Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
6 minutes ago, Aetius said:

Joda, men ytelsen er likevel en del bedre, og SSDen er dobbelt så stor (som egentlig var mitt primære behov i denne omgang).

Størrelse trumfer mye når det gjelder ssd. Veldig enig :)

Jeg har billige ssder til lagring, bare for å slippe harddisker. Er liksom ikkje så nøye om det er QLC når det bare av og til lagres ting, og det som mest blir brukt er les.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
11 hours ago, Nizzen said:

Størrelse trumfer mye når det gjelder ssd. Veldig enig :)

Jeg har billige ssder til lagring, bare for å slippe harddisker. Er liksom ikkje så nøye om det er QLC når det bare av og til lagres ting, og det som mest blir brukt er les.

Nettopp slikt jeg bruker til bildedisken min, f.eks. Men nå er den nesten full, så neste på ønskelisten min er en m.2 på 4 TB (som ikke koster skjorta).

Lenke til kommentar
1 hour ago, Theo343 said:

Skjønner at jeg har utdaterte SSDer når SX8200 Pro ikke en gang er med på charts som ble vist 🤣 

Vurderer om jeg skal kjøpe en ny SSD som systemdisk (klone) og slenge mine 3x1TB SX8200Pro på en PCIe sak.

https://www.komplett.no/product/1173105/datautstyr/lagring/harddiskerssd/ssd-m2/wd-black-sn850-2tb-m2-ssd
Værsogod ;)
@Aetius Hvor mye betalte du for MP600 Pro ?

Endret av Nizzen
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Taper man fremdeles 50% ytelse på X570 på SN850 man ikke har PCU lanes på? Det skulle komme ny firmware.

Quote

WD Black SN850 SSD Loses Over 40% of Performance When Connected To X570 Chipset. One of Western Digital's Black drives and one of the best SSDs on the market, the SN850, is significantly underperforming in writes speeds on X570 chipset motherboards when connecting the SSD to a chipset-connected M.

Heller mot å kjøpe flere MP600 2TB. De har bedre holdbarhet også.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
BadCat skrev (5 timer siden):

Taper man fremdeles 50% ytelse på X570 på SN850 man ikke har PCU lanes på? Det skulle komme ny firmware.

Heller mot å kjøpe flere MP600 2TB. De har bedre holdbarhet også.

Ny driver kom for noen måneder siden som ordnet dette med lav hastighet mot chipset for X570. Har 2 stk SN850 2TB og firmware oppdateringen gav en betraktelig forbedring. Fremdeles dårligere sekvensiell hastighet, men det er vel uunngåelig. Bruker ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero med 5950X.

Mot CPU:
513161137_CDisk.jpg.e69736bf81ec6ce1f45ff1759758927c.jpg
Mot Chipset:

1909150210_DDisknew.jpg.ee68e02e6c8bacce1fb2784584b93f09.jpg

 

Endret av nilsch
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...