Gå til innhold

Biskop forsøkte å stanse homobryllup


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det Moseloven ikke kunne frikjenne dere for, 39 det skal enhver som tror, bli frikjent for på grunn av ham. 40 Pass dere så ikke det profetene har sagt, skal hende med dere

 

Dette sa Paulus, på sin første reise, 10-15 år etter Jesu død. Da het det altså at alle synder (de som Moseloven ville straffe mennesker for) ville bli tilgitt hvis man trodde.

 

Ordene om homofile ble krevet mens han satt i husarrest i Roma 12 år senere.

 

14 Og slik Moses løftet opp slangen i ørkenen, slik må Menneskesønnen bli løftet opp, 15 for at hver den som tror på ham, skal ha evig liv. 16 For så høyt har Gud elsket verden, at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. 17 Gud sendte ikke sin Sønn til verden for å dømme verden, men for at verden skulle bli frelst ved ham. 18 Den som tror på ham, blir ikke dømt. Den som ikke tror, er allerede dømt, fordi han ikke har trodd på Guds enbårne Sønns navn. 19 Og dette er dommen: Lyset er kommet til verden, men menneskene elsket mørket høyere enn lyset, fordi deres gjerninger var onde. 20 For den som gjør det onde, hater lyset og kommer ikke til lyset, for at hans gjerninger ikke skal bli avslørt. 21 Men den som følger sannheten, kommer til lyset, så det skal bli klart at hans gjerninger er gjort i Gud.»

 

36 Men jeg har sagt dere: Enda dere har sett meg, tror dere ikke. 37 Alle de som Far gir meg, kommer til meg, og den som kommer til meg, vil jeg aldri støte bort. 38 For jeg er ikke kommet ned fra himmelen for å gjøre det jeg selv vil, men det han vil, han som har sendt meg. 39 Og det han vil, han som har sendt meg, er at jeg ikke skal miste noen av alle dem han har gitt meg, men reise dem opp på den siste dag. 40 For dette er min Fars vilje, at hver den som ser Sønnen og tror på ham, skal ha evig liv, og jeg skal reise ham opp på den siste dag.»

 

Dette er Jesu egne ord (om vi skal tro Johannes.) Og det er faktisk poenge med det nye testamentet: At Jesus tok våre synder på sine skuldre, og dermed frigjorde oss fra det Gamle Testamentets syndsbilde:

 

16 For så høyt har Gud elsket verden, at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. 17 Gud sendte ikke sin Sønn til verden for å dømme verden, men for at verden skulle bli frelst ved ham. 18 Den som tror på ham, blir ikke dømt.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Ja da tar du skammelig feil.

 

Man kan ikke vær homofil og kristen. Punktum. Hvis du trur det så skjønner du svært lite.

 

Homofili er i strid med bibelens lære, en kristen er basert på bibelens lære.

 

Punkt 1: Det er en del tusen homofile kristne som er uenige med deg. Hvem er du til å avgjøre at disse ikke er godkjente som kristne?

 

Punkt 2: Mener med dette at alt i bibelen skal tolkes bokstavelig? Eller bare de delene du selv eller andre har valgt ut? Hvordan vet du/dere i så fall at dere har valgt de rette delene å tolke bokstavelig?

Punkt1: Jeg trenger ikke en gang avgjøre det, bibelen har allerede avgjort det. Hvis noen er uenig med meg så tar dem feil, dette er ikke basert på min egen lære men bibelens lære.

 

Punkt2: Når bibelen lærer at homofili er en synd så trenger ikke det tolkning, går klart fram om DET er synd eller ikke.

 

Kvarme er heller ikke perfekt jfr Bibelen.

Det vet jeg dessverre ikke så mye om, men hvem er vel det ?

 

Ingen mennesker er jo perfekt.

 

Som Lordargh er inne på over.

 

Ta den her den som kan: En homofil kan ikke bli prest, hvorfor ? for samme grunn til at en satanist ikke kan, det er motstridende.

 

Nenro: Troll ? det var jo veldig trollete sagt, troll kan du være selv.

 

Dårlig sammenligning.

 

En satanist er antikristen, og er allerede medlem av et annet livssyn. Homofili er ikke en tro, man kan være homofil samtidig som at man er kristen. Hverken du eller dine hatkompiser har noe med i å stoppe en homofil fra å bli en prest, så lenge vi har en statskirke.

 

Måten dere behandler disse mennskene minner meg om hvordan amerikanerne behandlet negerne føritiden.

 

Skam dere.

 

Ja da tar du skammelig feil.

 

Man kan ikke vær homofil og kristen. Punktum. Hvis du trur det så skjønner du svært lite.

 

Homofili er i strid med bibelens lære, en kristen er basert på bibelens lære.

 

Hvis vi skal ta hele bibelen bokstavelig, får vi bare pakke kofferten å dra tilbake til bronsealderen. Heldigvis bor vi i et moderne land, og der er det religionen som får modernisere seg med staten, ikke omvent. Fundamentale mennesker som deg er et prakteksmpel på hvorfor det er så viktig å forhindre at religioner får for mye makt i samfunnet.

Og hvorfor skulle vi måtte dra tilbake til bronse alderen, er det ingen grunn til.

 

Nå er du ihvertfall helt på bærtur. Religionen skal jo selvfølgelig ikke tilpasse seg staten, for det er ingen av oss som kan forandre på Guds lov, hverken du, meg ELLER staten.

 

Skal Kvarme følge Bibelen til punkt og prikke, må han også ut og drepe vantro.

Hvorfor i allverden skulle han måtte det ? Trenger han alldeles ikke. Høres ut som noe bin laden ville sagt.

 

Man kan ikke vær homofil og kristen. Punktum. Hvis du trur det så skjønner du svært lite.

 

Homofili er i strid med bibelens lære, en kristen er basert på bibelens lære.

 

Kan man være kristen og lyve?

 

 

de som praktiserer homofili er syndere.

 

Alle mennesker er syndere. Hvor i Bib. står det at homofili er verre enn andre synder?

Det har jo ingen ting med saken og gjør, ingen som har sagt det heller.

 

Så lenge du tror, er du tilgitt.

Så lenge du tror er du tilgitt.......bare nesten riktig

 

Og omvender deg fra dine synder og ber syndenes forlatelse

 

Hvis man tar den i 2'eren og nyter dette, så kan man ikke regne med å gå ustraffet når dommedagen kommer.

 

I følge NT vil alle som tror komme til Himmelen.

Samme som over!

 

Mange uforstandige uttalelser her om ting dere tydligvis ikke har greie på.

 

Ingen av tingene forandrer på dette. Ingen vei rundt det, Homofile kan ikke bli prester, og kan ikke forvente og få gifte seg med en annen mann i kirka.

Endret av AllColor
Lenke til kommentar
Og hvorfor skulle vi måtte dra tilbake til bronse alderen, er det ingen grunn til.

 

Nå er du ihvertfall helt på bærtur. Religionen skal jo selvfølgelig ikke tilpasse seg staten, for det er ingen av oss som kan forandre på Guds lov, hverken du, meg ELLER staten.

 

Du må være ganske historieløs hvis du ikke vet om de ekstreme forandringene kristendommen har gått igjennom siden tvangskonverteringen begynte. Kristendommen har nesten ikke noe makt lengere, og blir kritisert med en gang den bryter moralske regler.

Endret av Myagos
Lenke til kommentar
Og hvorfor skulle vi måtte dra tilbake til bronse alderen, er det ingen grunn til.

 

Nå er du ihvertfall helt på bærtur. Religionen skal jo selvfølgelig ikke tilpasse seg staten, for det er ingen av oss som kan forandre på Guds lov, hverken du, meg ELLER staten.

 

Du må være ganske historieløs hvis du ikke vet om de ekstreme forandringene kristendommen har gått igjennom siden tvangskonverteringen begynte. Kristendommen har nesten ikke noe makt lengere, og blir kritisert med en gang den bryter moralske regler.

Jeg er ikke helt historie løs nei, det forandrer jo uansett ikke på det jeg sa over.

Endret av AllColor
Lenke til kommentar
Slutt med personangrep, folkens. La heller være å svare AllColor.

Ja for det var jo så saklig, ingen grunn for at ikke skulle vær omvendt.

 

Dårlig forsøk på å prøve å få meg til og virke som om jeg er senket under deg ved og late som du hever deg over meg eller ? Hvilken grunn skulle man gjør det for MIDT inni en diskusjon ? Det du sier der er bare tåpelig og viser bare hvor lite saklig du faktisk er i en diskusjon. Har du kanskje hørt at "It takes two to tango"

 

Er nok deg man isåfall burde unngå å svare hvis du ikke har noe mer fornuftig og si.

Endret av AllColor
Lenke til kommentar
Si meg, mener du at kristne burde være anti-homo, eller er du det selv også?

Anti-homo ? vell viss du mener anti-homofili så ja, da mener jeg det, og ja er det selv også.

 

Men med anti-homo så oppfatter jeg anti-"personen som er homo" Merk deg at kristne mennesker ikke har no imot personen i seg selv men det den personen står for, som er homofili og en synd ifølge bibelen.

For og gjøre litt klarere: Tenk deg en gutt\mann som er en kriminell\morder\tyv og har en far som er en politimann og som avskyr all kriminalitet. Han liker ikke det sønnen gjør og kan ikke støtte sønnen i det han gjør, men det betyr ikke at han ikke liker sønnen, om han hater noe av det sønnen gjør betyr ikke det at han hater sønnen.

 

Mange homofile har tilsynelatende fått det feilaktige inntrykket at de er hatet av kristne som ihvertfall Myagos her i tråden også har feilaktig inntrykk av, det er faktisk ikke tilfelle som jeg prøver og vise med eksempelet over. Om noen homofile har hatt noen dårlige erfaringer med andre kristne\troende så er det beklagelig, for det er heller ikke det bibelens lære er. Er dumt hvis noen kristne gir et feilaktig inntrykk av alle andre kristne. Særskilt er vel dette ikke mer utbredt enn i amerika hvor mye vrang lære blir spredt rundt som at Gud hater deg vis du er homofil f.eks. Bibelen sier spesifikt at Gud hater synd og ikke mennesker.

Endret av AllColor
Lenke til kommentar
Ja da tar du skammelig feil.

 

Man kan ikke vær homofil og kristen. Punktum. Hvis du trur det så skjønner du svært lite.

 

Homofili er i strid med bibelens lære, en kristen er basert på bibelens lære.

 

Hva synes du om kvinnelige prester og slavehold?

 

Kvinnelige prester er forbudt, og slavehold tillatt i bibelen.

Den seksuelle lavalder er fastsatt til ~8-13 år -- kvinnens første menstruasjon.

 

Bibelen er ikke kristnes bok, det er blitt kristen-sektenes bok.

 

Dagens kristne følger samfunnets normer, ikke bibelens.

Hadde kristne i Norge fulgt bibelen ville jeg ikke villet bodd her.

Endret av Andre1983
Lenke til kommentar

Jeg er selv ganske likegyldig til at homofile gifter seg i kirken, jeg kan egentlig ikke forstå hvorfor de ønsker dette, eller hvorfor de i det hele tatt er kristne.

 

Det er hvertfall overraskende at vi tillater noe sånt i Norge, ettersom det faktisk går direkte i mot bibelen. Da snakker vi ikke om utdaterte tekster fra gamle testamentet eller andre småbagateller, men en direkte synd. At dette er lov i den evangeliske-lutherske kirken nå er bare et resultat av at Norge prøver å likestille alt som finnes, noe som er godt å vell, men blir litt idiotisk på et religiøst nivå når slike ting som dette skjer.

 

Separer kirke og stat i stedet, jeg kan ikke forstå at dette ikke ønskes av begge parter.

Lenke til kommentar
Forundrer meg at de som preker mest om medmennesklighet og kjærlighet er de som praktiserer det minst.

Mener å huske at Voltaire sa noe sånt:

Of all religions, the Christian should of course inspire the most tolerance, but until now Christians have been the most intolerant of all men.

Endret av Syvertsen
Lenke til kommentar
Hvorfor er du anti-homofili?

For det jeg tror på Gud og bibelen, som sier at det er galt å ha sex med samme kjønn.

 

Snakk om å være blottet for egen tenking. Det eneste du klarer å bevise er at krisendommen er en mennskefiendtlig ideologi, som ikke har noe å gjøre offentlig i et moderne samfunn som Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...