Gå til innhold

Gateopptøyer i Oslo (MODWARN: Brudd på retningslinjene = utestengelse)


Anbefalte innlegg

Et slikt utsagn fortjener egentlig ikke noe svar, men du kan jo få lov til å prøve å forsvare at Israel nettopp bombet en FN-skole og drepte minst 30 flyktninger.

 

De bombet vel ærlig talt VED en skole som vitner har sett militante bruke som området som mortarbase. De kunne nok vært betydelig mer brutale ved å velge andre virkemidler.

 

De har utvist en viss skånsomhet i den gjeldende konflikten, men det er bare tull å påstå at IDF er en militærmakt som generelt sett kjennetegnes av tålmod og skånsomhet.

 

 

Militærfaglig sett finner du ingen så proffe som IDF, og det viser seg på tapsstatistikken når de bomber et så tettbebygd område med så relativt få sivile tap, og sett oppimot antall angrep, har så få misser. At de er tålmodige og skånsomme må også ses oppimot hvilken makt IDF har, og hva de er kapable til, og hvilke kapabiliteter de faktisk velger å bruke.

 

Så ja, IDF er nok verdens beste.

Endret av anonymouse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uansett, ute på gata er du like stor i kjeften?

-"Nei, nå tyr jeg til trusler og vold!" sa mannen, han var tom for argumenter.

Lol, Hvis du tolker det som en trusl har jeg fått mange trusler i livet mitt gitt :!:

Hvis du leser mine andre innlegg så forstår du nok sammenhengen, med mindre du er døtta ned meninger fra diverse politikkere fra en nordlending ;)

Lenke til kommentar
Wee, enda en tråd om å tolke utsagn. Jeg tolket det slik: "Jeg tror ikke du ville oppført deg såpass usympatisk dersom du ikke hadde internettets anonymitet å gjemme deg bak."

Jeg skulle til å poste det samme. Som jeg har sitert før: En forumeier på et forum jeg var aktiv på tidligere sa det sånn (i omtrentlig oversettelse): "Det er mange steder på internett der du kan leke Charles Bronson vel vitende om at du sitter trygt bak PC-skjermen. Dette er ikke en av dem."

 

Personlig synes jeg "Tøffe Tom"-poster er lite å samle på, og sitter vel ofte med det samme spørsmålet. Hvilket har fått meg til å formulere følgende postulat: "Summen av reell og virtuel tøffhet er en konstant som deles av svært mange internettbrukere."

 

Off topic, sorry.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

robertaas: Om de jevner gaza med jorden så får jo IDF mindre å gjøre. Akkurat som med USA så har Israel bygd økonomien sin og landet sitt rundt det industrielle militærkomplekset. I tilegg spiller jo verdenssamfunnet sitt syn på saken ellers inn. Hvis ikke kan det jo hende at de hadde gjort det allerede. Husker det var et intervjupå tv2 for litt siden hvor de pratet med noen israelere som sto og så på gazabombingene fra en høyde ved gaza. Der pratet de om hvordan de syntes at de bare burde bombe hele greia til grus å bli ferdig med det.

 

Når det gjaldt Giallorossi sitt utsagn der så var det kanskje ikke ment som en oppfordring til vold eller noe lignende, men er alikavel et ganske tåpelig utsagn å si. Man trenger ikke være stor i kjeften fordi man er uenig i noe. Spesielt når man himler med øynene til Giallorossis dårlig skjulte rasisme.

Lenke til kommentar
Tålmod og skånsomhet er ikke en gang en etterstrebet strategi for IDF.

Hvor lenge lot de Hamas sende raketter før de gikk til angrep på utskytningsstedene?

Hvor lang tid ville det ta dem å jevne Gaza med jorden om de ønsker det?

Under de første bombingene av Grozny kunne Russland ha jevnet byen med jorden. Men de gjorde det ikke. Derav kan vi jo si at den russiske hæren også er ganske tilbakeholden, men det tror jeg vi begge er enige i at den ikke er.

 

At Israel ikke jevner Gaza med jorden er ikke tilbakeholdenhet, det er en selvfølgelighet.

Lenke til kommentar
Men (forutsatt at Sæle snakker sant) hvorfor kan ikke da politiet garantere sikkerheten ved en slik demonstrasjon?

 

Torstein Dahle uttaler seg til BA.no ang. den avlyste demonstrasjonen.

Dahle reagerer på at motstanderne blir fremstilt som voldelige. Han sier videre at han har snakket med politiet selv, og mener arrangøren har seg selv å takke på valg av tid og tidspunkt.

 

– Her er det snakk om klokken 1700 på en lørdag, når politiets ressurser er veldig små. Jeg har selv opplevd at politiet ikke kan garantere for sikkerheten under en demo, men det er ingen indikasjoner som tilsier at det skal bli vold i en slik demo som dette, sier Dahle.

Lenke til kommentar
[...]Om de jevner gaza med jorden så får jo IDF mindre å gjøre. Akkurat som med USA så har Israel bygd økonomien sin og landet sitt rundt det industrielle militærkomplekset. [...]

 

"Litt" OT, men, er rimlig sikker på at israelsk militærindustri hadde tjent betydelig mer om IDF hadde vært "snille gutter" og Israels grenser hadde vært litt mindre "omdiskutert" slik at de kunne selge sine, ofte ekstremt gode, produkter uten diverse handelsboikotter og de politiske konsekvenser det har å la ett lands væpnede styrker forsynes med kasser merket "IMI" .

Lenke til kommentar
Tålmod og skånsomhet er ikke en gang en etterstrebet strategi for IDF.

Hvor lenge lot de Hamas sende raketter før de gikk til angrep på utskytningsstedene?

Hvor lang tid ville det ta dem å jevne Gaza med jorden om de ønsker det?

Under de første bombingene av Grozny kunne Russland ha jevnet byen med jorden. Men de gjorde det ikke. Derav kan vi jo si at den russiske hæren også er ganske tilbakeholden, men det tror jeg vi begge er enige i at den ikke er.

 

At Israel ikke jevner Gaza med jorden er ikke tilbakeholdenhet, det er en selvfølgelighet.

Ja, det er en selvfølgelighet da Israel i utgangspunktet ikke tjener på å gå etter sivile. Selv om Hamas-terroristene har som mål å utslette jødene har ikke Israel som mål å utslette palestinerne.

Lenke til kommentar

MK98kf1: Tenker mer på den halve milliarden Israel får fra USA i året for å beskytte seg. Og det er helt klart at ingen land som er bygd opp rundt militærindustrien tjener på en fredelig verden. Hvorfor tror dere USA kriger over en lav sko?

 

Simon: godt sagt :)

 

Vice: Kommer da helt ann på hvilken Israeller du spør det :p Og de har nå en tendens til å med viten å vilje angripe sivile mål både titt og ofte.

Endret av Pivotal
Lenke til kommentar
MK98kf1: Tenker mer på den halve milliarden Israel får fra USA i året for å beskytte seg. Og det er helt klart at ingen land som er bygd opp rundt militærindustrien tjener på en fredelig verden. Hvorfor tror dere USA kriger over en lav sko?

 

Simon: godt sagt :)

 

Vice: Kommer da helt ann på hvilken Israeller du spør det :p Og de har nå en tendens til å med viten å vilje angripe sivile mål både titt og ofte.

For det første: Har du fått med deg noe som helst av USA's(og resten av verdens) finansielle situasjon den siste tiden? Det har virkelig vært en gullgruve for dem å være i krig ikke sant? ;)

Har du eksempler på uttalser fra Israel hvor de sier at de har sivile som mål? Eller refererer du til den vanlige anti-Israel propagandaen?

Lenke til kommentar
Lest innleggene dine jeg.

Hvordan ville du at "Uansett, ute på gata er du like stor i kjeften?" skulle tolkes, om ikke som en lavpannet "skal vi ta dette utenfor"?

Det var ment som et helt vanlig spørmål, som skulle besvares av trn100, men sansynligvis greip Tastatur-magnet fatt i deg? :p

 

Hvorfor? Fordi han har et utrolig kritisk syn på Innvandrere/Utlendinger ;)

Lenke til kommentar
Lest innleggene dine jeg.

Hvordan ville du at "Uansett, ute på gata er du like stor i kjeften?" skulle tolkes, om ikke som en lavpannet "skal vi ta dette utenfor"?

Det var ment som et helt vanlig spørmål, som skulle besvares av trn100, men sansynligvis greip Tastatur-magnet fatt i deg? :p

 

Hvorfor? Fordi han har et utrolig kritisk syn på Innvandrere/Utlendinger ;)

Et helt vanlig spørsmål, men hva konkret er det du spør om? Om han er villig til å sloss fysisk for meningen sin? Eller mener du noe annet med "på gata"?

 

Jeg vil nå heller si det er du som har et kritisk syn på nordmenn, og klarer å lire av deg svada som at andregenerasjons-innvandrerungdom i norge kan skylde noe som overhodet helst på slaveriet. Det er det største sprøytet jeg har hørt.

De har aldri opplevd eller sett slaveri, og ihvertfall ikke i norge. Enda mer tåpelig blir det når vi her hovedsaklig snakker om "utlendinger" fra midtøsten, pakistan, kosovo osv. Det var da vitterlig ikke disse som var de store ofrene i slaveriet.

 

Uansett om vi snakker om afrikanere hvor oldefaren var slave i texas, er det fullstendig irrelevant. Det er som om jeg skal hate alle tyskere, fordi noen få av forfedrene deres var slemme og okkuperte Norge.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...