Jump to content

kilogram

Medlemmer
  • Content Count

    2893
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

About kilogram

  • Birthday 02/23/1984

Profile Information

  • Kjønn
    Mann
  1. Vi fortsetter PHP-skolen vår, og forteller deg hvordan du tar i mot data fra leserne dine. Guide: PHP- & MySQL-innføring: Kapittel 6
  2. Vi fortsetter PHP-skolen vår, og tar for oss en av de essensielle delene av kodespråket. Guide: PHP- & MySQL-innføring: Kapittel 5
  3. Det skal du nå lære om i dette kapittelet av PHP-guiden. Guide: PHP- & MySQL-innføring: Kapittel 4
  4. Veldig kjedelig å stryke flere ganger på denne prøven. En ting som ikke er nevnt ennå er at hun har rett på skriftlig tilbakemelding på hvorfor hun strøk. Her er utdraget fra Forskrift om trafikkopplæring og førerprøve m.m.: Som andre har sagt har du også rett til å ha med kjørelærer i bilen under oppkjøring. Det vil nok hjelpe litt på nervøsiteten, men kjørelærer kan ikke påvirke sensor på noen måte utenom at sensor psykisk vet at det er andre faglærte i bilen. Når du har strøket to ganger, kan du fra tredje oppkjøring kreve at du har to sensorer i bilen. Det er ikke sikkert det hjelper på nervøsiteten, men det vil nok gi en mer rettferdig vurdering siden begge sensorene må bli enige. Merk at selv om Statens Vegvesen kanskje prøver seg på å overtale henne til å ikke ta to sensorer, er dette noe hun har krav på: Lykke til! Full disclosure: Ifølge forumets regler må jeg fortelle at jeg er medeier i prove.no, som driver med teoriprøver for blant annet bil.
  5. Dette dekkes nok ganske klart av Vegtrafikklovens §3: Vegtrafikken gjelder også for fotgjengere, om det skulle være tvil om det. Vegtrafikkloven finner du her.
  6. Vitensenteret (rett ovenfor biblioteket) hadde disse for noen år siden. Vet ikke om de har dem fremdeles. Kongens Gate 1 -- http://viten.ntnu.no/
  7. Er du sikker på at Smarty er smertepunktet for din applikasjon? Jeg tviler sterkt på det. Vi bruker Smarty veldig mye på Prøve.no, og har jobbet mye med hurtigheten på nettsiden. Alle ytelsesprobleme fant vi i vår egen kode, ikke i Smarty. Sett opp f.eks. Xdebug som profiler, og ta en kikk på utdataene med f.eks. Wincachegrind. Da får du se hvor mye av tiden som blir brukt på Smarty-ting, og hvor mye som skjer i kode du selv har skrevet. Det tok lang tid før vi fikk optimert Prøve.no nok til at Smarty nå er flaskehalsen hos oss, og vi har nådd punktet hvor det ikke lenger er verdt å optimere, og sidene er mer enn raske nok. Så dersom du ikke har andre tungtveiende grunner for å droppe Smarty, så ville jeg unngått å forsøke å bytte på et eksisterende system, og heller fokusert på å optimere koden du selv har skrevet.
  8. Du får de samme prøvene som andre får skriftlig, bare at noen leser opp spørsmålet og alternativer til deg. Prøven skal derfor ikke bli noe enklere.
  9. Det finnes et tilfelle hvor den som er ledsager kan være under 25 år, og ikke trenger å ha hatt lappen sammenhengende i 5 år; det er dersom det er snakk om en trafikklærer med skolebil som du betaler (det holder ikke bare at det er en trafikklærer, du må også kjøre skolebil og betale for opplæringen). I alle andre sammenhenger må ledsager være 25 år og ha hatt lappen sammenhengende i 5 år. Relevante lovavsnitt (Vegtrafikkloven §26-27 med mine uthevinger):
  10. Legg merke til at alternativene du har valgt går motsatt vei. Prøve.no går fra lys til mørke (tar lang tid), mens Teoritentamen går fra mørke til lys (tar kort tid). Full disclosure: Jeg er medeier i og jobber for Prove.no.
  11. Er voksne Harmony 1100 løsningen for alle oss kontroll-freaker? Les mer
  12. Du har 90 minutter, og det koster 335 kroner. Spørsmålene går ofte på hva du bør gjøre i ulike situasjoner, men også på betydningen av skilt og vegmerking. Mye dreier seg om oppførsel i trafikken, og hvordan du kan tolke det andre ser. Det finnes mange nettsider som lar deg øve på samme type spørsmål. (Ifølge retningslinjene til forumet så er jeg pliktig til å nevne at jeg er medeier i en av dem; Prove.no) Det er 45 spørsmål, og du står med 7 feil, men ikke 8. Nei. På teoriprøven for bil er det kun et riktig svar. Derimot kan det være flere nesten riktige svar, og i enkelte tilfeller kan det på den ordentlige prøven forekomme at du må velge det svaret du mener er mest riktig.
  13. Det norskutviklede programanalyseverktøyet Ospy er nå sluppet i en ny utgave. Les mer
  14. Microsoft har bidratt med drivere for Linux-kjernen under GPL versjon 2. Les mer
  15. Norske Fileflow lar deg sende store filer til andre over nettet. Men hvor bra fungerer tjenesten? Les mer
×
×
  • Create New...