Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

Latterlig kjedelig kamp. En av de absolutt svakeste kampene jeg noen sinne har sett av Barcelona, og Messi var helt sykt svak. Sto stille og gjore så og si ingenting. Jævlig kjedelig, dog utrolig solid kamp av Chelsea. Vel fortjent seier.

 

Men får da virkelig håpe Barcelona prøver hardere på hjemmebane, og vinner. Chelsea i CL-finalen ville vært rimelig kvalmt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Elsker å se fysisk engelsk fotball mot disse spanske spirrevippene

 

Engelsk fotball representeres av bussparkering.

Har de noe valg? Gå oppover banen er selvmord med passningsspillet til Barcelona.

På hjemmebane er det direkte flaut å se et storlag ligge slikt, uansett faen hvem de spiller mot. Milan var defensive, men ikke slik, i fjor var vi defensive men pressa høyt og turde å angripe. Tilogmed Inter under Mourinho var mer frampå enn det Chelsea var i dag. Sinnsykt flaut faktisk, kjedeligere enn å se Stoke "spille" ball.

Lenke til kommentar

Elsker å se fysisk engelsk fotball mot disse spanske spirrevippene

 

Engelsk fotball representeres av bussparkering.

Har de noe valg? Gå oppover banen er selvmord med passningsspillet til Barcelona.

På hjemmebane er det direkte flaut å se et storlag ligge slikt, uansett faen hvem de spiller mot. Milan var defensive, men ikke slik, i fjor var vi defensive men pressa høyt og turde å angripe. Tilogmed Inter under Mourinho var mer frampå enn det Chelsea var i dag. Sinnsykt flaut faktisk, kjedeligere enn å se Stoke "spille" ball.

Underholdningsmessig er jeg helt enig. Resultatmessig var jo taktikken avgjørende. Tilsynelatende ga Chelsea f i hvor kjedelig eller "stygg" banespillet ble, så lenge de tenner et lite umulig håp, og unngår baklengs hjemme.

 

Provoserende for den nøytrale tilskuer, men helt nødvendig for at de skal ha noen mulighet.

 

Personlig bryr det meg heller lite.

Endret av Liquidkey
Lenke til kommentar

Har lite å si på om det er effektivt. Det Chelsea presterte på hjemmebane idag med et lag til flere milliarder er flaut uavhengig av resultat. Barcelona er jæævla gode, ja. Men det finnes mange eksempler av lag som har slått dem eller fått et resultat uten å spille 10-00. Det finnes en middelvei.

Lenke til kommentar

Man må bare kaste hele bortemålsregelen. Ødelegger hele sluttspillet i CL. Man er så redd for å slippe inn bortemål at det blir viktigere enn å score på hjemmebane.

 

Dropp returkampen og spill èn kamp på 90 minutter med 2x15 og straffekonk ved uavgjort. Å bli trukket som bortelag er kjipt, men det vil jevne seg ut over årene. Fotballkampene og underholdningen vil utvilsomt bli mye bedre.

Lenke til kommentar

Har lite å si på om det er effektivt. Det Chelsea presterte på hjemmebane idag med et lag til flere milliarder er flaut uavhengig av resultat. Barcelona er jæævla gode, ja. Men det finnes mange eksempler av lag som har slått dem eller fått et resultat uten å spille 10-00. Det finnes en middelvei.

Der er jeg helt enig. Men Chelsea har ikke vært bunnsolide i det siste, men har tatt poeng i kamper de har vært spillemessig underlegne. Så i forhold til form ser jeg taktikken. Men som du sier, verdien i stallen er så høy, at banespillet var ille, ja.

Lenke til kommentar

Man må bare kaste hele bortemålsregelen. Ødelegger hele sluttspillet i CL. Man er så redd for å slippe inn bortemål at det blir viktigere enn å score på hjemmebane.

 

Dropp returkampen og spill èn kamp på 90 minutter med 2x15 og straffekonk ved uavgjort. Å bli trukket som bortelag er kjipt, men det vil jevne seg ut over årene. Fotballkampene og underholdningen vil utvilsomt bli mye bedre.

Vil aldri skje. Så mye penger som genereres over hele linja. De sistnevnte poengene er jeg likevel selvfølgelig enig med, det er likevel en utopi.

Lenke til kommentar

En kamp er jeg helt uenig i.

 

Fjern bortemålsregelen, verre er det ikke. Sånn det er nå så vil ikke hjemmelaget slippe inn, bortelaget er (ofte) fornøyd med 0-0 siden de tror de kan vinne hjemme. Fjern bortemål så er det fiksa.

 

Så kan Uefa pengekåte som de er lage en 3. kamp hvis det er uavgjort etter 2 på en nøytral bane. Cash og markedsøkning for Uefa, mest for lagene er det rettferdig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...