Gå til innhold

Biskop forsøkte å stanse homobryllup


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
la oss dope han ned, dra til spania, gifte han bort til en drag queen, så vokner han opp 3 dager etterpå bakfull og med værkende rompehull

He he. Skyldes vel heller at han selv er forelsket i en mann tenker jeg... i denne jesusen de kristne er så glad og forelsket i... og det må jo ingen se og som de fleste vet er angrep beste forsvar.... så grunnen til at de støtt og stadig henger seg på homofile er for å sjule at de har et problem i den retningen selv.... :)

Lenke til kommentar

Tror dessverre jeg må være på Kvarmes side i denne saken. Det bør være opp til kirkens ledere å bestemme hvem som skal få gifte seg. Kirken er tross alt bygget på kristendommen (obviously), som sier at homofili er en styggedom, så jeg skjønner godt at mange kristne er imot homofilt ekteskap.

 

Det jeg ikke skjønner er hvorfor homofile i det hele tatt har lyst til å gifte seg innenfor en religion som ikke liker dem. Gjør de det bare på trass?

Lenke til kommentar
Tror dessverre jeg må være på Kvarmes side i denne saken. Det bør være opp til kirkens ledere å bestemme hvem som skal få gifte seg. Kirken er tross alt bygget på kristendommen (obviously), som sier at homofili er en styggedom, så jeg skjønner godt at mange kristne er imot homofilt ekteskap.

 

Det jeg ikke skjønner er hvorfor homofile i det hele tatt har lyst til å gifte seg innenfor en religion som ikke liker dem. Gjør de det bare på trass?

 

så lenge vi har statskirke skal kriken gjøre det staten sier, dagen vi separer kirke og stat kan kriken være så homofobe de bare vill

Lenke til kommentar
Kirken er tross alt bygget på kristendommen (obviously), som sier at homofili er en styggedom, så jeg skjønner godt at mange kristne er imot homofilt ekteskap.

 

Fair enough, så lenge de også er mot statskirkeordningen.

 

Det jeg ikke skjønner er hvorfor homofile i det hele tatt har lyst til å gifte seg innenfor en religion som ikke liker dem. Gjør de det bare på trass?

 

Skattepengene deres går til å vedlikeholde kirker.

Lenke til kommentar
Tror dessverre jeg må være på Kvarmes side i denne saken. Det bør være opp til kirkens ledere å bestemme hvem som skal få gifte seg. Kirken er tross alt bygget på kristendommen (obviously), som sier at homofili er en styggedom, så jeg skjønner godt at mange kristne er imot homofilt ekteskap.

 

Kirkens menn er ansatt i Staten og lønnet av Staten. De har å forholde seg til de reglene og føringene Staten gir, eller gi opp jobben sin og bli leder for en eller annen mystisk sekt.

 

Det jeg ikke skjønner er hvorfor homofile i det hele tatt har lyst til å gifte seg innenfor en religion som ikke liker dem. Gjør de det bare på trass?

 

Heldigvis er det ikke alle kirkens menn og kvinner som har et innsnevret og gammeldags syn på homofili. Det finnes mange homofile som lever fint med sin kristne tro men som ikke lever fullt så fint med påfunnene fra folk som Kvarme.

Lenke til kommentar

Kvarme har ikke utmerket seg som det beste valget i form av biskop, da. Ei de homofiles beste venn. Å gi han den stillingen var en stor tabbe, men noen måtte vel klø ryggen til de konservative innenfor kirken.

 

"Kirkens ledere", pretene burde få mer makt. Det er fint å se at presten ikke lot seg pille på nesten, og kjørte gjennom sermonien slik de hadde planlagt, uten forrandringer :)

Lenke til kommentar
Heldigvis er det ikke alle kirkens menn og kvinner som har et innsnevret og gammeldags syn på homofili. Det finnes mange homofile som lever fint med sin kristne tro men som ikke lever fullt så fint med påfunnene fra folk som Kvarme

Jeg lurer egentlig litt på hvorfor det er så mange kristne som har et så skrudd syn på homofili. Greit nok at det står at man skal henrette dem i Bibelen, men det er ikke som om noen følger Bibelen; da måtte vi jo steinet nesten alle :p.

 

Tror egentlig at folk som Kvarme bare er homofober som prøver å rasjonalisere sine intolerante og skadelige syn ved å støtte seg på såkalte hellige skrifter. Foreslår at vi steiner ham, spiser hatten min hvis jeg ikke finner støtte en plass i Bibelen :p.

Endret av haalo
Lenke til kommentar
Som Lordargh er inne på over.

 

Ta den her den som kan: En homofil kan ikke bli prest, hvorfor ? for samme grunn til at en satanist ikke kan, det er motstridende.

 

Nenro: Troll ? det var jo veldig trollete sagt, troll kan du være selv.

 

Dårlig sammenligning.

 

En satanist er antikristen, og er allerede medlem av et annet livssyn. Homofili er ikke en tro, man kan være homofil samtidig som at man er kristen. Hverken du eller dine hatkompiser har noe med i å stoppe en homofil fra å bli en prest, så lenge vi har en statskirke.

 

Måten dere behandler disse mennskene minner meg om hvordan amerikanerne behandlet negerne føritiden.

 

Skam dere.

Lenke til kommentar
Kvarme er heller ikke perfekt jfr Bibelen.

Det vet jeg dessverre ikke så mye om, men hvem er vel det ?

 

Ingen mennesker er jo perfekt.

 

Som Lordargh er inne på over.

 

Ta den her den som kan: En homofil kan ikke bli prest, hvorfor ? for samme grunn til at en satanist ikke kan, det er motstridende.

 

Nenro: Troll ? det var jo veldig trollete sagt, troll kan du være selv.

 

Dårlig sammenligning.

 

En satanist er antikristen, og er allerede medlem av et annet livssyn. Homofili er ikke en tro, man kan være homofil samtidig som at man er kristen. Hverken du eller dine hatkompiser har noe med i å stoppe en homofil fra å bli en prest, så lenge vi har en statskirke.

 

Måten dere behandler disse mennskene minner meg om hvordan amerikanerne behandlet negerne føritiden.

 

Skam dere.

 

Ja da tar du skammelig feil.

 

Man kan ikke vær homofil og kristen. Punktum. Hvis du trur det så skjønner du svært lite.

 

Homofili er i strid med bibelens lære, en kristen er basert på bibelens lære.

Endret av AllColor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...