Gå til innhold

Windows 7 i fem utgaver


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Problemet med Vista-versjonene er jo at samtlige (med unntak av ultimate, selvsagt) versjoner mangler minst én vital funksjon.

 

Daniel :)

 

Hehe, vital ja.

:whistle:

Hva mener du?

 

Daniel. :)

 

 

At utgavene skiller ut ''minor changes'' eller Windows spill f.eks. Og må betale mer for lite

 

 

Og Vista er stabilt.

 

 

Hva F er vits? Hva er forskjellen på Starter og Home basic? Teit spørr du meg.

 

Hva med:

 

Windows 7 - Home

Windows 7 - Business

Windows 7 - Ultimate

(Windows 7 - Gamer)

 

Gamer hadde vært barebone versionen. Siden vi prater om ren fart her.

 

Men de gir ikke ut barebone. Bare private personer som stripper den og legger den ut på P2P

Endret av Prometherion
Lenke til kommentar

Man kan mene hva man vil om de 5 versjonene , men bør akseptere at de er kommet for å bli.

 

Man skal ikke glemme at det blir tilrettelagt for en upgrade path fra tilsvarende Vista versjon til tilsvarende Win 7 versjon. F.eks upgrade kit Vista-Home-Premium -> Win7-Home-Premium osv.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

*snip*

 

Derfor velger man Server 2008 R2, som kun er 64bit :thumbup:

 

:!:

 

Liker Aero for godt :p

 

Dessuten - problemet med at Win7 kommer til å komme i 32bits-utgaver er jo at det utsetter overgangen til 64.

Hater når software ligger bak H/W...

 

Litt katta hva jeg bruker når "alle" andre bruker 32bit :tease:

Lenke til kommentar

men det mest irriterende er at Business er strippet for Media Center.

Mener seriøst MS at ingen som får pc via jobben har verken ønske eller behov for å se på filmer?

 

Nei, de burde holde seg til XP-oppdelingen, Home og Pro.

Og selvfølgelig senket prisene endel for hjemmebrukere. F.eks hatt to versjoner av alt, der en inkluderte gratis telefonsupport og en var for litt mer datainteresserte og kyndige.

 

Også burde de vurdert å droppe 32bit systemene. Er vel ikke spesielt mange programmer som sliter med 64bit idag.

Lenke til kommentar

*snip*

 

Derfor velger man Server 2008 R2, som kun er 64bit :thumbup:

 

:!:

 

Liker Aero for godt :p

 

Dessuten - problemet med at Win7 kommer til å komme i 32bits-utgaver er jo at det utsetter overgangen til 64.

Hater når software ligger bak H/W...

 

Litt katta hva jeg bruker når "alle" andre bruker 32bit :tease:

 

Tar få strakser å enable Aero i 2008 R2. Har enabla det selv nå :) Det er veldig lett :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Det du snakker om TL1000S kalles crippleware og det finnes selvsagt argumenter for og imot: http://en.wikipedia.org/wiki/Crippleware

 

Selv synes jeg det er en brukerfiendtlig tilnærming som reduserer tilliten til produsenten.

 

Det er en mulig tolkning/holdning til dette.

For de som er kremmere (ikke meg) så er dette ett genialt konsept.

De som ikke har råd til WRX/AMG 600 med 1000hk og "lull-lull" kan ha råd til å kjøpe samme "skallet" med 34hk, uten servo, el-vinduer..el-ditt/dat.. osv.

"Get the picture?" :)

 

Det er slik MS med flere tjener penger, men du behøver ikke like det selvfølgelig.

 

Min "vinkling" var vel at man kan forholde seg til/ha ett livvsyn basert på "survivial of the fittest" eller være en snylteorganisme som lever bra på andre/ordninger.

Satt på spissen selvsagt.

(Noe jeg liker å gjøre for å få litt liv i diskusjon(er)). :D

 

PS.

Jeg synes OS skal være gratis (som i software som gir deg "DOS/Bash"-vindu).

Alt etter det skal/kan kjøpes etter behov. ("Bench-sw" koster f.eks. en "hundrings" pr produkt.. diskutilities noe mer.. osv..osv.)

Dette er ikke forretningsmodellen til hverken MS eller "Linux-community". To ytterligheter liksom. :)

 

Edit:

Må man liksom ha Media Center for å se filmer?

Er det å hacke registry for å få den "fantastiske" Aero-effekten kritisk for livskvaliteten?

Vi er alle forskjellige ser jeg. :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Fint sprøyt du spyr ut da :p Sitter med Debian her er og veldig uendig. Har fått min andel med BSODS i motsetning til i Linux.

Det stemmer nok, fordi i Linux kalles dette en "Kernel Panic", og ja... Jeg har fått min andel av de. Har enda til gode å få en BSOD på min arbeidsstasjon med Vista 64 SP1.

 

 

men det mest irriterende er at Business er strippet for Media Center.

Mener seriøst MS at ingen som får pc via jobben har verken ønske eller behov for å se på filmer?

Home Premium og Ultimate-utgavene kommer nok i motsetning til Business til å inneholde MPEG-2 og 4 dekodere etc.

Dette er komponenter som Micorosoft må betale royalites bla. til MPEG LA for, og som gjør at kostnaden blir høyere, det er mange bedrifter om ikke er interessert i å betale ekstra for dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...