Gå til innhold

Windows 7 i fem utgaver


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det smarteste var om man kunne kjøpt eller lasta ned EN cd som het Windows7. Deretter kunne det vært ymse ikoner der for å åpne opp flere funksjoner.

 

Vil du enable aero? Inn på Microsoft Live, bla opp kredittkortet og betal.

Vil du enable dx10, vil du laste ned nyeste x og y, fram med kredittkort og betal.

 

Da hadde alle fått en basic versjon i bånn og kunne enable APPLIKASJONER etterhvert som de trengte dem. Et OS skal tross alt kun drive med ressurshåndtering, minne, cpu og IO.

 

MS må bli flinkere til å skille mellom OS funksjoner og det som ikke er rene OS ting som applikasjoner, utillites. For OEM levernadører hadde også dette vært perfekt. Da kunne de ha prebundlet maskiner med det man øsnker. DVS windows i bånn og Firefox, vlc på topp for en billig utgave, kanskje også med Total Commander i en Geek edition for $20 ekstra, eller IE og Aero for de som har lyst til å betale 500 spenn for det.

 

For bedrifter kunne det vært som i dag, en select CD eller MSDN cd som inneholdt alle funksjoner for enkel utrulling via RIS, altiries eller lignende

 

Synes EU skal presse på enda mer her og gjøre det slik at man får et basic OS som beskrevet over der man kan betale for ekstra programmer hvis man mener de er verdt prisen. Dette vil selvfølgelig gå ut over MS da de alle fleste vil velge rimeligste utgave, men noen ganger bør man jaggu gå inn og regulere markedet!

Lenke til kommentar
Da hadde alle fått en basic versjon i bånn og kunne installere APPLIKASJONER etterhvert som de trengte dem. Et OS skal tross alt kun drive med ressurshåndtering, minne, cpu og IO.

 

Unskyld men måtte bare rette på dette. Vis et OS kom med 999 funksjoner og 3 var aktivert forsvinner meningen, siden det hadde blitt Bloat+unødvendig plass brukt opp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Det smarteste var om man kunne kjøpt eller lasta ned EN cd som het Windows7. Deretter kunne det vært ymse ikoner der for å åpne opp flere funksjoner.

 

Vil du enable aero? Inn på Microsoft Live, bla opp kredittkortet og betal.

Vil du enable dx10, vil du laste ned nyeste x og y, fram med kredittkort og betal.

<snip>

 

 

Aaahhh. :D

 

Mazeking for CEO i MS!!

 

Tenk om det hadde vært slik som beskrevet av den jeg siterer.

Det hadde vært "gull".

"Jan-Thomas'er" kunne kose seg med "Aero", "Media-ditt-datt", designer-ikonene/skins'ene sine..

"Benchmark-horer" som meg kunne ha "base-OS" pluss kun benchmarkprogs. :D

Lenke til kommentar

Støtter TL1000S her. Både Mazeking som CEO/CTO og er skikkelig konfigurerbart Windows. Men jeg er redd vi bare kan drømme enn så lenge om det siste, og det kreves vel mirakler for det første.

 

Personlig tror jeg ikke MS hadde tapt en tøddel på å gjøre noe slik, ikke på sikt i alle fall.

Lenke til kommentar
Alle utgavene av Vista mangelt jo noe ganske så viktig. Stabilitet.

 

Har hatt ett crash jeg på ett år. Problemet ditt er vel det som sitter foran skjermen.

Enig. Min maskin er nå ca 14 mnd gammel, og har opplevd problemer med én oppdatering. Forskjellen for min del mellom Vista og Win7 (som jeg kjører på nå) er ikke økt stabilitet, men økt hurtighet. Dessuten er driverstøtte forbedret, og mer fungerer "out of the box".

Lenke til kommentar

korrigering av siste svar ( redigeringsmulighetene har tatt kvelden). moderator kan med fordel fjerne den

 

siden det skal være 5 versjoner og menge her mener at Windows inneholder for mye " søppel" så er det greit med en basis versjon som bare inneholder e-postleser og nettleser. altså det absolutt aller mest nødvendigste.

 

det er også slik at mange er villig til å bla opp hvis de synes at de får tingene litt billigere ( totalt sett ) hvis alt blir kjøp med en gang. til dette har man andre utgaver.

 

hvis de fleste bare trenger basisversjonen hvorfor er det så mange som vil ha premium utgaven da ?

antagelig p.g.a. det jeg skriver ovenfor.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig, akkurat som noen skader biler oftere enn andre.

Og å kjøre med dekkmønster på 10 år gamle dekk med rundt 0.2mm dekkmønster er farligere enn helt nye dekk med ordentlig dekkmønster, uten å kommentere hvilket os som har de mest tynnslitte dekkene... Tror uansett windows 95/tilsvarende står for den

Lenke til kommentar
Støtter TL1000S her. Både Mazeking som CEO/CTO og er skikkelig konfigurerbart Windows. Men jeg er redd vi bare kan drømme enn så lenge om det siste, og det kreves vel mirakler for det første.

 

Personlig tror jeg ikke MS hadde tapt en tøddel på å gjøre noe slik, ikke på sikt i alle fall.

 

Enig.

Utifra alle disse versjonene som kommer er det ikke utvilsomt at "tredjeparts versjoner" blir langt mer populære enn MS versjonene.

 

Jo flere versjoner jo mer krøll.

 

Men her er det snakk om å melke kua, noe Ms er flink til. Problemet er at kua er i dag avmagra og villig til å beite andre steder eller prøve gresset som den vennlige mannen med øyelappen kommer med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...