Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

Bortemålsregelen har bare snudd problemet på hodet, ikke fjernet det. Tidligere turte ikke bortelaget å angripe, nå er det hjemmelaget som legger seg bakpå. Jeg mener det bør være 2 kamper og dersom det er uavgjort etter det blir det 2x15 og evt. straffekonk.

 

In other news; jeg irriterer meg over de som mener at det er "skammelig" av noen å legge seg bakpå slik som Chelsea gjorde. Alle lag spiller på sine styrker hva enn de måtte være. Alle lag som sender 10 mann i angrep mot Barca vil ende med å tape og de er så suverene til tider at det beste du kan gjøre er å demme opp bakover.

 

Var det direkte skammelig av København å ikke stille i 3-4-3 da de møtte Barca?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Real Madrid spiller da langt fra så offensivt som de vanligvis gjør når de møter Barcelona. DU kan gjerne skryte på deg at det er så lett å slå Barcelona bare man tørr å satse offensivt, men satser man offensivt er det meget stor sjanse for at man får svi for det før eller senere. Milan kampen var også en match Barcelona hadde full kontroll da Milan gikk så høyt som de gjorde og dermed lagde matchen til Barcelona sin.

Selv om United gjorde en heder innsats mot Barcelona i fjor årets finale og prøvde så skal sant sies at det var klasseforskjell på lagene.

 

Synes Osasuna er et dårlig eksempel da det er i liga sammenheng og de har ingenting å tape på å satse alt de har. Det gjør de fleste bunnlagene mot Barcelona og Real Madrid. De kjører all inn. Det er kanskje noe annerledes når det står om finale plass.

 

Selv om kampen i dag er drit kjedelig for de som ventet en kamp av høyeste klasse så er det en kamp vi forventet. Trodde først Liverpool supporterne skulle være bitre for at vi vant, men overraskende nok er det Arsenal folkene som faktisk hagler ned med negative kommentarer om kampen i dag.

Lenke til kommentar

Hæ?! Bunnlaga i La Liga satser alt mot Real og Barca? Give me a fucking break. Se på fotball du heller istedenfor å ta kunnskapene dine fra VGD. Barca og Real møter som regel veldig defensive lag i La Liga når de spiller, ikke lag som satser alt på at de to laga har en dårlig dag og gir alt framover.

Real spilte heller ikke offensivt, det har jeg aldri sagt. Jeg sier bare at en ikke trenger å ligge bakpå i 99% av kampen med alle mann for å slå Barcelona. Det finnes mange lag som har greid det med en viss balansegang i spillet der hovedvekta ligger på det defensive. Faktisk så vil jeg si at den mest effektive taktikken for et topplag å ta Barca på, og samtidig score mål er å presse dem høyt periodevis og satse på å ha litt ball selv.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe problem med at Chelsea legger seg bakpå. Det jeg har et problem med er de som hevder at dette var en genistrek av RDM/Chelsea. Lotto. Barcelona hadde 24 skudd på mål i dag. Chelsea var ikke gode. Heldige, men ikke gode. På Camp Nou er det over og ut for Chelsea. Mourinho knakk "Barcelona-koden" med Inter. Gleder meg til å se Barcelona plukke Chelsea fra hverandre på hjemmebane.

Endret av Jørgen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

De som har lykkes best mot Barcelona i La Liga er lag som har presset høyt og nektet dem å spille ball. Real Betis i CdR i fjor, Valencia flere ganger, Real Madrid i perioder og Athletic Bilbao. Selvsagt flere også.

 

Problemet er selvsagt at man må endre presset i løpet av kampen siden man ikke holder i 90 min. Og da er det fort gjort at man havner på en mellomting, og da er gjort.

 

De fleste La Liga-lag legger seg bakpå mot RM og Barca, en gang i blant sjokkerer de med å løpe som gale. Men som regel så ligger de bakpå og tar kontringene.

 

Det at Chelsea ligger seg bakpå (så ikke 1.omgang, så veit ikke hvor mye de lå bakpå da), er da greit. Skal ikke kritiseres for det etter min mening. Om det er snakk om 2 kamper i året man går for denne taktikken, må man godta det. Men du får mer respekt av meg om du prøver å angripe kampen i større grad selvsagt.

 

Om man i flere kamper der man er jevngode/litt dårligere satser på kontringer, da synes jeg man kan begynne å kritisere. Men to kamper i året, det må være lov.

 

Er marginer som gjør at Chelsea ikke slipper inn, men tror ingen lag kunne ungått noen sjanser bakover. Noe må man ha med seg også. På Camp Nou kan ikke Chelsea spille likt, da blir det slakt. Banen er større, og det blir dermed mer rom.

 

Til slutt. Begynner å bli ganske lei denne "fotballromantikken", der Barca er fasit på alt som er bra. Mener jeg har støtta det sjæl, og det angrer jeg på. Tar det på kappen av ungdommelig feil. De er gode, er flott å se på. Men Barca-fotballen er ikke eneste måte å underholde på.

 

Vi trenger andre lag, bare Barca-kopier hadde vært jævlig. Bra vi har Stoke også. (utenom innkastene da)

 

(er ganske så sur på alt som har med Barca å gjøre om dagen, rart med det...)

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Hadde vi gått ut slik alle på liv og død sier vi skulle og blitt kontra ihjel, hvordan hadde fløyta pepi da? Det er lov å være uenig, men RdM traff.

 

Det finnes noe mellom det Chelsea bedrev i dag, og å kaste alle fremover. Jeg liker i alle fall å tro det. Håper for deres del at RDM ikke er enig med deg i at han traff med taktikken. Da blir dere nedslaktet i tapaslandet. Dere slapp Barcelona til flere store sjanser. De bommet på dem. Du treffer sjeldent med 12 rette to ganger på rad.

 

Håper forresten på Real Madrid i år.

 

Edit: Beklager måten jeg skriver ting på i kveld. Tapasland? Du treffer sjeldent med 12 rette to ganger på rad? Lover å komme sterkere tilbake

Endret av Jørgen
Flau over hvordan jeg ordla meg.
Lenke til kommentar

Det finnes noe mellom det Chelsea bedrev i dag, og å kaste alle fremover. Jeg liker i alle fall å tro det. Håper for deres del at RDM ikke er enig med deg i at han traff med taktikken. Da blir dere nedslaktet i tapaslandet. Dere slapp Barcelona til flere store sjanser. De bommet på dem. Du treffer sjeldent med 12 rette to ganger på rad

 

Håper inderlig at ingen forventer at Chelsea vil spille likt på Nou Camp. Barcelona må angripe hjemme og de etterlater seg alltid mye rom bak. Da skal vi ikke se bortifra at Chelsea faktisk har noen spisser. Slikt blir det lett mål av.

 

Får også Chelsea et bortemål så blir det bare enda verre for Barcelona.

 

Blir spennende å se om Messi mister like mye hodet som mot Milan. Er ikke vanskelig å provosere Barcelona gutta, får de ikke kjørt sitt spill da er de på kokepunktet med engang.

 

Hadde vært kult med Chelsea - Bayern i finalen, skjønner ikke helt begeistringen for El Clasico heller, alle er jo skuffet etter den kampen hvert år, i hvertfall i CL sammenheng.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synest ikke noen av Liverpool-gutta her inne har fremstått noe særlig bitter på en stund egentlig. Kanskje det er noe jeg ikke har sett :p

 

Skjønner det ikke jeg heller. Hvis alt går etter planen ender vi med to trofeer etter denne sesongen, og de bitreste rivalene får ett på deling. Er vi ekstra heldige tar bynaboen til erkerivalen det trofeet også. Anything But United ;)

 

Edit: De bitreste rivalene kan teoretisk sett ende med 3 trofeer, og det er ett lag som tar to av dem i så fall.

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Til slutt. Begynner å bli ganske lei denne "fotballromantikken", der Barca er fasit på alt som er bra. Mener jeg har støtta det sjæl, og det angrer jeg på. Tar det på kappen av ungdommelig feil. De er gode, er flott å se på. Men Barca-fotballen er ikke eneste måte å underholde på.

 

Vi trenger andre lag, bare Barca-kopier hadde vært jævlig. Bra vi har Stoke også. (utenom innkastene da)

 

(er ganske så sur på alt som har med Barca å gjøre om dagen, rart med det...)

Helt enig med deg her.

 

Jeg liker veldig godt måten Barca spiller fotball på, men dersom alle lag skal prøve å spille slik som Barca blir det kjedelig i lengden. Stoke er et godt eksempel som du nevner. Newcastle et annet. Og slik kan vi fortsette.

 

Poenget er at hvert lag må se an hvilke spillere de har, hvilken trener de har og deretter spille ut i fra hvilke styrker som ligger i laget.

Lenke til kommentar

Taktikken fungerte. Barcelona er et lag man bare må spille slik mot hvis man ønsker et godt resultat. Balltrilling atw!

På papiret fungerte taktikken, men ikke i virkeligheten. For all del, jeg syns det var herlig og se så god defensiv organisering i store deler av kampen. Problemet er at man aldri klarer å være like skjerpet hele kampen, og at Barca ALLTID finner en vei gjennom uansett. I går var det kun flaks for Chelsea som gjorde at taktikken "fungerte" perfekt. Barca hadde mange nok store muligheter til å score 4-5 mål.

Men all honnør for at det gikk veien i går!

Lenke til kommentar

Skuffende kamp av Chelsea. Jeg har sett mange lag ligge lavt mot Barcelona, men de har stort sett alltid en plan når man ligger lavt. Chelseas plan var rett og slett "ligg lavt. Når Barcelona skyter eller sentrer bort ballen, så kontrer vi".

 

Barcelona har vel 6 sjanser som er større enn sjansen Chelsea scorer på. Seieren i går kom ikke som følge av en fanstastisk kamp fra Chelsea, den kom som følge av marginer på rett side. Med samme taktikk på Nou Camp, blir det stygge siffer for Chelsea sin del.

 

Man må gjerne ligge lavt mot Barcelona, men man må da også skyte frem og sette dem under press en gang i blant. I går ble Barcaspillerne enda mer ballsikre, fordi de visste at de ikke kom til å bli satt under press.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...