Gå til innhold

Valve har gjort $1 = 1€ på Steam


Undersøkelse  

644 stemmer

  1. 1. Har du boikottet Steam etter at $1 = 1�?

    • Ja
      458
    • Nei
      186


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å tro at man skal få tilbake de gamle prisene er nok som å tro på julenissen.

 

Forandringen er nok kommet for å bli. Mulig de dyreste spillene blir symbolsk satt ned med rundt 40-50 kroner. Det vil selvsagt fortsatt være litt klaging, men det roer nok seg. Ja, Steam er avhengig av at folk fortsetter å bruke tjenesten, men samtidig har mange blitt avhengig av Steam også...

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Jeg sendte akkurat denne eposten:

Hi,

I would like to congratulate you on losing me as a Steam customer for the future, as that is the only reasonable explanation I can find for making Steam an unattractive alternative for bying games.

You have over night made game purchases on Steam around 40% more expensive for Norwegian customers, and most popular titles are now more expensive on Steam than ordering a retail game from an online store, including taxes and delivery.

Up until a few days ago, I considered Steam the most attractive alternative for bying games, but I will now have to look elsewhere for my copies of GTA 4 and other future games, because of the unproportionate price rise.

I hope you will reconsider your pricing policy for Europe, or else you will have lost me as a customer.

 

PS: Norway is not a member of neither the European union nor the Eurozone that uses the €/EUR/euro currency. We do not have to pay taxes for digital downloads either, so the change towards paying in euro and price rise does not make sense to me whatsoever.

 

Sincerely,

xxxxx xxxxxx

Lenke til kommentar
Jeg sendte akkurat denne eposten:
Hi,

I would like to congratulate you on losing me as a Steam customer for the future, as that is the only reasonable explanation I can find for making Steam an unattractive alternative for bying games.

You have over night made game purchases on Steam around 40% more expensive for Norwegian customers, and most popular titles are now more expensive on Steam than ordering a retail game from an online store, including taxes and delivery.

Up until a few days ago, I considered Steam the most attractive alternative for bying games, but I will now have to look elsewhere for my copies of GTA 4 and other future games, because of the unproportionate price rise.

I hope you will reconsider your pricing policy for Europe, or else you will have lost me as a customer.

 

PS: Norway is not a member of neither the European union nor the Eurozone that uses the €/EUR/euro currency. We do not have to pay taxes for digital downloads either, so the change towards paying in euro and price rise does not make sense to me whatsoever.

 

Sincerely,

xxxxx xxxxxx

 

foreslår at alle sender samme mail til valve, kan hende noen får opp øya sine da :)

Lenke til kommentar

Skal ikke se bort ifra at dette havner i retten noen sted.

 

Men uansett, det at vi i europa ikke kan handle på Steam UK strider mot kjøpsloven i Europa - ulovlig!! Jeg regner med at vi får tilgang der om ikke så altfor lenge. De kan rett og slett ikke komme unna med dette. Gjør dem det sier det litt om kundene de faktisk har, altså nåværende steambrukere.

Lenke til kommentar
Å tro at man skal få tilbake de gamle prisene er nok som å tro på julenissen.

 

Forandringen er nok kommet for å bli. Mulig de dyreste spillene blir symbolsk satt ned med rundt 40-50 kroner. Det vil selvsagt fortsatt være litt klaging, men det roer nok seg. Ja, Steam er avhengig av at folk fortsetter å bruke tjenesten, men samtidig har mange blitt avhengig av Steam også...

 

Hva legger du i avhengig av steam? Har kjøpt noens pill på steam, men jeg føler meg overhodet ikke avhengig av å kjøpe flere spill der.

 

AtW

Lenke til kommentar
steam er genialt. jeg kommer til å fortsette å bruke det, men ved å cheate systemet.

 

jeg må bare finne en måte å lage en amerikansk steam account, og kjøpe spill til min hoved account som "gifts"

 

Og hvis steam finner det ut så mister du allle spilla...

 

 

Leste at det var flere som trodde at Valve ville fikse dette "In the upcoming months"

Endret av JFM
Lenke til kommentar
steam er genialt. jeg kommer til å fortsette å bruke det, men ved å cheate systemet.

 

jeg må bare finne en måte å lage en amerikansk steam account, og kjøpe spill til min hoved account som "gifts"

 

Og hvis steam finner det ut så mister du allle spilla...

 

burde ikke kunne gjøre det viss man gir det bort, og man betaler jo for det, vi har ikke euro, vi er ikke en del av noe som har med euro å gjøre som valutta, derfor er dollar like nærme å betale med for oss.

 

kredittkort?? tror ikke jeg har registrert det hos meg, bruker paypal... hmmmm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...