Gå til innhold

Gateopptøyer i Oslo (MODWARN: Brudd på retningslinjene = utestengelse)


Anbefalte innlegg

Det er ikke naivt å tro at hele verden kan bli demokratisk, det må vi tro på. Jeg synes desverre at det står svært dårlig til med demokratiet i hele vesten og mener at det er langt frem til den dagen da vi kan gå ut i verden og fortelle andre hvordan de skal styre. I Norge står vi for eksempel i fare for å miste vår uavhengighet til EU, slik det meste av Europa har gjort allerede.

 

 

joa, men det har ingen ting med demokrati å gjøre, definisjonen på demokrati er at alle har like stor sjanse til å ble hørt politisk, men det er ingen land i verden hvor dette er tilfelle. men uansett er ikke eu udemokratisk, makten i eu kommer ifra medlemslandene, som har demokratisk styre, så eu blir et indirekte demokrati.

Endret av b-real
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
joa, men det har ingen ting med demokrati å gjøre, definisjonen på demokrati er at alle har like stor sjanse til å ble hørt politisk, men det er ingen land i verden hvor dette er tilfelle. men uansett er ikke eu udemokratisk, makten i eu kommer ifra medlemslandene, som har demokratisk styre, så eu blir et indirekte demokrati.

 

Dersom du spør Byråkratene i Brüssel, ja. Selv ser jeg på EU prosjektet som å legge alle eggene i en kurv. Og kurven ser rotten ut.

Endret av b-real
Lenke til kommentar
Det skal jeg ikke uttale meg om, men jeg mener generelt at sentralisering av institusjonell makt er et onde, som må bekjempes (med fredelige midler).

 

Ikke de f16 vi hadde til overs altså? :D

 

men, joa, eu... men irland har jo vært uber sukess, hehe :p

 

driter i eu egenlig, gjør vel ikke noe om vi hadde vært med der, og brukt euro.

Endret av b-real
Lenke til kommentar
Ikke de f16 vi hadde til overs altså? :D

 

men, joa, eu... men irland har jo vært uber sukess, hehe :p

 

driter i eu egenlig, gjør vel ikke noe om vi hadde vært med der, og brukt euro.

 

Det hadde nok ikke hatt så mye å si for folk flest, om vi ble medlem av EU i morgen, men på lengre sikt vil det fortsette trenden med undermineringen av demokratiet, som foregår i hele vesten.

Endret av b-real
Lenke til kommentar
Det hadde nok ikke hatt så mye å si for folk flest, om vi ble medlem av EU i morgen, men på lengre sikt vil det fortsette trenden med undermineringen av demokratiet, som foregår i hele vesten.

 

helo, spennende påstand, men uten kildehenvisning eller arguement, plz, du stryker på eksamen...

Endret av b-real
Lenke til kommentar

Enkelte innlegg er blitt redigert grunnet overdreven eller feil bruk av quotefunksjon. Vær vennlig å passe på å quote det du svarer på og ikke mer enn det. I utgangspunktet skal man ikke quote mer enn maks to innlegg bakover. Dette for å gjøre det mest mulig oversiktlig. Ved quoting av veldig mye tekst, eller om bruker finner det nødvendig å quote flere innlegg bakover så oppfordres man til å bruke skjul funksjonen.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar
Joda, de siste demonstrasjonene er beklagelige, men i det store bildet har det faktisk fungert. Sammenlignet med det man så for ti-femten år siden var noe litt annet, om enn bare i hvor ofte det forekom.

 

Så vidt meg bekjent er Blitz en mindre organisasjon nå enn for femten år siden. Alle ekstremistorganisasjoner blir moderate over tid så lenge de mister fienden i større eller mindre grad. Blitz kjempet mot Oslo kommune og ordensmakten i mange år, så ga Oslo kommune dem et hus, og de mistet legitimiteten sin, på samme måte som det norske arbeiderpartiet på lang sikt mistet sitt revolusjonære tilsnitt etter utnevnelsen av regjeringen Hornsrud i 1928. Tsar Nikolai IIs fetter (les: Prins Carl av Danmark, Kong Haakon VII av Norge) ga 'bolsjevikene' regjeringsmakten, de hadde ikke en gang flertall. På lang sikt legitimerte dette kongemakten og dermed konstitusjonen i Arbeiderpartiet, og Arbeiderpartiet gikk bort fra revolusjonært tankegods.

 

Det samme vil nok også kunne gjøre seg gjeldende for grupperinger som Hamas, men det blir en litt annen diskusjon.

 

Typisk det! Man starter livet som rød og ender som blå :) Se bare på Paul Chaffy :)

Lenke til kommentar
Typisk det! Man starter livet som rød og ender som blå :) Se bare på Paul Chaffy :)

Hvis det stemmer, lurer jeg på hvor DLF-fjortiser ender opp.

 

Er nok for gammel til å bry meg om fjortisser og vet ikke hva det er en gang utenom at det antageligvis er det viktigste minuset som finnes ;)

 

Fant et bilde av en i overkant intelligent fjortiss her og er selvsagt imponert.... Han kunne ha blitt president i USA over natten spør du meg med det utseendet ;)

post-4119-1232137864_thumb.jpg

Endret av trn100
Lenke til kommentar
Typisk det! Man starter livet som rød og ender som blå :) Se bare på Paul Chaffy :)

Hvis det stemmer, lurer jeg på hvor DLF-fjortiser ender opp.

 

Er nok for gammel til å bry meg om fjortisser og vet ikke hva det er en gang utenom at det antageligvis er det viktigste minuset som finnes ;)

 

Fant et bilde av en i overkant intelligent fjortiss her og er selvsagt imponert.... Han kunne ha blitt president i USA over natten spør du meg med det utseendet ;)

 

Fantastisk bilde! ser han har "rettet" på det og skrevet med små bokstaver zionist over det..

 

Death to all Zionist Juice!

 

Kan ikke være gode nyheter for appelsindyrkerne i Israel.

Lenke til kommentar

Det er jo flott at statskanalen NRK viser så pass lite samfunnsansvar at de lar et barn under den kriminelle lavalder, som åpenbart ikke vet sitt eget beste, stå og ødelegge fremtiden sin på riksdekkende TV.

 

Ikke det at jeg lenger forventer så mye av NRK etter at de begynte å stjele penger fra ressurssvake gjennom "jukebox"-programmene sine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...