Gå til innhold

Konkurranse: Hva skal jeg hete?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på hvorfor aspill og tek.no/spill er så populære. Går inn på tek.no i hovedsak for å sjekke hardware.no, og det er vel bare en side som begynner med a: "akam"?. Foreslo noe i hardware duren softwar3d.no, som har et tek.no style navn og inkorporerer noe som i gfx.no, altså 3D grafikk. Det svir litt i pungen at det ikke bla valgt ut, ja...

Men forspill.no og museport.no ville da ha vært konge :p Gud bedre så mange ganger folk ville ha klikket seg inn på en slik side... hahaha :p

Lenke til kommentar

Så litt ordentlig gjennom listen nå, og fant ut at det faktisk bare er tre forslag som det er aktuelt for meg å stemme på:

 

Spillverket.no

Spillguru.no

Spillfaktor.no

 

Alle de andre føler jeg blir altfor "slang/fjortis-aktig". Tenk litt etter da; Vil vi virkelig at denne siden skal hete "Goplay", "Gibs" eller "GFX" de neste årene?

Endret av Mokko
Lenke til kommentar
Ang det ar spillbar er tatt, så kan jeg si meg uenig i det. Det bergens avisen heter (iallefall det jeg leser av logoen) er SpillBA'r, BA som i bergens avisen. Ikke SpillBar som forslaget heter. Meen, det kan jo bli en forvekling for det om.. Jeg liker selv forslaget spillbar.

Her tar du feil. Ordet "Spillba'r" er en ukorrekt norsk stavemåte da apostrof ikke brukes i norske ord slik det brukes i engelsk. Som f.eks McDonald's. Dermed er det rimelig å anta at navnet skal være "Spillbar". At BA har tatt med en utheving i "SpillBAr" endrer ikke måten ordet skal sies på eller skrives.

 

Når Tek.no sier at dette er bare en blogg tar de feil. Dette er BAs satsning på spill og selv om det ikke er noe god satsning kan/vil de likevel havne i navnekonflinkt med BA om navnet. BA var først ute, så her stiller Tek.no svakt.

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med bølgen som mener det ikke er for sent snu.

 

Jeg mister masse respekt for tek-nettverket, dersom de frarøver gode forslag vinnermulighetene ved å gjøre en altfor dårlig jobb med stemmesikring.

Igjennom hele denne tråden har jeg snakket positivt om redaksjonen, men at de faktisk valgte å kjøre avstemningen på denne måten er en stor skuffelse.

 

Dersom man googler ordet "proxy", inneholder den første siden man treffer 28,547 linker til proxy-sider. Det er altfor enkelt å jukse til seg laptopen, på bekostning av andre mer verdige forslag.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

hva med games4u.no ??

 

Synes den var bra selv :p

 

Leste litt og så den var foreslått -.-

 

Bare si i fra visst disse også er tatt :p

 

EDIT: Dåkker må bare si visst noe er brukt som nett sie også :)

 

GameNews.no

 

SpillNu.no

 

MyeSpill.no

 

ArtiSpill.no

 

Spillfun.no

 

Funspill.no

 

SpillInfo.no

 

SpillIkkeKill.no

 

NorskSpill.no

 

SpillTek.no

 

TeknoSpill.no

 

NorskGames.no

 

SpillHjelpen.no

 

LittSpill.no

Endret av Slettet-1nDPpQXNWW
Lenke til kommentar
Dette var som forventet, spillbar.no leder overlegent med 600 stemmer, den som vinner er den som klarer å stemme mest på seg selv.

 

Jeg er derimot skuffet av Spilljournalen ikke er med, jeg syntes det var et godt forslag.

 

Takk , det var mitt forslag, men tar det med fatning at det ikke kom med da.

 

Uansett synd at det virker som redaksjonen nå kjører denne konkuransen i næværende form under paraplyen av at de lærer til neste gang.

Håper den litt naive godfølelsen er likedan når dere sender ut en PC til en som åpenlyst er flinkest i juks og triks på nett.

Lenke til kommentar

Veldig overrasket over at voten ble tatt med til finalerunden. Er jo ikke noe problem å jukse for dem som ønsker det. Burde helt klart være en jury som bestemte.

 

Uansett: Spillbar er som nevnt brukt av BA. Dette er ikke en liten blogg, men spillsiden til en av norges største aviser. Selv om siden ikke er fantastisk i dag, kan det tenkes at det er fremtidsplaner. Tror man tar en enorm sjanse hvis man velger dette navnet.

Lenke til kommentar
Dette var som forventet, spillbar.no leder overlegent med 600 stemmer, den som vinner er den som klarer å stemme mest på seg selv.

 

Jeg er derimot skuffet av Spilljournalen ikke er med, jeg syntes det var et godt forslag.

 

Takk , det var mitt forslag, men tar det med fatning at det ikke kom med da.

 

Uansett synd at det virker som redaksjonen nå kjører denne konkuransen i næværende form under paraplyen av at de lærer til neste gang.

Håper den litt naive godfølelsen er likedan når dere sender ut en PC til en som åpenlyst er flinkest i juks og triks på nett.

 

 

Ja, dette var så absolutt et forslag som slår minst 3/4 av de på lista. Faktisk skuffet over at ikke et av mine forslag kunne komme med, når kvaliteten var så lav.

 

Ut fra 8000 forslag hadde jeg virkelig trodd at vi ble servert kremen av kremen, men neida... :ermm:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...