Gå til innhold

Biskop forsøkte å stanse homobryllup


Anbefalte innlegg

Ja da tar du skammelig feil.

 

Man kan ikke vær homofil og kristen. Punktum. Hvis du trur det så skjønner du svært lite.

 

Homofili er i strid med bibelens lære, en kristen er basert på bibelens lære.

 

Punkt 1: Det er en del tusen homofile kristne som er uenige med deg. Hvem er du til å avgjøre at disse ikke er godkjente som kristne?

 

Punkt 2: Mener med dette at alt i bibelen skal tolkes bokstavelig? Eller bare de delene du selv eller andre har valgt ut? Hvordan vet du/dere i så fall at dere har valgt de rette delene å tolke bokstavelig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kvarme er heller ikke perfekt jfr Bibelen.

Det vet jeg dessverre ikke så mye om, men hvem er vel det ?

 

Ingen mennesker er jo perfekt.

 

.

 

*snip*

 

Ja da tar du skammelig feil.

 

Man kan ikke vær homofil og kristen. Punktum. Hvis du trur det så skjønner du svært lite.

 

Homofili er i strid med bibelens lære, en kristen er basert på bibelens lære.

Klart man kan være homofil og kristen, så lenge ikke du praktiserer det(Ifølge kvarme). Men de som praktiserer homofili er syndere. Skill mellom legning/seksualitet og praktisering. Det finnes også mange homofile kristne.

 

Jeg er forøvrig homofil.

Endret av Yfireld
Lenke til kommentar

3MO 18,22. Hos en mann skal du ikke ligge som en ligger hos en kvinne; det er en vederstyggelighet… Gjør eder ikke urene med noe sådant! For alt dette gjorde de seg urene med de hedninger som jeg driver ut for eders øyne. 20,13. Når en mann ligger hos en annen mann som en ligger hos en kvinne, da har de begge gjort en vederstyggelig gjerning; de skal late livet, deres blod være over dem!

Lenke til kommentar
3MO 18,22. Hos en mann skal du ikke ligge som en ligger hos en kvinne; det er en vederstyggelighet… Gjør eder ikke urene med noe sådant! For alt dette gjorde de seg urene med de hedninger som jeg driver ut for eders øyne. 20,13. Når en mann ligger hos en annen mann som en ligger hos en kvinne, da har de begge gjort en vederstyggelig gjerning; de skal late livet, deres blod være over dem!

...Fordi...?

Lenke til kommentar
Kvarme er heller ikke perfekt jfr Bibelen.

Det vet jeg dessverre ikke så mye om, men hvem er vel det ?

 

Ingen mennesker er jo perfekt.

 

Som Lordargh er inne på over.

 

Ta den her den som kan: En homofil kan ikke bli prest, hvorfor ? for samme grunn til at en satanist ikke kan, det er motstridende.

 

Nenro: Troll ? det var jo veldig trollete sagt, troll kan du være selv.

 

Dårlig sammenligning.

 

En satanist er antikristen, og er allerede medlem av et annet livssyn. Homofili er ikke en tro, man kan være homofil samtidig som at man er kristen. Hverken du eller dine hatkompiser har noe med i å stoppe en homofil fra å bli en prest, så lenge vi har en statskirke.

 

Måten dere behandler disse mennskene minner meg om hvordan amerikanerne behandlet negerne føritiden.

 

Skam dere.

 

Ja da tar du skammelig feil.

 

Man kan ikke vær homofil og kristen. Punktum. Hvis du trur det så skjønner du svært lite.

 

Homofili er i strid med bibelens lære, en kristen er basert på bibelens lære.

 

Hvis vi skal ta hele bibelen bokstavelig, får vi bare pakke kofferten å dra tilbake til bronsealderen. Heldigvis bor vi i et moderne land, og der er det religionen som får modernisere seg med staten, ikke omvent. Fundamentale mennesker som deg er et prakteksmpel på hvorfor det er så viktig å forhindre at religioner får for mye makt i samfunnet.

Lenke til kommentar
Siden du tolker 3MO bokstavlig bør du vel ta med med 18,29 også:

 

For alle som gjør slike avskyelige gjerninger, alle som finner på slikt, skal utryddes av sitt folk.

 

Du mener altså at vi skal utrydde homofile?

 

Det er jo guds ord. Det har jeg ikke sagt, men de får ta sitt oppgjør når dagen er kommet. Da får vi se om det er noe kjære gud.

 

Hvordan kan du som homse tilhøre en religion som er så sterkt homofobisk?

Lenke til kommentar
Det er jo guds ord. Det har jeg ikke sagt, men de får ta sitt oppgjør når dagen er kommet. Da får vi se om det er noe kjære gud.

 

Det står jo klart og tydelig: "...skal utryddes av sitt folk". Siden du tolker 3MO bokstavlig bør du jo også stå for dette. Eller velger du bare det som passer deg?

 

Hvordan kan du som homse tilhøre en religion som er så sterkt homofobisk?

 

Jeg er hverken homse eller kristen så jeg ser ikke helt hvordan jeg skal kunne svare på det spørsmålet. ;)

 

Men som sagt tidligere: Det finnes svært mange kristne homofile som lever godt med sin tro men mindre godt med antikverte og menneskefiendtlige holdninger som det biskop Kvarme står for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...