Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og Cologna viste Sundby hvordan han har tenkt å avgjøre 3-mila i OL. Om vi sender Klæbu ut, bør lagtaktikken ikke være å holde høy marsjfart. Da rister vi i verste fall bort Klæbu, mens vi sitter igjen med Cologna og Harvey, som "aldri" har tapt en spurt mot Sundby. Jeg registrerer at de norske skal ha toppformen inne til OL om 2 uker. Cologna og Harvey har sikkert ikke noen planer om formtopp til OL. Særlig Cologna pleier å vite hva han holder på med.

Lenke til kommentar

 

Da var visst Russland med i OL igjen da..På lik linje som alle andre

 

Dette har ikke jeg fått med meg. Kilde? Eller sikter du til Benbjo sitt innlegg? Er vel ikke avgjort om utøverne får delta i OL enda?

 

 

https://www.nrk.no/sport/legkov-far-medhald-i-cas---far-behalde-medaljen-1.13894748

 

CAS har oppheva utestenginga for 28 av dei 42 russiske utøvarane som hadde fått livstidsutestenging frå OL. Det kan bety at dei kan få delta i OL i Pyeongchang.

 

edit: Ja er vel bare jeg som ikke henger med i svingene så er det Benjo sikter til ja :p Sånn er det når man er på jobbreise som inkluderer 2 eksamen på 3 dager... Får ikke med seg alt da gitt :p Og med dårlig nett på hotellet var det ikke lett å få med alle detaljer i nyhetene hehe

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Har ca. null tiltro til den svenske "journalisten". Han vil ikke være fornøyd med hva skiforbundet gjør, uansett hvordan de håndterer disse løse beskyldningene.

Når det kommer til skiløperne er det astma-medisinering man eventuelt burde tatt en runde på tidligere. Bruken av astmamedisin hadde man også på 90-tallet. Ellers var åpenbart Norge var best på skismurning/sålebehandling på starten av 90-tallet. Man glir ikke raskere i nedoverbakke selv om man er dopet. Norge hadde alltid best ski, spesielt på "vanskelige føreforhold" - det utjevnet sikkert fordelen finnene og russerne hadde av sin dopbruk. 

 

Dæhlie og gjengen ville gjerne bruke høydehus/høydetelt, men fikk ikke lov fordi man mente det var i gråsonen. 

Lenke til kommentar

Var enten Dæhlie eller Ulvang som snakka om en spesiell stenslip elns som ble brukt en sesong eller to før resten av skiverden fikk vite noe/fant ut selv. Selv skileverandøren (tror det var Madshus) fikk ikke vite om dette. Dette er nok bare en av flere nyvinninger og metoder som Norge var ledende med. Så jo f.eks i Sotsji hvilke utslag det kan gi (dog da i negativ retning). Tviler på at de norske hadde vunnet noe særlig mer om de så var dopa, med den glien de hadde der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...