Gå til innhold

Tråden om mass effect 2


Anbefalte innlegg

For min del nå, med dette scriptet, så drar jeg bare musa rundt planeten langs rutene, og når jeg har kommet rundt, bytter jeg rutenett, og innen ikke så alt for lang tid, er så og si 100% av planeten scannet. Dog uten scriptet, så blir man veldig fort øm i langefingeren.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høyres smart ut!

 

Ein ting eg lurer på er om folk pleier å kjøpe alt av items og upgrades i dei forskjellige shoppane rundt om i universet? Vanlegvis i RPG spel pleier eg å unngå å handle ting, fordi ein som oftast finn betre ting ute i "felten".

 

Forøvrig er det eit fantastisk spel. Combat føles utrulig mykje betre ut enn 1'arn.

Lenke til kommentar

Veit ikke hva som er så genialt med å sveive musa sakte frem og tilbake i 5 minutter, jeg..og skyte en probe når verdiene flyr opp. Jeg starter øverst på en side, går helt til venstre, så en grid ned, helt til høyre osv. Så snur jeg planeten forbi de forrige flaggene, og starter pånytt..det blir kjedelig og ikke minst slitsomt i armen. Spesiellt når det er KUN for å få noen teoretiske upgrades jeg ikke en gang vet jeg har bruk for før slutten av spillet. Da føles det meningsløst og man kunne like greit bare fått klikke på en knapp og cashe inn alle mineralene på en gang, så neste planet. Scanningen burde vært en option, ikke påtvunget. F.eks. at man fikk litt mindre mineraler ved å "jukse" men slapp å repetere det ørten hundre ganger.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Høyres smart ut!

 

Ein ting eg lurer på er om folk pleier å kjøpe alt av items og upgrades i dei forskjellige shoppane rundt om i universet? Vanlegvis i RPG spel pleier eg å unngå å handle ting, fordi ein som oftast finn betre ting ute i "felten".

 

Forøvrig er det eit fantastisk spel. Combat føles utrulig mykje betre ut enn 1'arn.

I ME2 lønner det seg ja og kjøpe inn det meste som er og få kjøpt i disse butikkene, da det ikke er som i andre spill. Her kjøper du kun uppgrades og ingen rene nye våpen. Og diverse uppgrades må kjøpes inn for så senerer kunne få forske på dem for og oppgradere dem videre. Så ja har du penger så bruk dem til og handle inn uppgrades. Kan også få kjøpt noen armor deler og andre ting som fisker og andre rariteter til cabinen til på skipet, men uppgradsa er viktigst.

Lenke til kommentar
Veit ikke hva som er så genialt med å sveive musa sakte frem og tilbake i 5 minutter, jeg..og skyte en probe når verdiene flyr opp. Jeg starter øverst på en side, går helt til venstre, så en grid ned, helt til høyre osv. Så snur jeg planeten forbi de forrige flaggene, og starter pånytt..det blir kjedelig og ikke minst slitsomt i armen. Spesiellt når det er KUN for å få noen teoretiske upgrades jeg ikke en gang vet jeg har bruk for før slutten av spillet. Da føles det meningsløst og man kunne like greit bare fått klikke på en knapp og cashe inn alle mineralene på en gang, så neste planet. Scanningen burde vært en option, ikke påtvunget. F.eks. at man fikk litt mindre mineraler ved å "jukse" men slapp å repetere det ørten hundre ganger.

 

 

Stemmer vel ikke helt, masse av upgrades, som gir pluss til skade på assault rifle, biotics power, mer helse, shield på armor osv... Kan du jo researche og disse bruker du jo for hver gang du er ute på oppdrag. Er vel bare ship upgrades du ikke får "brukt" til noe, bortsett fra at de skal gi deg en bedre sjanse for overlevelse på slutten.

Lenke til kommentar

Njaa, det minner meg mere om teknikken japanske rpg'r bruker, med å tvinge deg til å springe i ring en time og ta random fights til du er høy nok level til å gå gjennom hula til neste område, fordi du er lvl 5 og det står en lvl 10 mob inni hula. Bare at her tvinges du til å veive med musa en time for å få nok ressurser til å researche en assault rifle upgrade du trenger for å overleve, eller en medbay upgrade for å bli kvitt arrene i trynet. Satt på spissen.

 

Ship upgrades er jo de dyreste upgradene, og når jeg hører man "må" ha alle sammen for å få best ending blir jeg litt tafatt..

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Ironisk at man måtte researche scanner upgrade for å få pekeren til å gå dobbelt så fort når man holder inne høyreknappen også. Som om de VET at det tar for lang tid default.

 

 

ScanReticleMoveSpeed=

ScanPlanetRotationSpeed=

 

I "Mass Effect 2\BioGame\Config\PC\Cooked\coalesced.ini"

 

Bruk Notepad++ til redigering, så beveger den seg "litt" raskere når du scanner. Ikke gjør endring på antall sifre i fila, da vil ikke ME2 starte. ( Hvis du ønsker det, må du bruke Ruby e.l. )

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
Njaa, det minner meg mere om teknikken japanske rpg'r bruker, med å tvinge deg til å springe i ring en time og ta random fights til du er høy nok level til å gå gjennom hula til neste område, fordi du er lvl 5 og det står en lvl 10 mob inni hula. Bare at her tvinges du til å veive med musa en time for å få nok ressurser til å researche en assault rifle upgrade du trenger for å overleve. Satt på spissen.

 

 

At prosessen er repetiv, er jeg enig i, dog jeg syns det fungerer fint, men systemet har forbedringspotensial.

 

Ship upgrades er jo de dyreste upgradene, og når jeg hører man "må" ha alle sammen for å få best ending blir jeg litt tafatt..

 

"Må" vet jeg ikke noe, men det øker sjansene værtfall, er jo opp til deg selv, til syvende og sist, men som med alt annet, skal man utnytte noe best mulig, så må man utforske hver lille krok.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
BEstilte også spillet på forhånd slik at jeg fikk den derre spesielle armoren. men strømmen gikk akkurat i det jeg skulle innstallere å laste den ned (maks uheldig/typisk) så når jeg måtte refreshe siden etter strømbruddet fikk jeg denne beskjeden

"That code has already been used, and cannot be redeemed again"

noen som har vært borti dette, og i så fall, hvordan får jeg fikset det?

 

Hvis du har redeema en code, så antar jeg at du også har en konto på nettsiden deres. Hvis du logger deg inn, så burde det komme opp et forum bilde, samt noen alternativer under. Gå til profile -> Your registered game promotions, og der burde du få en liste over det du har knytta til kontoen, samt mulighet til å laste de ned.

 

Hvis dette ikke er mulig, anbefaler jeg å ta kontakt med bioware eller EA.

Lenke til kommentar

Lurer på følgende:

1.) Noen som vet hvilke planeter det finnes side-quests?

2.)

Jeg begynte i går kveld med et oppdrag der jeg skal gjøre noe ombord i et Collector skip. Oppdraget fikk jeg av the Illusive-man. Fikk en følelse av at dette oppdraget er påtvunget, fikk også følelsen av at det er et oppdrag mot slutten av spillet. Stemmer det? Jeg aner ikke hvor jeg er i handlingen (noe som er bra). Håper jeg tar feil, for jeg har veldug masse ugjort fremdeles (er bare lvl 15) + pluss jeg mangler 3-4 crew medlemmer.

 

Lenke til kommentar

Problemer med å få spille dette spillet, etter å ha installert spillet fra Steam og prøver å starte spillet fryser ALT utenom muse pekeren. ingen ting funker utenom re starte pc'en.

 

Mass Effect 2 - Steam

Installing: Windows? installer (step 2 of 2)

 

 

Lenger enn dette kommer jeg aldri, har prøvd å installere spillet på nytt, verify game files, defrag game files, laste ned DirectX manuelt, starte som admin, sette mass effect 2 som windows xp service pack 3 compatibility.

 

Det lengste jeg har ventet er 20min og spillet er registrert. noen som kan hjelpe?

 

Edit: fikk faktisk en feil melding no:

 

Windows Installer

The Windows Installer Service could not be accessed. This can occur if the Windows Installer is not correctly installed. Contact your support personnel for assistance.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...