heller aldri til å erstatte Android.

Endret av Superparanoid
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...