Gå til innhold

Tråden om mass effect 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Der ble jeg ferdig med spillet, og synes jeg oppførte og klarte meg bra nok til eventuelt å importere denne saven i ME3, men jeg klarte det ikke uten at BioWare sparket meg i ballene. :) Tydligvis så gjaldt ikke deres ordtak "no timer, no rush" på akkurat ett valg i spillet og jeg led store tap fordi jeg brukte for lang tid.

Stakkars Kelly, hun var jo litt søt. Siden Liara var blitt en bitch og de andre i squaden kjedelige så var Kelly den eneste jeg ville skulle overleve siste missionen, men jeg fikk bare se henne bli til gugge. Håper ikke hun ville hatt en stor rolle i min ME3. :p

Det var litt dårlig gjort av BioWare synes jeg. Jeg trodde først jeg hadde brukt for lang tid på siste missionen og reloadet den, men innså etterpå at det var for 12-15 timer siden jeg brukte for lang tid og dermed måtte jeg bare leve med valget mitt.

 

Som sagt så er det tonnevis jeg ville foretrukket var annerledes med gameplayet, men det var en meget underholdene sci-fi fortelling og sci-fi er bare best uansett. :) Produksjonsverdiene var av en annen verden også. Helt klart et av de bedre spillene på lang tid. Det var også betydelig dystrere enn eneren og minnet veldig om Dead Space til tider, noe jeg likte veldig godt.

 

Med så mange måter å avslutte Mass Effect 2 på blir det artig å se hva de gjør i Mass Effect 3 med alle variablene.

 

Svelemoe og Bytex, jeg orker ikke kommentere svarene deres til det jeg sa tidligere. Deres perspektiv på rollespill, fantasi og evne til å se potensiale i konsepter er tydligvis så begrenset at det har ingen hensikt.

 

Mulighet til virkelig å velge sin rolle i spillet og se utfallet av dette - om det er alliance marine, mercenary, cerberus agent osv.

Dette er historien om Shepard, ikke tilfeldig person.

Måtte bare si at det er bra du har stålkontroll på konseptet rollespill i alle fall.

Lenke til kommentar

Men det er ikke poenget. Dette er et rollespill, man spiller en rolle i spillet. Det er selvsagt at BioWare må ha visse begrensninger for å kunne skrive en så episk historie, men min Shepard er ikke som Crichton sin Shepard eller noen andre sin Shepard. Dette er min historie i rollen som Shepard, ikke Shepard sin historie. Hadde det vært historien om Shepard hadde det vært en film mer eller mindre.

 

Det er visste nesten 100 mulige slutter på Mass Effect 2 og et tilnærmet uendelig antall dersom man regner med alle de små tingene som har betydning for historien fra både Mass Effect 1 og 2.

 

Når man visste at hvem som helst kunne dø når som helst i sisteoppgradet så var det ekstremt nervepirrende å spille. Her synes jeg BioWare har gjort en fenomenal jobb.

Lenke til kommentar

etter 16 timer som soldier og en konstant følelse på at noe manglet startet jeg på nytt som Vanguard med barrier som ekstra power og STOR koser meg. Er så digg å springe rundt med shotgun, charge og pull. OG no fikk jeg enda en power da valgte jeg selvfølgelig slam:) stor kos dette:) Vanguard ftw!

 

skal på collector shipet no, tror faktisk at jeg ikke velger et våpen siden jeg verken har lyst på assault rifle eller sniper rifle.

 

edit: hmm... fikk min første freeze no, rett før jeg skulle til collector ship (loading screen), og rett etter kom min 1. freeze 1 min etter jeg startet det mission.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
etter 16 timer som soldier og en konstant følelse på at noe manglet startet jeg på nytt som Vanguard med barrier som ekstra power og STOR koser meg. Er så digg å springe rundt med shotgun, charge og pull. OG no fikk jeg enda en power da valgte jeg selvfølgelig slam:) stor kos dette:) Vanguard ftw!

 

skal på collector shipet no, tror faktisk at jeg ikke velger et våpen siden jeg verken har lyst på assault rifle eller sniper rifle.

 

edit: hmm... fikk min første freeze no, rett før jeg skulle til collector ship (loading screen), og rett etter kom min 1. freeze 1 min etter jeg startet det mission.

 

ka var det siste du kunne velge, husker ikkje det.

Lenke til kommentar
Men det er ikke poenget. Dette er et rollespill, man spiller en rolle i spillet. Det er selvsagt at BioWare må ha visse begrensninger for å kunne skrive en så episk historie, men min Shepard er ikke som Crichton sin Shepard eller noen andre sin Shepard. Dette er min historie i rollen som Shepard, ikke Shepard sin historie. Hadde det vært historien om Shepard hadde det vært en film mer eller mindre.

 

Rollespill eller ei, i eneren spiller du som marinesoldaten Shepard, samme hva du vil. I toeren er du Cerberus agenten Shepard (løst knyttet), samme hva du vil.

Lenke til kommentar
Men det er ikke poenget. Dette er et rollespill, man spiller en rolle i spillet. Det er selvsagt at BioWare må ha visse begrensninger for å kunne skrive en så episk historie, men min Shepard er ikke som Crichton sin Shepard eller noen andre sin Shepard. Dette er min historie i rollen som Shepard, ikke Shepard sin historie. Hadde det vært historien om Shepard hadde det vært en film mer eller mindre.

 

Rollespill eller ei, i eneren spiller du som marinesoldaten Shepard, samme hva du vil. I toeren er du Cerberus agenten Shepard (løst knyttet), samme hva du vil.

 

Nettopp, og det var derfor jeg skrev at det var noe jeg hadde ønsket å se i Mass Effect 3. Det er det siste spillet i trilogien så det kan slutte på et uendelig antall måter uten at BioWare må legge det opp slik at det til en oppfølger. Derfor hadde det vært dødskult med enorm gjenspillbarhet grunnet større frihet. Den ultimate fantasien hadde som sagt vært å slå sammen alle spillene til et massivt spill hvor det å velge Alliance, Cerberus eller noe annet ledet i helt forskjellige retninger. :)

 

Trodde jeg skulle klare å holde meg til det hadde kommet noe DLC og Mass Effect 3 nærmet seg før jeg tok en gjennomspilling til, men fikk så lyst til å prøve Vanguard samt være en skikkelig drittsekk at jeg har begynt på nytt. Zaeed passer perfekt på laget denne gangen. Han fikk såvidt være på skipet sist gang. :p

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar

Må ikke undervurdere arbeidet som allerede ligger bak Mass Effect da. Er jo allerede utallige ulike retninger du kan føre handlingen, og i tillegg til alle disse skriptede sekvensene så kommer jo dialogene, som varierer etter hvem du har med på ulike oppdrag osv.

 

Er nok mulig å gjøre som du sier, men tror ikke det er verdt prisen. Enten blir spillet mye større og dyrere, selv om mange spillere da bare opplever en brøkdel av spillet, eller så vil andre aspekt få lide.

Lenke til kommentar
Trodde jeg skulle klare å holde meg til det hadde kommet noe DLC og Mass Effect 3 nærmet seg før jeg tok en gjennomspilling til, men fikk så lyst til å prøve Vanguard samt være en skikkelig drittsekk at jeg har begynt på nytt. Zaeed passer perfekt på laget denne gangen. Han fikk såvidt være på skipet sist gang. :p

Mange hysteriske situasjoner som Renegade!

Lenke til kommentar

Undervurderer ingenting, jeg. Blir stadig helt målløs over hvor mye arbeid BioWare må legge i spillene sine. Spesielt bak alle de forskjellige retningene man kan ta handlingen og den uendelige mengden dialog. Bare nevnte noen ønsker for hva som ville gjort Mass Effect til mer eller mindre mitt perfekte spill. :)

Lenke til kommentar
ka var det siste du kunne velge, husker ikkje det.

 

En av de loyal powers fra ditt crew du har låst. Du får også en ekstra power når du lager en ny character, så no har jeg 6 powers. problemet er no at jeg har litt for mange powers og litt for få skill points :/

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

 

men fikk så lyst til å prøve Vanguard samt være en skikkelig drittsekk at jeg har begynt på nytt. Zaeed passer perfekt på laget denne gangen. Han fikk såvidt være på skipet sist gang.  :p

Zaeed passer deg nokk perfekt! første gangen jeg spillte brukte jeg han ikke og lot han ikke få sin revansj. Men som Vanguard er han perfekt for meg, han tilføyer ranged dmg til laget menst jeg moser alt jeg ser med charge/shotgun og andre powers og han er sinsykt bra mot armor mobs og aoe med inferno granat.

 

 

Morro å se hvor forskjellige folk jeg springer rundt med, som soldier og vanguard. Kommer til å fullføre spillet denne gangen siden jeg har funnet klassen for meg. Blir vel til at jeg spiller gjennom en gang til, men da blir det vel female adept eller noe:) men må vel spille ME1 også snart :s så mange gode spill så liten tid :)

Lenke til kommentar

Noen som spiller på Insanity her?

Når man skal hente Archangel (Garrus)

 

Hvordan i huleste skal man liksom klare at Garrus ikke dør når de kommer ut fra skipet på missionet der man skal hente han? Man får jo ikke kontrollert Garrus, og han løper jo rett i skuddilden så han dør før jeg rekker å ta ut halvparten av folka.

AI i dette spillet er skremmende dårlig på høyere vanskelightsgrader :(

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...