Gå til innhold

Valve har gjort $1 = 1€ på Steam


Undersøkelse  

644 stemmer

  1. 1. Har du boikottet Steam etter at $1 = 1�?

    • Ja
      458
    • Nei
      186


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle likt å vite profitten Valve har på hvert spill. Kjenner en kar som jobber i spillbutikk og han sier de tjener rundt 50 kroner pr. spill. Dette skal da dekke dyr husleie, lønna til de ansatte bak disken og andre utgifter Valve ikke har.

 

Tenker man på momsen man slipper bør nedlastbare spill være 20% billigere bare pga. det. Så slipper man å produsere fysiske kopier og transportere de halve verden rundt. Importører og diverse mellomledd skal også ha sin del av kaka på fysiske spill. Med dette i tankene bør nedlastbare spill ha omtrent halv pris sammenlignet med butikkspill.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Enig. VALVes forklaring er jo at det skal gjøre det enklere for oss europeere (hvor dum tror de vi er egentlig? Vi trenger bare skrive "X USD in EUR" i google, så vet vi hvor mye det er i euro). De sier også at de har lagt til moms (som vi i Norge ikke betaler på digitale produkter), og at de har justert prisen på noen av produktene. Jeg ser bare at de har stilt to eller tre spill ned 10%, som ikke er i nærheten av nok.

 

Så ja, forklaringen deres holder ikke mål. ;)

Lenke til kommentar

Ikke ulovlig, men det strider mot rettningslinjene til Valve, så de har sin fulle rett til å deaktivere kontoen din.

 

Nå snakket jeg med en moderator, og han mente ikke proxy ville få deg bannet, fordi så vidt han kunne huske, brukte VALVe kredittkortinformasjon til å lokalisere deg, og ikke IP.

Lenke til kommentar
Problemet er at hvis folk starter å handle spillene i butikken, så kommer VALVE til å slutte å gi ut retail-versoner i Europa...

 

Greit at de lager mange bra spill. Men de er ikke SÅ bra at de kan ignorere kundene helt. Og er tåpelig gjort av dem hvis de vil kutte ut det europeiske markedet. Ikke at jeg tror de kommer til å gjøre det.

Lenke til kommentar
Hoi som de sletter poster på steamforumet.

 

Brukerne får ikke engang si det de mener om Valve? Makan til opplegg! Skamme seg Valve!

 

Joda, brukere får lov til å si det de vil, men poster som er personabgrep og oppfordrer til piratkopiering etc., blir slettet uten forvarsel, og det forstår jeg godt. Jeg har uttrykt meg flere ganger, uten at mine poster har blitt slettet. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...