Gå til innhold

Valve har gjort $1 = 1€ på Steam


Undersøkelse  

644 stemmer

  1. 1. Har du boikottet Steam etter at $1 = 1�?

    • Ja
      458
    • Nei
      186


Anbefalte innlegg

MOMS (Danish: merværdiafgift, formerly meromsætningsafgift), Norwegian: merverdiavgift (bokmål) or meirverdiavgift (nynorsk) (abbreviated MVA), Swedish: mervärdesskatt (earlier mervärdesomsättningsskatt)), Icelandic: virðisaukaskattur (abbreviated VSK) or Finnish: arvonlisävero (abbreviated ALV) are the Nordic terms for VAT.

 

Så når Steam prater om prisene er dyrere pga VAT så er det BS...siden Norge ikke krever moms på digital nedlasting

Sånn går det når amerikanerne skal utenfor landegrensene...

 

Håper Valve følger opp dette problemet og ser på en bedre løsning på dette. Enkelte internasjonale nettbutikker tilbyr å velge valuta, kanskje Steam også kan bli like fleksibel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Morsomt. Jeg satt faktisk og vurderte Fallout 3 i går. Sjekka dollarprisen mot euro vha. google og fikk $50=35€. Gamersgate hadde Fallout 3 for 45€. Så vips, over natta er GG billigere og Steam 40% dyrere.

For å se det positive i det: jeg har spart meg $50 (eller 50€? er ikke helt sikker lenger) inntil de fikser dette (og dollaren kanskje faller enda mer i kurs)

Lenke til kommentar
Håper Valve følger opp dette problemet og ser på en bedre løsning på dette. Enkelte internasjonale nettbutikker tilbyr å velge valuta, kanskje Steam også kan bli like fleksibel.

 

Tilby å vise prisene i den valutaen man vil (pund/euro/dollar) og med eller uten VAT om man vil det. Løser hele dette 'VAT-problemet'.

Lenke til kommentar
Fins det noen alternativer til steam, hva gjelder digital distribusjon?

 

impulse For tiden ganske bra, men dessverre uten spesielt mange storspill foreløpig.

 

Det har nok mye med Stardocks filosofi å gjøre. De satser mye mer på nisjespill enn typiske stortitler som vil bli piratkopiert herfra og til oblivionen.

Lenke til kommentar
Det har nok mye med Stardocks filosofi å gjøre. De satser mye mer på nisjespill enn typiske stortitler som vil bli piratkopiert herfra og til oblivionen.

 

Det tviler jeg sterkt på. Saken er den at det er vanskelig for stardock å signe dealer når steam er såpass etablert. Jeg er rimelig sikker på at stardock gjerne kunne tenkt seg CoD5 og GTAV...

Lenke til kommentar
Greit nok å betale i euro, men man kan selvsagt ikke bare si at $1 = 1€. Jeg kan ikke skjønne annet enn at de setter ned euro-prisene de nærmeste dagene.

 

Men dette er sånt som de skulle gjort istand på forhånd. Enkelte priser på samlepakker o.l er jo blitt satt ned 10%.

Jeg er redd det er et frekt lite spill av Valve & co for å tjene noen kroner ekstra i julestria.

Lenke til kommentar
Greit nok å betale i euro, men man kan selvsagt ikke bare si at $1 = 1€. Jeg kan ikke skjønne annet enn at de setter ned euro-prisene de nærmeste dagene.

 

Vel, 'annet' er at de hadde tjue sider med forum-feedback etter én uke med prøvefunksjon og rett og slett ignorerte det, og det skjønner jammen ikke jeg heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...