Gå til innhold

Gateopptøyer i Oslo (MODWARN: Brudd på retningslinjene = utestengelse)


Anbefalte innlegg

For det første: Har du fått med deg noe som helst av USA's(og resten av verdens) finansielle situasjon den siste tiden? Det har virkelig vært en gullgruve for dem å være i krig ikke sant? wink.gif

Har du eksempler på uttalser fra Israel hvor de sier at de har sivile som mål? Eller refererer du til den vanlige anti-Israel propagandaen?

 

At USA rævkjørte økonomien sin med Irakkrigen har mer med elendig planlegging å gjøre samtidig som de rett og slett gjorde for mye, for lenge. Faren til bush gjorde en mye raskere og mye mer lønnsom krig der når han var president. Men alikavel er det en del selskaper som har tjent seg styrtrike på krigen.

 

Og Irakkrigen er et eksempel på hvordan en krigsøkonomi kan straffe seg. Ta å se en dokumentar som heter "Why we fight". Det er ikke en eller annen konspirasjonvideo som så ofte blir henvist til her på forumet men en seriøs og god dokumentar som tar for seg det industrielle militærkomplekset i USA og prater mye om hvorfor USA havner i kriger ofte og hvorfor de ønsker det. Mange gode intervjusubjekter der som f.eks en overraskende innsiktsfull McCain. Anefales :)

 

Når det kommer til Israel så er ikke jeg noen person til å hive ut propaganda for en side eller en annen. Jeg synes Israel har mest ansvar som den største makten, men jeg synes begge sider er idioter. Men det har vært mange tilfeller hvor Israel i beste fall ikke har brydd seg. Det å bombe inn i byområder fører til sivile drap uansett og jeg vil ikke akkurat påstå at forsiktigheten er stor etter hva jeg har sett. Spesielt i forrige konflikten der nede hvor Israel klarte å sprenge en FN-konvoy og sprenge en Røde Kors bygning i rimelig øde landskap. Selv om de hadde fått beskjed om hvor rødekors bygningen lå og det var en stor rød x på toppen -_- Akkurat som med USA så prøver ikke Israel å være spesielt forsikitge med slike ting fordi de vet at skrekk mot sivilbefolkningen er effektivt. Presisjonsrakketer som de så ironisk nok kalles er så dårlige til å treffe at det er helt absurd. USA brukte en mengde av disse under f.eks bombingen av Iraq. Disse ble meldt inn som en stor suksess. Vet du hvor mange som traff akkurat den bygningen de skulle treffe? Ja, 0.

 

For all del, det kunne vært verre, men det er ikke noen unnskyldning.

 

giallorossi: Hørtes nå mer ut som om det var du som var utrolig kritisk til innvandrere/personer med annet genetisk opphav. Eller leste jeg innlegget ditt feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
giallorossi: Hørtes nå mer ut som om det var du som var utrolig kritisk til innvandrere/personer med annet genetisk opphav. Eller leste jeg innlegget ditt feil?

Har forklart meg om dette Før, Her.

 

Og jeg er overode ikke kritisk til innvandrere, prøver bare å forklare hvorfor innvandrere/Utlendinger (som jeg har forklart hvorfor jeg kaller dem det) reagerer slik som de gjør enkelte ganger, hvorfor enkelte kan tolke ord på en litt annen måte m.m :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142
Ny artikke på VG: Voldelige demonstranter: -Ville bare vekke Norge

 

...Ikke nok med den irrasjonelle oppførselen, så følger de opp med irrasjonelle uttalelser. Disse folka trenger seriøs oppfølging av diverse slag...

Indeed.

 

- Skjønner dere at folk synes det er helt hull i hodet at dere kaster stein mot politiet?

 

- Det er helt riktig, sier Omar.

 

- Jeg forstår ikke det, sier Ismael.

 

Omar har mer på hjertet:

 

- Det er hull i hodet å si at vi gjør det for å hevne oss på politiet. Vi har ikke noe annet å gjøre. Det er bare på grunn av det som skjer i Gaza at vi gjør det, sier han.

De får oppmerksomhet ved å kaste stein, ja. Men hva faen, det er ulovlig, unødvendig, idiotisk, og budskapet er blir jo helt feil, så jo, hull i hodet it is.

 

Og forsåvidt: Blitz varsler ny demonstrasjon lørdag

 

edit: mekka quote

Endret av Slettet+142
Lenke til kommentar
Lest innleggene dine jeg.

Hvordan ville du at "Uansett, ute på gata er du like stor i kjeften?" skulle tolkes, om ikke som en lavpannet "skal vi ta dette utenfor"?

Det var ment som et helt vanlig spørmål, som skulle besvares av trn100, men sansynligvis greip Tastatur-magnet fatt i deg? :p

 

Hvorfor? Fordi han har et utrolig kritisk syn på Innvandrere/Utlendinger ;)

Et helt vanlig spørsmål, men hva konkret er det du spør om? Om han er villig til å sloss fysisk for meningen sin? Eller mener du noe annet med "på gata"?

 

Jeg vil nå heller si det er du som har et kritisk syn på nordmenn, og klarer å lire av deg svada som at andregenerasjons-innvandrerungdom i norge kan skylde noe som overhodet helst på slaveriet. Det er det største sprøytet jeg har hørt.

De har aldri opplevd eller sett slaveri, og ihvertfall ikke i norge. Enda mer tåpelig blir det når vi her hovedsaklig snakker om "utlendinger" fra midtøsten, pakistan, kosovo osv. Det var da vitterlig ikke disse som var de store ofrene i slaveriet.

 

Uansett om vi snakker om afrikanere hvor oldefaren var slave i texas, er det fullstendig irrelevant. Det er som om jeg skal hate alle tyskere, fordi noen få av forfedrene deres var slemme og okkuperte Norge.

Tror ikke det er mulig å få det mer konkret enn det jeg spørte om (Uansett, ute på gata er du like stor i kjeften). Som sagt så høres TRN100 (Eller hva nå enn brukernavnet hans var) svært kritisk mot innvandrere/utlendinger og viser svært lite forståelse for dem, noe du også deler med han.

 

Jeg forsvarer ikke handlingene som skjer, på ingen måte (som f.eks handlingene på Karl Johan), men jeg har en forståelse på hvorfor enkelte reagerer som de gjør.

Slaveri var bare et eksempel, og det er sant som du sier at de ikke har opplevd det, men de har hørt og sett diverse filmer om det (Og hvis du ikke vet det så kan det være ganske overbevisende og samtidig villedende) ;)

Uansett, slaveri var et eksempel på en undertrykkelse som hudfargede har blitt utsatt for i lang tid og skjer til daglig fortsatt.

Lenke til kommentar

Problemet er alltid når utenforstående blir berørt. Vi her i Norge har jo ingenting med konflikten i gaza å gjøre, så hvorfor skal vi "forstå" opptøyene? Å la det gå ut over sivile og utenforstående her, er det samme som når det går ut over sivile i gaza. Ikke i like stort omfang selvfølgelig, men likevel.

 

Vi som nordmenn burde ikke vært berørt av denne konflikten, men takket være at den politiske situasjon er som den er i Norge, så blir vi dessverre det uansett.

Lenke til kommentar

Gullkorn fra pakket:

 

Hva sier dere til folk som mener dere er komplette idioter?

 

Da tror jeg de skal tenke seg om og se på situasjonen i Gaza. For hvis de sier at vi er helt blåst i hodet når vi driver med sånn faenskap som det der, så sier jeg at de er helt blåst i hodet. Det er helt umenneskelig å se det som skjer i Gaza, sier Mohammed.

 

Hvor fullstendig blåst i skallen kan man få blitt?

Lenke til kommentar
Lest innleggene dine jeg.

Hvordan ville du at "Uansett, ute på gata er du like stor i kjeften?" skulle tolkes, om ikke som en lavpannet "skal vi ta dette utenfor"?

Det var ment som et helt vanlig spørmål, som skulle besvares av trn100, men sansynligvis greip Tastatur-magnet fatt i deg? :p

 

Hvorfor? Fordi han har et utrolig kritisk syn på Innvandrere/Utlendinger ;)

Et helt vanlig spørsmål, men hva konkret er det du spør om? Om han er villig til å sloss fysisk for meningen sin? Eller mener du noe annet med "på gata"?

 

Jeg vil nå heller si det er du som har et kritisk syn på nordmenn, og klarer å lire av deg svada som at andregenerasjons-innvandrerungdom i norge kan skylde noe som overhodet helst på slaveriet. Det er det største sprøytet jeg har hørt.

De har aldri opplevd eller sett slaveri, og ihvertfall ikke i norge. Enda mer tåpelig blir det når vi her hovedsaklig snakker om "utlendinger" fra midtøsten, pakistan, kosovo osv. Det var da vitterlig ikke disse som var de store ofrene i slaveriet.

 

Uansett om vi snakker om afrikanere hvor oldefaren var slave i texas, er det fullstendig irrelevant. Det er som om jeg skal hate alle tyskere, fordi noen få av forfedrene deres var slemme og okkuperte Norge.

Tror ikke det er mulig å få det mer konkret enn det jeg spørte om (Uansett, ute på gata er du like stor i kjeften). Som sagt så høres TRN100 (Eller hva nå enn brukernavnet hans var) svært kritisk mot innvandrere/utlendinger og viser svært lite forståelse for dem, noe du også deler med han.

 

Jeg forsvarer ikke handlingene som skjer, på ingen måte (som f.eks handlingene på Karl Johan), men jeg har en forståelse på hvorfor enkelte reagerer som de gjør.

Slaveri var bare et eksempel, og det er sant som du sier at de ikke har opplevd det, men de har hørt og sett diverse filmer om det (Og hvis du ikke vet det så kan det være ganske overbevisende og samtidig villedende) ;)

Uansett, slaveri var et eksempel på en undertrykkelse som hudfargede har blitt utsatt for i lang tid og skjer til daglig fortsatt.

Jeg har også sett disse filmene, kan jeg reagere på samme måte og forsvare det med det?

 

"svært kritisk mot innvandrere/utlendinger og viser svært lite forståelse for dem, noe du også deler med han."

Haha! Snakk om å se "rasisme" i alt :!:

Hvis meg én setning hvor jeg har uttrykt dette! Det eneste jeg har vært kritisk og stilt meg uforstående til, er dine grunnløse argumenter. Jeg har ikke ytret ett ord angående hva jeg syns om utlendinger.

Lenke til kommentar

Å bryte norsk lov, lage vandalisme og utøve hærværk er forbudt, samme hva slags årsak.

Man kan ikke lage egene regler bare fordi man er uenig i noe som skjer.

 

Det er greit at man viser sympati med folk i gaza, men det er ikke noe arguement for hva som skjedde.

 

 

Her burde vi lære av usa og sette putt folk i fengesel, folk er selv ansvarlige for egene handlinger.

 

Jeg støtter også Israel 100%, hvorfor kan ikke jeg gå i støttedemonstrasjonstog for Israel uten å bli utøvd vold imot?

 

Nå må det norske samfunnet våkne og stille krav til innvadrere!

Lenke til kommentar
Jeg har også sett disse filmene, kan jeg reagere på samme måte og forsvare det med det?

 

"svært kritisk mot innvandrere/utlendinger og viser svært lite forståelse for dem, noe du også deler med han."

Haha! Snakk om å se "rasisme" i alt :!:

Hvis meg én setning hvor jeg har uttrykt dette! Det eneste jeg har vært kritisk og stilt meg uforstående til, er dine grunnløse argumenter. Jeg har ikke ytret ett ord angående hva jeg syns om utlendinger.

Okey, kanskje det var litt drøyt å dra inn deg i nettopp dette (Med kritisk syn på innvandrere/Utlendinger). Imotsetning til deg så ser jeg Rasisme daglig.

 

Uansett, vi diskuterer hvorfor opptøyene på Karl Johan startet, hva mener du er det riktige svaret siden du åpenbart har pratet mye med de som har vært innvolvert i denne saken?

 

Grunnløse argumenter kommer an på øyet som ser, og du ser høyst sansynlig i blinde på mine innlegg, jeg har begrunnet hvorfor jeg mener det jeg mener.

Lenke til kommentar

De grunnløse argumentene jeg sikter til er alt som omhandler slaveri o.l.. Palestinere har da aldri vært slaveofre. Det var afrikanere og kinesere, det..

 

"hva mener du er det riktige svaret siden du åpenbart har pratet mye med de som har vært innvolvert i denne saken?"

Jeg viser til de to lenkede videoene fra VG i denne tråden. Hvilket gjør det åpenbart at opptøyene startet av en grunn: Pøbler, pakk og bråkmakere. Demoene var politiske. Opptøyene, vandalismen og kamp mot politiet har ingenting med politikk å gjøre, og de som går til angre på norsk politi(..hva faen?), viser veldig tydelig at de bryr seg ikke en døtt om Gaza, og sannsynligvis ikke aner hva som skjer der nede.

 

Demonstrere for voldsopphør med vold? Hallo?

Nei, pøbelandelen av "aktivistene" sto nok ikke først da hjerner ble utdelt.

Han "Tony André"(?) Gjorde meg så lyndene forbannet at jeg fikk lyst å oppsøke foreldrene hams og be dem ta ham skikkelig i øret, og gi ham en god runde gammaldags ris.

Lenke til kommentar

Man kan sympatisere med palestinere som blir rammet, og spesielt barn. men det betyr jo ikke at vi vil ha én million palestinere i Norge.

 

At jeg ønsker et Norge uten borgerkrig, og at jeg selv er av nordisk avstamming så langt tilbake som slektslinja går, skal selvsagt ikke være meg til last.

Lenke til kommentar
De grunnløse argumentene jeg sikter til er alt som omhandler slaveri o.l.. Palestinere har da aldri vært slaveofre. Det var afrikanere og kinesere, det..

 

"hva mener du er det riktige svaret siden du åpenbart har pratet mye med de som har vært innvolvert i denne saken?"

Jeg viser til de to lenkede videoene fra VG i denne tråden. Hvilket gjør det åpenbart at opptøyene startet av en grunn: Pøbler, pakk og bråkmakere. Demoene var politiske. Opptøyene, vandalismen og kamp mot politiet har ingenting med politikk å gjøre, og de som går til angre på norsk politi(..hva faen?), viser veldig tydelig at de bryr seg ikke en døtt om Gaza, og sannsynligvis ikke aner hva som skjer der nede.

Nå har jeg heller aldri sagt at det kun gjelder palestinere, israelere eller et annet spesifikt land, det gjelder generelt sett, Alt fra Latino's i Chile til afrikanere til Kinesere, de er "alle" (Altså bråkmakerne) enige i at de ikke liker å bli sett ned på eller lignende ;)

 

Noen av dine innlegg kunne muligens ha blitt tatt som nettopp dette.

Lenke til kommentar
Ny artikke på VG: Voldelige demonstranter: -Ville bare vekke Norge

 

...Ikke nok med den irrasjonelle oppførselen, så følger de opp med irrasjonelle uttalelser. Disse folka trenger seriøs oppfølging av diverse slag...

Det der var en prøvelse å se på.

 

"Det er dritt i Gaza, derfor lager vi dritt her - så da var det greit"

 

Kommer ikke på andre hendelser hvor noen har klart å gjøre en så vellykket selv-stigmatisering.

Lenke til kommentar
De grunnløse argumentene jeg sikter til er alt som omhandler slaveri o.l.. Palestinere har da aldri vært slaveofre. Det var afrikanere og kinesere, det..

 

"hva mener du er det riktige svaret siden du åpenbart har pratet mye med de som har vært innvolvert i denne saken?"

Jeg viser til de to lenkede videoene fra VG i denne tråden. Hvilket gjør det åpenbart at opptøyene startet av en grunn: Pøbler, pakk og bråkmakere. Demoene var politiske. Opptøyene, vandalismen og kamp mot politiet har ingenting med politikk å gjøre, og de som går til angre på norsk politi(..hva faen?), viser veldig tydelig at de bryr seg ikke en døtt om Gaza, og sannsynligvis ikke aner hva som skjer der nede.

Nå har jeg heller aldri sagt at det kun gjelder palestinere, israelere eller et annet spesifikt land, det gjelder generelt sett, Alt fra Latino's i Chile til afrikanere til Kinesere, de er "alle" (Altså bråkmakerne) enige i at de ikke liker å bli sett ned på eller lignende ;)

 

Noen av dine innlegg kunne muligens ha blitt tatt som nettopp dette.

Denne diskusjonen handler da vitterlig utelukkende om midtøsten-konflikter. Og å hevde at dette har noe med å bli sett ned på..? Hvorfor sier de ikke det da, og demonstrerer og pøbler daglig, istedet for å påstå det har noe med Gaza å gjøre?

(ser ikke hvordan Latinos i chile kan ha noen problemer når chile er et latinamerikansk land, men), og du er enig med dem i dette? Å bli sett ned på på ett eller annet vis rettferdiggjør å knuse vinduer på McDonalds? Tenk deg om. Har du hørt uttrykket "gi cæsar det som cæsars er, og gud det som guds er"?

Selv om de er fornærmede og utlendinger i minoritet, så må de da ha et snev av evne til å plassere skyld der den hører hjemme?

Hvis du slår meg ned på gata, så går jeg da ikke å raner gamle fru Hansen, og skylder på at du slo meg ned og dere er begge norske?

Åpne øya og få litt perspektiv. Dette er kun snakk om pøbler, som ikke kan unnskyldes på noe som helst vis.

 

"fighting for peace is like fucking for virginity"

Lenke til kommentar

Jeg beynner å bli møkkalei av innvandrere som for lov å bo i fredelige Norge, men de skal ha egene regler på alt, det er på høy tid at Norge begynner å stille krav til innvandrere når de kommer til Norge. det er på tide at de vi har tatt inn blir integrert i landet og mens det skjer så burde de stanse all innvandring.

 

 

"De største gatekampene på 30 år"

Hva skjer i Norge egentlig?

Skjønner ikke at det går ann å la Norge utvikle seg i den retningen det gjør.

 

 

Alle palestinere som deltok i gatekampene burde bli sendt til Gaza så de kan få ut litt "aggresjon" mot de,de mener fortjener det.

 

Selv om jeg støtter Israel 100% betyr det IKKE at jeg støtter drap på barn og kvinner.

 

Det som har skjedd i Norge de siste dagene gjør ikke at jeg får større respekt for palestinerne akkurat.

Lenke til kommentar

Erling Lae:

 

 

Født og vokst opp i Oslo

Byrådslederen peker på at nesten samtlige av ungdommene har vokst opp i Oslo.

 

- Dette er ungdom som er født i Oslo, oppvokst i Oslo og kjenner norsk lov og rett, sier Lae.

 

Han advarer mot å lese for mye inn i opprørerne.

 

- Det finnes to grøfter å kjøre ned i. Man kan forstå det i hjel og tolke alt inn i sosiale faktorer. Det er en kraftig nedvurdering av individet selv om noen kanskje har svakere sosiale forutsetninger enn andre. På den andre siden kan man stigmatisere store grupper ved å si at sånn er disse her, sier Lae, som også advarer mot å lage politikk av situasjonen.

 

Han uttalte også at dette er godt integrert ungdom, og i nettmøtet sa han at nesten alle var født i Norge, og at det også var mange som var etnisk norske.

 

Så kan vi VÆRE så snill å slutte å late som om dette er et problem med brune mennesker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...