Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

Barcelona har vel 6 sjanser som er større enn sjansen Chelsea scorer på. Seieren i går kom ikke som følge av en fanstastisk kamp fra Chelsea, den kom som følge av marginer på rett side. Med samme taktikk på Nou Camp, blir det stygge siffer for Chelsea sin del.

 

Man må gjerne ligge lavt mot Barcelona, men man må da også skyte frem og sette dem under press en gang i blant. I går ble Barcaspillerne enda mer ballsikre, fordi de visste at de ikke kom til å bli satt under press.

 

På en annen side vil nok Barcelona måtte spille mer aggressivt neste kamp, og det kan fort føre til mer sjanser for Chelsea om de spiller med lignende taktikk. Jeg vil gjerne se et Chelsea med både Drogba og en Torres klare til å ta de kontringene. Det tvinger nok Barcelona til å måtte strekke seg litt lenger ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger Barcelona å spille mer aggressivt neste kamp? Kan dem spille mer offensivt? De hadde 10 mann på Chelseas halvdel i 80 minutter i går. 8 mann nærmere enn 30 meter fra Chelseas mål. De skapte jo sjanser i hopetall i går. Jeg tror Barcelona fortsetter samme taktikk hjemme, og de vet at målet kommer før eller siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De må uansett satse og det kan gi bakrom. Får vi 1 mål på Camp Nou må plutselig Barcelona ha 3.

 

Og selv om Barcelona er sykt gode om dagen, så er det ikke en selvfølge at de skal klare det mot en kontringsbuss. Det er ikke lenger så usannsynlig at Chelsea skal klare å ta sølv i CL i år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Neida! Dommeren kommer tilbake etter at 4de dommeren har varmet opp i 5-10 minutter, komedie!

 

Skaden til dommeren kommer etter at han indikerer frispark mot høyre, og i den bevegelsen ser det ut som om han rykker så hardt at skuldra faller ut av ledd.

 

Fikk medisinsk hjelp av fysioen til Napoli, og senere et medi-car crew.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Grattis Real. Fortjent ligavinner sett under ett, Barcelona har vært under pari i år.

 

Tipper Ballon D'or går til Ronaldo med mindre Messi finner på noe lurt og får sendt Barcelona videre på tirsdag. Sesongen for Blaugrana kan igrunn være ferdig da og jeg hadde måttet se mitt verste mareritt med Chelsea-Real i finalen. Sliter med å velge hvem jeg minst vil skal vinne av de to. Muligens RM p.g.a De Matteo og en siste mulighet for å snike med Ballon D'or til Messi, som jeg fortsatt synes han fortjener.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Herlig kamp, herlig resultat. Real spilte bare bedre og bedre utover kampen og nøytraliserte etter hvert Barcelonas possession ved å være veldig "på" og aggresive i ballvinningen, noe man er helt nødt til for å slå dem.

 

Skulle gjerne sett Marcelo, men vet ikke om det taktisk hadde vært så lurt. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...