Gå til innhold

Valve har gjort $1 = 1€ på Steam


Undersøkelse  

644 stemmer

  1. 1. Har du boikottet Steam etter at $1 = 1�?

    • Ja
      458
    • Nei
      186


Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke at det er helt tilfeldig at dette ble innført akkurat i det dollaren begynte å dale igjen heller.

Noen i Valve så at dollaren var høy og tenkte på hva som kom til å skje når den sank. Om nedgangen hadde kommet om en måned og ikke nå så hadde vi nok ikke reagert like sterkt, siden prisforskjellen hadde vært minimal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke Norge det landet med høyest inntekt per capita? I så tilfelle kommer vi jo ikke akkurat dårligst ut. Mye gråt over relativt lite, her. Den gjengse amerikaner tjener dårligere enn den jevne nordmann, så det er ikke rart at spill koster mindre der. Det er rart vi har fått betale med dollar så lenge, spesielt det siste året, med den elendige dollaren.

Lenke til kommentar
Er ikke Norge det landet med høyest inntekt per capita? I så tilfelle kommer vi jo ikke akkurat dårligst ut. Mye gråt over relativt lite, her. Den gjengse amerikaner tjener dårligere enn den jevne nordmann, så det er ikke rart at spill koster mindre der. Det er rart vi har fått betale med dollar så lenge, spesielt det siste året, med den elendige dollaren.

Den der holder ikke, da polakkene må betale det samme som norge på spill. Og 40% økning for dem kan bli tøft.

Endret av Terje92
Lenke til kommentar
Er ikke Norge det landet med høyest inntekt per capita? I så tilfelle kommer vi jo ikke akkurat dårligst ut. Mye gråt over relativt lite, her. Den gjengse amerikaner tjener dårligere enn den jevne nordmann, så det er ikke rart at spill koster mindre der. Det er rart vi har fått betale med dollar så lenge, spesielt det siste året, med den elendige dollaren.

 

Det er jo ikke det at det er dyrt i seg selv, det er nemlig det at man får kjøpt spillene billigere i andre butikker, og da får man med manual og alt. Personlig greier jeg å vente noen dager ekstra på spillet om jeg sparer 100 (og vel så det) kroner på det.

Lenke til kommentar

Spill bør være litt dyrere på steam enn i butikk, jeg betaler gledelig 150 kroner mer for å slippe å slepe ræva mi ut av huset og ned på butikken !

 

Man slipper også dvd og annet skrot , og kan laste ned hvor mange ganger man vil .

 

Skjønner ikke hva folk gnåler etter , det har vært ALTFOR billig !

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar
Jeg synes ikke Steam er fremtiden. Jeg kan godt kjøpe det på nett, men da vil jeg kunne spille det uavhengig om butikken er konkurs eller ikke. Valve er ikke juridisk bundet til å drive serverne.

 

Hmm. Så langt hadde jeg ikke tenkt. Men spillene må jo selvfølgelig være 100% tilgjengelige selv om server er offline. Men det krever kanskje en tillit til forbruker som ikke finnes i dag. Men det kalles ikke "fremtiden" uten grunn..

Endret av Armageddon
Lenke til kommentar
Spill bør være litt dyrere på steam enn i butikk, jeg betaler gledelig 150 kroner mer for å slippe å slepe ræva mi ut av huset og ned på butikken !

 

Man slipper også dvd og annet skrot , og kan laste ned hvor mange ganger man vil .

 

Skjønner ikke hva folk gnåler etter , det har vært ALTFOR billig !

 

Herregud da mann :

 

Meningen med Steam var at man skulle få spillene direkte hjem, slippe frakt og fysisk medium og kun trykke på "launch" for å kunne kose seg med spillet.

 

Dermed så slipper man produksjonskostnader, distribusjonskostnader og eventuelt andre ledd som kommer inn i bildet før du har en kopi av produktet i hendene dine.

 

Det Valve lovte på et tidlig tidspunkt har jo ikke direkte blitt overholdt, jeg finner stadig vekk spillene langt billigere på tilbud hos spaceworld / game eller andre plasser enn på steam.

Lenke til kommentar
Spill bør være litt dyrere på steam enn i butikk, jeg betaler gledelig 150 kroner mer for å slippe å slepe ræva mi ut av huset og ned på butikken !

 

Man slipper også dvd og annet skrot , og kan laste ned hvor mange ganger man vil .

 

Skjønner ikke hva folk gnåler etter , det har vært ALTFOR billig !

Motsatt for min del, jeg hater D2D løsninger, må ha den fysiske kopien hvis jeg skal kjøpe et spill.

 

Jeg er heller ikke særlig begeistret av å måtte laste ned spillet hver gang jeg vil installere det, får ofte lyst til å spille X spill jeg har i samlingen min, da frister det ikke å vente et par dager før jeg har fått lastet ned 10 gig.

 

Grunnen til at D2D løsninger er billig er fordi man ikke får verken cd-en eller coveret, hvis plutselig D2D skal bli dyrere så er hele poenget borte.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Jeg kjøper knapt spill fra Steam, så noe savn blir det ikke. Liker å ha plate, serial på ark, og etui. Dessuten liker jeg ikke tanken på at kontoen kan bli stjålet (far-fetched, men whatever) eller deaktivert at Valve's discretion. Er ikke særlig glad i å betale med kredittkort heller. Egentlig ganske paranoid :p

Endret av Skugga
Lenke til kommentar
Spill bør være litt dyrere på steam enn i butikk, jeg betaler gledelig 150 kroner mer for å slippe å slepe ræva mi ut av huset og ned på butikken !

 

Man slipper også dvd og annet skrot , og kan laste ned hvor mange ganger man vil .

Jeg tror dessverre det er en del med slike holdninger som gjør at prisene vil holde seg på det nivået vi ser nå.

 

Ser forresten Stalker nå koster 5 euro på Steam. Vurderer å kjøpe det, men har litt is i magen og ser om det faktisk skjer noe med euro/dollar de neste dagene.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

JFM: Når de faktisk har et bra tilbud synes jeg det er greit å kjøpe.

 

Det ryktes at EA har noe med saken å gjøre. Spore og andre EA-spill skal visstnok komme til Steam, men EA har som krav at spillene ikke skal være billigere enn i deres egen EA Store.

 

Spore koster 499 kr. som nedlasting (med masse DRM selvsagt).

Og der er det offisielt:

 

Spore, Warhammer Online: Age of Reckoning and More Available Now

 

REDWOOD CITY, Calif. - December 18, 2008. Just in time for the holidays, Valve announced that, Spore™, Spore Creepy & Cute Parts Pack, Warhammer® Online: Age of Reckoning™, Mass Effect®, Need for Speed™ Undercover and EA SPORTS FIFA Manager 2009 are available now to gamers in North America via Steam, a leading platform for PC games and digital content with over 15 million accounts around the world.

 

In the coming weeks, Mirror's Edge™ , Command & Conquer™ Red Alert™ 3, and Dead Space™ will also be added to the catalog of EA's titles available via Steam.

 

"EA is one of the industry's largest publishers," said Gabe Newell, co-founder and president of Valve. "The EA titles coming to Steam this holiday include some this year's top PC titles."

Ikke kom å si at dette er helt tilfeldig timing i forhold til prisforandringene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...