Gå til innhold

Tråden om mass effect 2


Anbefalte innlegg

Den scanner et ganske stort område. Et tips for konsollbrukere er å bruke begge stikkene, den ene flytter markøren, den andre roterer planeten. Sammen med Mirandas upgrade går scanning av planeter, trykk-slipp og vissheten om at man bare må treffe innenfor utslagsområdet og likevel få samme mengde mineraler som om man treffer nøyaktig peak, går scanning veldig fort nå. Probes koster jo nesten ingenting, så de er det bare å pøse ut hver gang man får utslag.

 

Nedsiden er at man bruker like mye tid på å fylle opp med probes som scanning, men totalt sett tar denne teknikken mye mindre tid og sanker inn like mye, om ikke mer ressurser som den metodiske og analytiske approachen der hver kvadratmeter må scannes, peaker må finnes og kun de største funnene blir probet med en nøyaktig treff på makspunktet.

 

God følelse å bruke under to minutter på å sanke mellom 5 og 15.000 av alle mineraler inkludert eezo og deplete en planet som i utgangspunktet var rich.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Langt fra enig i at 2'eren er bedre enn den første. ME1 hadde visse aspekter som sårt trengte forbedring, og mange ting som kunne forbedres. I ME2 fjernet de i stedet disse aspektene og byttet de ut med noe annet som var forenklet, det var i mine øyne helt feil. ME2 er en dummet-ned versjon av ME1 hvor de har fjernet veldig mange elementer som gjorde ME1 så bra som den var.

 

Et god eksempel er inventory. I stedet for og reparere systemet ved navn og senke antallet litt, fjernet de det og byttet det ut med kun 2-4 våpen i hver kategori uten synlige stats.

Samme med kjøretøy. Fjernet de helt i stedet for og finpusse på det. I tillegg slang de inn et håpløst mineral-scanner system.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
Det var absolutt ingenting galt med Makoen i ME1. På PC var det en drøm å kjøre rundt med den greia og fyre løs raketter. :)

Er enig i det, men det er slik jeg har forstått det ikke majoriteten av spillere. Eneste jeg ikke likte med makoen var animasjonene til kjøretøyet. :)

Lenke til kommentar

Tror folk som spilte xbox360-versjonen slet med dårlige kjøreegenskaper.

 

Men på PC? En drøm.

 

ME2 har mange ting som er både gode og dårlige i forhold til ME1. Slik er det bare. Så nå er det bare å spille ihjel Mass Effect 1/2 mens vi venter i spenning på mer Mass Effect 3.

 

Ser frem til hæren min bestående av Rachni og Geth!

 

Lenke til kommentar
Et god eksempel er inventory. I stedet for og reparere systemet ved navn og senke antallet litt, fjernet de det og byttet det ut med kun 2-4 våpen i hver kategori uten synlige stats.

Samme med kjøretøy. Fjernet de helt i stedet for og finpusse på det. I tillegg slang de inn et håpløst mineral-scanner system.

Greit at du ikke liker det, men hvorfor er det dårlig? Jeg synes det fungerer helt fint, selv om jeg også liker detaljer og ikke har noe imot litt fikling. Slik det var lagt opp i 1-eren var det dessverre så knotete at jeg knapt gadd. Mass Effect-serien har et fokus på plott og karakterer som mangler sidestykke i spillhistorien, og det kan godt tenkes at "statsnerding" ikke harmonerer med dette. Uansett skal de ha for at de prøver noe nytt. Kanskje systemet i 3-eren blir en perfekt krysning av de to første.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Jeg digget makoen på PC. Var en spesiell frihetsfølelse å bare kunne kjøre nøyaktig hvor man ville, og ta quest destinations når man ville. Selv om alt utenom der det var anomaly eller ? var bare flatmark kunne man planlegge approach i my større grad enn å bare bli sluppet ned i starten av mission og gå rett frem til man fikk "mission complete" skjermen.

 

Kjørte rundt på månen med jorda i bakgrunnen og hoppa og herja rundt, og lo når jeg fant "Crashed CCCP probe".

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Våpna har som regel sine fordeler og ulemper, selv om det ikke er så mange å velge mellom, ta assault riflene, M-8 Avenger har godt med ammo, grei accuracy, og du kan spraye fritt, M-15 Vindicator har bare muligheten til burst, ikke fult så mye ammo, dog meget god accuracy, M-76 veldig mye ammo, dårlig accuracy, men best skade. Så har du Geth Pulse Rifle, litt usikker på den, da jeg ikke har fått den selv enda. Også har vi Collector Assault rifle til slutt, her er jeg også litt usikker.

 

Dog konklusjonen min vil være å bruke det våpnet du liker best, har brukt alle bortsett fra Geth våpnet, og til syvende og sist så er det ikke store forskjellen syns jeg, så jeg går våpnet jeg liker best, som i mitt tilfelle er M-76ene, ræva accuracy som sagt, men føler jeg bare kan spraye vilt med skudd, noe jeg personlig liker.

Lenke til kommentar

Hvis du går mot Renegade vil arrene i trynet bli større og større og mere lysende, og du får røde øyne.

Med med bay upgraden skjer ikke det, såvidt jeg har forstått.

 

Er liksom litt vanskelig å vite om rifla man fant sist er bedre enn Collectors assault rifla eller ikke. Spraying er uansett ikke så farlig, er viktigere å velge riktig ammo type (cryo, shields, fire osv) enn i 1'rn virker det som. Kan holde på i evigheter med standard ammo mot en mech her, og bytte til disruptor og rive dem i stykker.

 

Så har man jo noen som sier at alle ship upgrades er viktige for sluttkampen i spillet. Så det er bare å mine på seg senebetennelse :p

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...