Gå til innhold

Gateopptøyer i Oslo (MODWARN: Brudd på retningslinjene = utestengelse)


Anbefalte innlegg

Jeg blir så forferdelig provosert av pøbelstreker og annet faenskap.

Greit nok at de skulle demostrere eller vise sin sympati. Men når det starter med kasting av stein, skyting av fyrverkeri og hærverk av butikk vinduer. Da har det gått mer enn for langt.

 

Alle de pøblene som ble tatt med norsk bakgrunn, burde bli kastet i fengsel og sonet et halvt år hvor dem kan tenke litt over sitt liv. For de med utenlandsk bakgrund, send dem med første buss til gardemoen og få dem ut. Norge har ingen plass for flere pøbler. Og her i Norge gir vi dem god komfor med støtte til å få jobb, lære seg norsk, husly og skolegang. Enda må de forbaske møkkafolka enda drive med pøbelstreker og bryte flere norske lover. Om dem ikke kan ha litt respekt, har jeg heller ingen respekt for dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Å si at det ene landets drap på sivilie gjør det akseptabelt at det andre landet tar igjen med samme mynt er uansett høl i huet.

Skjønner ikke hvorfor dette er så himla viktig å forsvare da det uansett hvordan man vrir og vender på det er en avskyelig tankemåte.

En lege burde bedre enn noen vite at vold ikke fører godt med seg uansett, og innsett at hevn på ingen måte er beste løsning!

"avskyelig tankemåte"? At man på ene siden godkjenner og støtter at en stat bomber sivile mens man på andre siden fordømmer at de samme sivile bomber en stat er en avskyelig tankemåte.

At man ikke skal drepe sivile er vi vel alle enige i. At vold avler vold tror jeg nok også og at blodhevn ikke er det mest ideelle skal jeg heller ikke stikke under en stol, men dobbeltmoralen som store deler av verden har er verre.

 

Moralen er tydeligvis at det er greit å drepe sivile så lenge man har uniformerte styrker og har handlet våpen fra Amerika.

Endret av Mith
Lenke til kommentar
Å si at det ene landets drap på sivilie gjør det akseptabelt at det andre landet tar igjen med samme mynt er uansett høl i huet.

Skjønner ikke hvorfor dette er så himla viktig å forsvare da det uansett hvordan man vrir og vender på det er en avskyelig tankemåte.

En lege burde bedre enn noen vite at vold ikke fører godt med seg uansett, og innsett at hevn på ingen måte er beste løsning!

Du har ikke tatt med i beregningen av Gilbert ikke støtter amerikanske drap på sivile.

 

Dermed må betraktningen hans ses mer som en filosofisk og ironisk en, det ville i alle fall jeg tolke den som. Selv om jeg kanskje ville endt opp litt forvirret det første minuttet.

Lenke til kommentar
"avskyelig tankemåte"? At man på ene siden godkjenner og støtter at en stat bomber sivile mens man på andre siden fordømmer at de samme sivile bomber en stat er en avskyelig tankemåte.

At vold avler vold er jeg helt enig i og at blodhevn ikke er det mest ideelle skal jeg heller ikke stikke under en stol, men dobbeltmoralen som store deler av verden har er verre.

Det er greit å drepe sivile så lenge man har uniform og handlet våpen fra Amerika.

 

Jeg sier jo ikke jeg støtter det første landet sin rett til å drepe sivile, bare for å ha det klart.

Drap på sivilie er avskyelig, uansett hvem som utfører det!

Nå har man jo desverre land som velger å krige med store sivile tap selv om vi synes det er dumt, men det legitimerer på ingen måte da at den andre part har rett til å ta igjen med å gå etter de sivile.

Jeg støtter en rett til selvforsvar, men da skal man gå etter militære mål, og la skyskrapere og lignende få stå i fred uten flykropper med fart rett mot en.

Amerika og dems utenrikspolitik får nesten stå på dems regning, men å bruke passasjerfly som raketter i selvforsvar kan aldri bli greit.

At en lege ikke så dette på det tidpunktet da han uttalte seg synes jeg er ganske skremmende, men han angret og innså forhåpentlig hva han egentlig forsvarte.

Lenke til kommentar
Å si at det ene landets drap på sivilie gjør det akseptabelt at det andre landet tar igjen med samme mynt er uansett høl i huet.

Skjønner ikke hvorfor dette er så himla viktig å forsvare da det uansett hvordan man vrir og vender på det er en avskyelig tankemåte.

En lege burde bedre enn noen vite at vold ikke fører godt med seg uansett, og innsett at hevn på ingen måte er beste løsning!

Du har ikke tatt med i beregningen av Gilbert ikke støtter amerikanske drap på sivile.

 

Dermed må betraktningen hans ses mer som en filosofisk og ironisk en, det ville i alle fall jeg tolke den som. Selv om jeg kanskje ville endt opp litt forvirret det første minuttet.

 

Da kan man vel mildt sagt si han valgte et betent tidspunkt å uttale seg ironisk ;)

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Å si at det ene landets drap på sivilie gjør det akseptabelt at det andre landet tar igjen med samme mynt er uansett høl i huet.

Skjønner ikke hvorfor dette er så himla viktig å forsvare da det uansett hvordan man vrir og vender på det er en avskyelig tankemåte.

En lege burde bedre enn noen vite at vold ikke fører godt med seg uansett, og innsett at hevn på ingen måte er beste løsning!

Du har ikke tatt med i beregningen av Gilbert ikke støtter amerikanske drap på sivile.

 

Dermed må betraktningen hans ses mer som en filosofisk og ironisk en, det ville i alle fall jeg tolke den som. Selv om jeg kanskje ville endt opp litt forvirret det første minuttet.

 

 

Da kan man vel mildt sagt si han valgte et betent tidspunkt å uttale seg ironisk ;)

Det er en nærliggende konklusjon. :)

 

Han kunne nok vært mer fintfølende, han kunne nok valgt sine ord bedre. Men det er fortsatt en sak for seg selv.

Lenke til kommentar
"avskyelig tankemåte"? At man på ene siden godkjenner og støtter at en stat bomber sivile mens man på andre siden fordømmer at de samme sivile bomber en stat er en avskyelig tankemåte.
Hvilken stat er det som bomber sivile?

 

Husk at det er en vesentlig forskjell på å bombe militære mål med lite omtanke for sivile som er i nærheten og det å gå mot rene sivile mål. Ingen har noengang påstått at WTC var et militært mål, men når Hamas sender opp raketter fra taket til et sykehus så gjør de sykehuset til et militært mål.

 

Avsendernr for SMS kan fakes.

Lenke til kommentar
De brydde seg ápenbart nok til á ta over Facebook-kontoer tilhórende norske brukere som protesterte mot de israelske overgrepene. Det fins en rekke slike fascistisk inspirerte grupperinger med sterke Israelsympatier, med forgreninger rundt om i verden.

Gjennom dette intervjuet med Facebook-grunnlegger Mark Zuckerberg, kommer det frem at Shimon Peres har foreslått at verdens jøder og israelere bør begynne å bruke Facebook til å bekjempe anti-semitisme:

 

Recently Shimon Peres suggested that Israelis and Jews worldwide use Facebook to fight anti-semitism in addition to inviting Mark Zuckerberg to Israel.

En gruppe som kaller seg Jewish Internet Defense Force, som skryter av å ha kapret Facebook-kontoer, har tydeligvis tatt oppfordringen på alvor.

 

Men det blir kanskje litt voldsomt å mistenke en brutal militærmakt som Israel, som tilfeldigvis har reist rundt i verden og drept overlevende nazister fra 2. verdenskrig, for å snakke i koder for å oppfordre fascistiske Israel-sympatisører til å bryte loven for å knekke Israels motstandere.

Lenke til kommentar
en brutal militærmakt som Israel

 

Verdens mest profesjonelle, tålmodige og skånsomme militærmakt, mener du?

Et slikt utsagn fortjener egentlig ikke noe svar, men du kan jo få lov til å prøve å forsvare at Israel nettopp bombet en FN-skole og drepte minst 30 flyktninger.

 

De bombet vel ærlig talt VED en skole som vitner har sett militante bruke som området som mortarbase. De kunne nok vært betydelig mer brutale ved å velge andre virkemidler.

Lenke til kommentar
en brutal militærmakt som Israel

 

Verdens mest profesjonelle, tålmodige og skånsomme militærmakt, mener du?

Et slikt utsagn fortjener egentlig ikke noe svar, men du kan jo få lov til å prøve å forsvare at Israel nettopp bombet en FN-skole og drepte minst 30 flyktninger.

 

De bombet vel ærlig talt VED en skole som vitner har sett militante bruke som området som mortarbase. De kunne nok vært betydelig mer brutale ved å velge andre virkemidler.

Hvem var vitnene, og hvorfor skal jeg tro på denne unnskyldningen? Fantes det internasjonale journalister i Gaza på tidspunktet, som kunne rapportere hva som faktisk hendte?

 

Det står til og med på Faux News at de bombet to skoler: http://www.foxnews.com/story/0,2933,476664,00.html

Endret av Spenol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...