Gå til innhold

Gateopptøyer i Oslo (MODWARN: Brudd på retningslinjene = utestengelse)


Anbefalte innlegg

Det var AP som snakket med to vitner som ville være anonyme fra i nærheten. Hvorfor du bør stole på det? Vel, ærlig talt er det ingen grunn til å stole på det, men det er ingen grunn til å da egentlig stole på noenting som kommer ut derifra. Som sagt, det blir vurdering av ulike fortellinger fra ulike parter, og med tanke på trenden i taktikkene til Hamas og andre militante er det ett svært plausibelt hendelsesforløp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det var AP som snakket med to vitner som ville være anonyme fra i nærheten. Hvorfor du bør stole på det? Vel, ærlig talt er det ingen grunn til å stole på det, men det er ingen grunn til å da egentlig stole på noenting som kommer ut derifra. Som sagt, det blir vurdering av ulike fortellinger fra ulike parter, og med tanke på trenden i taktikkene til Hamas og andre militante er det ett svært plausibelt hendelsesforløp.

 

Det finnes mange gode grunner til å stole på to leger og professorer fra Norge som driver humanitært arbeid der. Og det er en god grunn til å ikke stole på den parten som nekter journalister adkomst til området!

Lenke til kommentar

Nå var det som sagt ikke IDF som presenterte vitnene, de sa at de ble beskutt fra skolen og fyrte tilbake. Vitnene støtter at det ble skutt fra området ved skolen.

 

Vel, disse legene har en tydelig partstilhørighet i konflikten. Det betyr ikke at det de ikke rapporterer er sant, og ettersom de tilbringer sin tid på sykehusene så er det hovedsakelig gjennom annenhåndsinformasjon de får fortalt historiene sine. Derfor det gjerne er viktig å lese hele artikler fremfor overskrift og ingress og sjekke andre sider. Det er mye propaganda ute og gå, og alle brutale historier, sanne eller ei, er som brann i tørrt gress.

 

Men hvor mye av udådene på palestinske side tror du de videreforteller? Evt. blir fortalt av de som kommer på sykehuset? Tilnærmet null tror jeg er en akseptabel beregning.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
Vel, disse legene har en tydelig partstilhørighet i konflikten. Det betyr ikke at det de ikke rapporterer er sant, og ettersom de tilbringer sin tid på sykehusene så er det hovedsakelig gjennom annenhåndsinformasjon de får fortalt historiene sine.

 

Hvor mange av de lemlestede som ble fraktet til Gilbert og Fosse tror du led av selvpåførte skader?

 

Men hvor mye av udådene på palestinske side tror du de videreforteller? Evt. blir fortalt av de som kommer på sykehuset? Tilnærmet null tror jeg er en akseptabel beregning.

Hvilke udåder skal dette være? Drap på israelske soldater?

Lenke til kommentar
Vel, disse legene har en tydelig partstilhørighet i konflikten. Det betyr ikke at det de ikke rapporterer er sant, og ettersom de tilbringer sin tid på sykehusene så er det hovedsakelig gjennom annenhåndsinformasjon de får fortalt historiene sine.

 

Hvor mange av de lemlestede som ble fraktet til Gilbert og Fosse tror du led av selvpåførte skader?

 

Selvpåførte? Hvis de blir direkte eller indirekte skadet av militante så vil jeg ikke kalle det "selvpåført", men det er ikke til å se bortifra. Særlig med tanke på taktikkene de har tatt i bruk. Når Hamas sender kvinner og barn opp på taket når IDF advarer om at det blir sett på som ett militært mål og vil bli angrepet. Så er de direkte ansvarlige for skadene påført, også når de opererer i nærheten av flyktningbygninger som skjold og jeg skal ikke se bort ifra at enkelte har havnet i skuddild mellom israelske soldater og militante. Ei heller skal man se bort ifra at noen har blitt skadet av mineleggingen.

 

Men hvor mye av udådene på palestinske side tror du de videreforteller? Evt. blir fortalt av de som kommer på sykehuset? Tilnærmet null tror jeg er en akseptabel beregning.

Hvilke udåder skal dette være? Drap på israelske soldater?

 

De jeg har nevnt ovenfor, for å ikke nevne iscenesatte tragedier og henrettelse av mulige kollaberatører som er skadet på sykehusene.

 

edit: diskusjonen burde flyttes over i den andre tråden.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

har ikke lest gjennom alle 1900 innleggene i denne tråden så ikke klag hvis jeg spør om noe som andre har spurt om.

 

Jeg syns selvfølgelig som alle andre at "demonstrantene" i oslo går alt for langt. "Alt for langt" er jo et alt for mildt ord å bruke her! Terror er vel nærmere det rette ordet.

 

Her ser vi folk kaste fyrverkeri i et bygg der 200 barn befinner seg i etasjen over! Dette kaller jeg terror.

 

Men til poenget mitt: Politiet hadde sikkert ikke nok ressurser til å være der da, selv om de kom seinere, men da var jo pøblene forsvunnet og bygget hadde hatt god tid på seg til å brenne ned før den tid..

 

"Demonstantene" har jo ikke det minste respekt for politiet! Og politiet er jo i underlegent mindretall. Siden politiet ikke har nok ressurser og er hardt nok presset fra før, er det ikke på tide å sette militæret inn i Oslo?

Lenke til kommentar
Det finnes mange gode grunner til å stole på to leger og professorer fra Norge som driver humanitært arbeid der.

De kan vite og si at et mål med sivile har blitt truffet, men de sier ingenting om at Hamas akkurat har gjort målet til et militært mål ved å skyte opp raketter derifra. De nevner faktisk ikke denne problematikken i det hele tatt. Burde ikke en lege klage over at en barnehage blir brukt for å skyte opp raketter?

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142

Må stå til rette etter gatekampene i Oslo :)

Ungdommene som sto bak opptøyene i Oslo i forrige uke må regne med å stå til rette for sine handlinger. Samtidig skal de få oppfølging.

[...]

Han sier at påtaleunnlatelse, slik enkelte har tatt til orde for, er helt uaktuelt, og minner om at grovt skadeverk straffes med opptil seks års fengsel.

Er vel mindre trolig at noen sku få noe seks års fengsel, eller fengsel i det hele tatt, men - ser nå ut til at prøver å skremme i hvert fall.

Lenke til kommentar

Utvilsomt. Jeg vil gjerne se dem som har begått hærverk børste opp etter seg. Eller bare holde Karl Johan ren.

 

Er det mulig å idømme samfunnsstraff på et akuttmottak? Rent praktisk burde det la seg gjøre, portør eller lignende, for eksempel.

 

Da ville kanskje noen forstå at harde ting mot legemsdeler faktisk kan skade.

Lenke til kommentar

Iflg. en representant for demonstrantene som ble intervjuet på TV i går hadde ikke demonstrasjonen for hans del noe som helst med konflikten å gjøre. Mistenker imidlertid denne personen for ikke stå på Mensa's liste over prioriterte kandidater.

 

"Føller ikke så godt med på hva som sjer asså nedi der asså, men blir det mer demmonstrassjon er det kult da... Da blir jeg med... Da sjer det litt mer i byn lissom".

 

Da snakker vi hverken om politikk eller midtøstenkonflikt, men om det berømte "hullet i gjerdet på Lier" og en total svikt i barnepsykiatrien...

 

Kan ikke noen bare bygge en hytte i et tre eller noe og gi disse amøbene noe annet å leke med?

Lenke til kommentar

Når de verste opptøyene befant seg i Oslo satt undertegnede og lyttet til politiradioen. Det som slo meg var at mange av de som ble pågrepet var "drittunger" under straffealder. Jeg lurer da på hvor foreldrene er i bildet. Hadde jeg funnet ut at minn sønn (eller datter) hadde begått disse handlinger ville jeg personlig dratt vedkommende ned til politistasjonen selv. Heldigvis benytter politiet bekymringsamtaler med mange av de og forhåpentligvis følger de opp, hvis det her er snakk om omsorgssvikt må barnevernet kobles inn.

Lenke til kommentar
Når de verste opptøyene befant seg i Oslo satt undertegnede og lyttet til politiradioen. Det som slo meg var at mange av de som ble pågrepet var "drittunger" under straffealder. Jeg lurer da på hvor foreldrene er i bildet. Hadde jeg funnet ut at minn sønn (eller datter) hadde begått disse handlinger ville jeg personlig dratt vedkommende ned til politistasjonen selv. Heldigvis benytter politiet bekymringsamtaler med mange av de og forhåpentligvis følger de opp, hvis det her er snakk om omsorgssvikt må barnevernet kobles inn.

 

De fleste var/er nok uten tvil drittunger ja :) Hadde gjort det samme!

Endret av trn100
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...