Gå til innhold

Valve har gjort $1 = 1€ på Steam


Undersøkelse  

644 stemmer

  1. 1. Har du boikottet Steam etter at $1 = 1�?

    • Ja
      458
    • Nei
      186


Anbefalte innlegg

Å tro at man skal få tilbake de gamle prisene er nok som å tro på julenissen.

 

Forandringen er nok kommet for å bli. Mulig de dyreste spillene blir symbolsk satt ned med rundt 40-50 kroner. Det vil selvsagt fortsatt være litt klaging, men det roer nok seg. Ja, Steam er avhengig av at folk fortsetter å bruke tjenesten, men samtidig har mange blitt avhengig av Steam også...

 

Lurer litt på om dette har vært planlagt lenge. Først få folk til å bli avhengig av steam, deretter satse på at kundene fortsatt er der når prisene blir brutalt satt opp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Å tro at man skal få tilbake de gamle prisene er nok som å tro på julenissen.

 

Forandringen er nok kommet for å bli. Mulig de dyreste spillene blir symbolsk satt ned med rundt 40-50 kroner. Det vil selvsagt fortsatt være litt klaging, men det roer nok seg. Ja, Steam er avhengig av at folk fortsetter å bruke tjenesten, men samtidig har mange blitt avhengig av Steam også...

 

Lurer litt på om dette har vært planlagt lenge. Først få folk til å bli avhengig av steam, deretter satse på at kundene fortsatt er der når prisene blir brutalt satt opp.

 

Hvordan er man avhengig av steam? Jeg skjønner det ikke, det er da ikke vanskligere å kjøpe nye spill utenfor steam enn før?

 

AtW

Lenke til kommentar
Folk og røvere får skrike ut om noen finner ut en måte å registrere seg som Amerikaner på :)

 

googler around as-we-speak

 

Ville vel ikke vært så mye klaging fra europa om dette var mulig.

Tror ikke du ville hørt om det innen nå om det var?

 

Enste jeg har hørt er at man risikerer å bli banna fra Steam om man skulle finne en metode å lure systemet på.

Men er du villig til å ta den risken er det jo bare å fortsette å lete ;)

Lenke til kommentar
Folk og røvere får skrike ut om noen finner ut en måte å registrere seg som Amerikaner på :)

 

googler around as-we-speak

 

Ville vel ikke vært så mye klaging fra europa om dette var mulig.

Tror ikke du ville hørt om det innen nå om det var?

 

Enste jeg har hørt er at man risikerer å bli banna fra Steam om man skulle finne en metode å lure systemet på.

Men er du villig til å ta den risken er det jo bare å fortsette å lete ;)

 

 

 

ifølge allmighty google, virker det som noen har klart det, men ingen går direkte i detalj.. dette er faktisk en gammel greie fra noen australere som fikk prishopp når de gikk fra us dollar til au dollar. tror de i værste fall kun stenger den kontoen man åpner.

 

og hva skulle egentlig grunnlaget for å stenge være? jeg bruker steam, betaler fullt ærlig for spillene, og omgår DERES feil, 1dollar er IKKE 1euro... stenger de det kan man jo faktisk gå rettens vei.

 

Tror det er mulig vis man bruker en amerikansk proxy i IE

 

 

åssen gjør man det?

Lenke til kommentar
Hvordan er man avhengig av steam? Jeg skjønner det ikke, det er da ikke vanskligere å kjøpe nye spill utenfor steam enn før?

 

AtW

 

Spør han over meg. Men det er jo ingen tvil om at systemet til Valve fungerer veldig bra. I tillegg er det ikke sikkert at folk er interessert i å ha flere lignende tjenester som Steam på pcen. De fleste tenker vel at det holder med en. Jeg har dessuten ingen glede av bokser og cd'er som bare blir liggende i et skap eller på loftet.

Lenke til kommentar

Steam er genialt på mange måter.

 

-Digital distribusjon

Man trenger aldri mere no cd cracks

Slipper å ha cder og cdkeys flytende rundt

Rask nedlastning av alle spillene man eier der

eneste ulempe er at man må ha internett for å installere

Var billigere før pga mindre produktkostnader

 

- DRM

Steam har inntil i år fjernet all tulleprogramvare fra spillene, starforce etc. spore er et unntak, men skal vist fjernes.

Lenke til kommentar
ifølge allmighty google, virker det som noen har klart det, men ingen går direkte i detalj.. dette er faktisk en gammel greie fra noen australere som fikk prishopp når de gikk fra us dollar til au dollar. tror de i værste fall kun stenger den kontoen man åpner.

 

og hva skulle egentlig grunnlaget for å stenge være? jeg bruker steam, betaler fullt ærlig for spillene, og omgår DERES feil, 1dollar er IKKE 1euro... stenger de det kan man jo faktisk gå rettens vei.

 

Gå rettens vei faktisk.

Ja du føler virkelig du kan gjøre hva du vil så lenge du mener den andre part gjør feil.

Hva om ikke Steam mener det er en feil, men at det er riktig da? Hva gjør du da?

Greit man er uenig, hvilket jeg også er, men liker man det ikke får man bare se seg om etter andre steder.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
og hva skulle egentlig grunnlaget for å stenge være? jeg bruker steam, betaler fullt ærlig for spillene, og omgår DERES feil, 1dollar er IKKE 1euro... stenger de det kan man jo faktisk gå rettens vei.

Unnskyld meg, men det argumentet er tåpelig. Som å bruke hjelpemidler (bot og whatnot) i WoW. Du betaler jo ærlig for spillet, så hvordan kan blizzard banne brukerne?

Tror nok det beste du kan gjøre er å ikke kjøpe fra Steam (husk, ingen tvinger deg), men heller fra butikk om du så absolutt har lyst på spillet.

Uvitenhet er ikke veien å gå.

 

Spør han over meg. Men det er jo ingen tvil om at systemet til Valve fungerer veldig bra. I tillegg er det ikke sikkert at folk er interessert i å ha flere lignende tjenester som Steam på pcen. De fleste tenker vel at det holder med en. Jeg har dessuten ingen glede av bokser og cd'er som bare blir liggende i et skap eller på loftet.

Dette er jeg helt enig i, er en grunn til at jeg ikke har registrert meg på EAstore, Blizzardstore, gamersgate og hva de forskjellige heter. Mye enklere med et program som logger seg på når jeg slår på PC-en og har en haug med spill klare til og spilles.

Lenke til kommentar

Ikke for å starte en steam vs. non steam diskusjon, men jeg ser ikke problemet med å ha cder, cdkeys og offline install.

Det eneste positive med steam fra mitt ståsted er (eller var) prisen.

Er nesten litt glad for at steam får seg en ripe i lakken og mimrer tilbake til 2003 og den massive kritikken steam fikk da det ble lansert.

Uansett om 1€ ikke er 1$ så finner de nok uansett en måte å øke prisen på, helt lovlig.

Lenke til kommentar
Folk og røvere får skrike ut om noen finner ut en måte å registrere seg som Amerikaner på :)

 

googler around as-we-speak

 

 

Evetuelt ha kontakter med noen fra usa og overføre cash til de, så kan de kjøpe spillet til amerikansk pris og gi det som gift til deg?

Lenke til kommentar

jeg bare mener at man kan argumentere med følgende.

 

Prisendring er helt greit men vi i norge har ingenting med euro å gjøre, så hvorfor skal jeg måtte betale i euro?

 

- Jeg har betalt alle mine tidligere steam spill i dollar (ca 30spill) og mener derfor doller er mere nærliggende for meg da jeg også bruker amerikanske paypal.

 

- Jeg mener at 1€ ikke er det samme som 1$ og derfor en regnefeil i datasystemet fra deres side.

 

- Jeg regner med at det er en feil ettersom vi ikke på noen måte har fått beskjed fra valve at vi nå skal betale i euro eller beskjed om prisøkning. dette er kun noe vi fikk se ved å logge på butikken å se prisene.

 

- i Norge betaler vi ikke moms på digital distribusjon, og det er jo derfor direkte ulovelig å fakturere oss for dette. Og vi skal jo ikke lide under evt regler som er i EU.

Siden usa ikke betaler moms på samme, er det igjenn nærliggende å tro at vi i Norge skal bruke amerikansk steam og betale mindre og i $

 

-

Lenke til kommentar
Å tro at man skal få tilbake de gamle prisene er nok som å tro på julenissen.

 

Forandringen er nok kommet for å bli. Mulig de dyreste spillene blir symbolsk satt ned med rundt 40-50 kroner. Det vil selvsagt fortsatt være litt klaging, men det roer nok seg. Ja, Steam er avhengig av at folk fortsetter å bruke tjenesten, men samtidig har mange blitt avhengig av Steam også...

 

Lurer litt på om dette har vært planlagt lenge. Først få folk til å bli avhengig av steam, deretter satse på at kundene fortsatt er der når prisene blir brutalt satt opp.

 

Hvordan er man avhengig av steam? Jeg skjønner det ikke, det er da ikke vanskligere å kjøpe nye spill utenfor steam enn før?

 

AtW

Tja, finnes det egentlig noe skikkelig alternativ? (med mindre man vil sjonglere mellom 3-4 ulike tjenester)

Lenke til kommentar
Ikke for å starte en steam vs. non steam diskusjon, men jeg ser ikke problemet med å ha cder, cdkeys og offline install.

Det eneste positive med steam fra mitt ståsted er (eller var) prisen.

Er nesten litt glad for at steam får seg en ripe i lakken og mimrer tilbake til 2003 og den massive kritikken steam fikk da det ble lansert.

Uansett om 1€ ikke er 1$ så finner de nok uansett en måte å øke prisen på, helt lovlig.

 

 

det er ikke et kjempeproblem, men jeg dro fram splinter cell chaos theory igjenn forrige uke, og finner ikke cden. :( jeg pleier å være veldig ryddig på disse tingene, og jeg finner den nok, men skulle spille det på link i helga, da hadde steam funka bra. men igjenn det gjorde Bukta også, siden jeg hadde coveret og cdkeyen.

 

Folk og røvere får skrike ut om noen finner ut en måte å registrere seg som Amerikaner på :)

 

googler around as-we-speak

 

 

Evetuelt ha kontakter med noen fra usa og overføre cash til de, så kan de kjøpe spillet til amerikansk pris og gi det som gift til deg?

 

dessverre ingen kontakter der.

Lenke til kommentar
jeg bare mener at man kan argumentere med følgende.

 

Prisendring er helt greit men vi i norge har ingenting med euro å gjøre, så hvorfor skal jeg måtte betale i euro?

Fordi Steam etter sigende mener at det er det som er lettest for dem at du gjør.

Du har ingen makt til å bestemme valuta på et produkt du kjøper, selv om du kjøper det fra land utenfor gitte valuta.

- Jeg har betalt alle mine tidligere steam spill i dollar (ca 30spill) og mener derfor doller er mere nærliggende for meg da jeg også bruker amerikanske paypal.

Som alle andre har du betalt i dollar frem til Steam bestemte at dette ikke lenger skulle være mulig.

Hva som du mener er nærliggende har ingen kraft ovenfor Steam/Valve med tanke på noen rettsak.

-Jeg mener at 1€ ikke er det samme som 1$ og derfor en regnefeil i datasystemet fra deres side.

Så at du mener det vil automatisk si det er en feil?

Steam er frie til å sette prisene de ønsker de, og så er det opp til deg som kunde om du vil handle til den prisen.

Igjen, hva du mener er ikke nødvendigvis holdbart å komme i retten med.

- Jeg regner med at det er en feil ettersom vi ikke på noen måte har fått beskjed fra valve at vi nå skal betale i euro eller beskjed om prisøkning. dette er kun noe vi fikk se ved å logge på butikken å se prisene.

Så lenge du ikke har undertegnet en avtale som sier at de er pliktige til å opplyse om prisendringer før det effektiviseres er Steam igjen fri til å gjøre slik på måten de selv ønsker.

- i Norge betaler vi ikke moms på digital distribusjon, og det er jo derfor direkte ulovelig å fakturere oss for dette. Og vi skal jo ikke lide under evt regler som er i EU.

Siden usa ikke betaler moms på samme, er det igjenn nærliggende å tro at vi i Norge skal bruke amerikansk steam og betale mindre og i $

Igjen, du handler ikke fra et norsk firma som må følge norske lover.

Du handler med et utenlands firma, og da kan man ikke komme å si at siden vi ikke har slik skal vi slippe det i utlandet også.

Ja det er mest riktig at vi slipper dette, men er vel ikke så unikt at vi betaler for slike ting når vi handler over nett på utenlandske sider.

Tviler på at dette ville kommet langt i rettsvesenet heller ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...